הצעה לפתיחת מדור נפרד לכל ה'בעלי מחשבה'

חכם באשי

משתמש ותיק
בתקופה האחרונה מתעוררים כאן הרבה אשכולות על מגוון נושאים, אשר אני, לרוב בורותי, לא מבין מה הולך כאן..

כנראה, הוסבר לי ובצדק, איני נמנה על 'בעלי מחשבה' ועל כן איני מבין מה השיח..

לטעמי האישי, כמו שבבתי מדרשות הקיימים, החלק של 'בעלי מחשבה' הוא בדרך כלל נפרד, יש להם מקומות משלהם וכו', כך צריך שיהיה גם כאן.
 
חכם באשי אמר:
בתקופה האחרונה מתעוררים כאן הרבה אשכולות על מגוון נושאים, אשר אני, לרוב בורותי, לא מבין מה הולך כאן..

כנראה, הוסבר לי ובצדק, איני נמנה על 'בעלי מחשבה' ועל כן איני מבין מה השיח..

לטעמי האישי, כמו שבבתי מדרשות הקיימים, החלק של 'בעלי מחשבה' הוא בדרך כלל נפרד, יש להם מקומות משלהם וכו', כך צריך שיהיה גם כאן.

זה בדיוק הויכוח עצמו.
תלמידי הגר"א מרגישים שהם תלמידי הגמרא כי הם רואים כל יום כל היום עוד ועוד ראיות לכך שהגר"א צדק בטענתו שלא יתכן לחתוך בין הדינים לשורשיהם ובין הפשט למה שיותר עמוק ממנו ובין הגמרא לזוהר וכו' - כי הכל קשור בהכל ותלוי בהכל ורועה אחד אמרן ולכן קבע הגר"א שלעולם לא יעלה על הדעת סתירה בין הנגלה לנסתר
(וגם מה שעמוק קצת יותר מהפשט ה'נגלה' ולכלל 'נסתר' לא הגיע = גם הוא בתוך זה וכנ"ל)

* אולי מישהו יעלה כאן את ה"ארבע הקדמות לבאים בשערי תורת הגר"א"
שהקדמה זו היא אחת מהם.
(נכתב ע"י מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל).
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
בתקופה האחרונה מתעוררים כאן הרבה אשכולות על מגוון נושאים, אשר אני, לרוב בורותי, לא מבין מה הולך כאן..

כנראה, הוסבר לי ובצדק, איני נמנה על 'בעלי מחשבה' ועל כן איני מבין מה השיח..

לטעמי האישי, כמו שבבתי מדרשות הקיימים, החלק של 'בעלי מחשבה' הוא בדרך כלל נפרד, יש להם מקומות משלהם וכו', כך צריך שיהיה גם כאן.

אשריך ואשרי חלקך שאינך מבין ב"בעלי מחשבה" הפורומיים.
כמוני כמוך.
 

בנציון

משתמש ותיק
המימד הנוסף של הענין אמר:
חכם באשי אמר:
בתקופה האחרונה מתעוררים כאן הרבה אשכולות על מגוון נושאים, אשר אני, לרוב בורותי, לא מבין מה הולך כאן..

כנראה, הוסבר לי ובצדק, איני נמנה על 'בעלי מחשבה' ועל כן איני מבין מה השיח..

לטעמי האישי, כמו שבבתי מדרשות הקיימים, החלק של 'בעלי מחשבה' הוא בדרך כלל נפרד, יש להם מקומות משלהם וכו', כך צריך שיהיה גם כאן.

זה בדיוק הויכוח עצמו.
תלמידי הגר"א מרגישים שהם תלמידי הגמרא כי הם רואים כל יום כל היום עוד ועוד ראיות לכך שהגר"א צדק בטענתו שלא יתכן לחתוך בין הדינים לשורשיהם ובין הפשט למה שיותר עמוק ממנו ובין הגמרא לזוהר וכו' - כי הכל קשור בהכל ותלוי בהכל ורועה אחד אמרן ולכן קבע הגר"א שלעולם לא יעלה על הדעת סתירה בין הנגלה לנסתר
(וגם מה שעמוק קצת יותר מהפשט ה'נגלה' ולכלל 'נסתר' לא הגיע = גם הוא בתוך זה וכנ"ל)

* אולי מישהו יעלה כאן את ה"ארבע הקדמות לבאים בשערי תורת הגר"א"
שהקדמה זו היא אחת מהם.
(נכתב ע"י מרן הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל).
HebrewBooksOrg_49167_page_18.png
HebrewBooksOrg_49167_page_19.png
 
חלק עליון תַחתִית