הפורום - מטרתו ואופיו

מנהל ג'

מנהל תוכן
חברים יקרים,
ב"ה הפורום משמש לנו למקום לדון בו בעיקר חיינו - התורה על כל ענפיה וחלקיה, בהלכה, בעיון במחשבה ואגדה. תורה שבכתב ובע"פ, ראשונים ואחרונים, קושיות ותירוצים, הכל תודות לת"ח החשובים החולקים עמנו מידיעותיהם ומתורתם.
אין מטרת הפורום לדון בו על עניינים מעניינים שונים, בחירות, הציבוריות החרדית, וכל כיו"ב. מלבד שנושאים אלו כרוכים בליבוי מחלוקת וטרוניה בין ליבות החכמים, הדברים סוטים באופן מובהק ממטרת הפורום ומכוונת מייסדיו.
מעתה כל הפותח אשכולות בעניינים אלו, האשכול ימחק, וגם בעליו יורחק.

נ.ב. בעניינים חריגים ניתן לפנות למי מהמנהלים והעניין ידון לגופו.

בכבוד רב ובברכת התורה
ההנהלה
 
A

Anonymous

Guest
מנהל ג' אמר:
חברים יקרים,
ב"ה הפורום משמש לנו למקום לדון בו בעיקר חיינו - התורה על כל ענפיה וחלקיה, בהלכה, בעיון במחשבה ואגדה. תורה שבכתב ובע"פ, ראשונים ואחרונים, קושיות ותירוצים, הכל תודות לת"ח החשובים החולקים עמנו מידיעותיהם ומתורתם.
אין מטרת הפורום לדון בו על עניינים מעניינים שונים, בחירות, הציבוריות החרדית, וכל כיו"ב. מלבד שנושאים אלו כרוכים בליבוי מחלוקת וטרוניה בין ליבות החכמים, הדברים סוטים באופן מובהק ממטרת הפורום ומכוונת מייסדיו.
מעתה כל הפותח אשכולות בעניינים אלו, האשכול ימחק, וגם בעליו יורחק.

נ.ב. בעניינים חריגים ניתן לפנות למי מהמנהלים והעניין ידון לגופו.

בכבוד רב ובברכת התורה
ההנהלה
לכבוד ההנהלה
לדוגמא יעיינו נא באשכול הדן על התרסקותה של החללית, שם מתנהל ויכוח השקפתי מסויים, האם הדבר תואם את הפורום?
סליחה, על צורת הפניה, אך ברצוני לחדד במקצת את הכללים.
בתודה מראש
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
אם מותר לפי הכללים להוסיף לאשכול הזה

לדעתי כדאי ליחד פורום נפרד לנושאים השקפתיים ודעת תורה ודרכי הלימוד (כמובן בלי לשה"ר וכו')
למשל בנושא האם ראוי לטוס לחו"ל בימים אלו
 

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
לאור בקשות חוזרות ונשנות, פתחנו תת פורום "אקטואליה". תת פורום זה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים. מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, כי אם בתת פורום זה. תת פורום זה פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה ע"מ שנוכל להמשיך ולאפשר את קיומו. למותר לציין כי אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי להביא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים, הודעות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום.
שימו לב, מסיבות מובנות, תת פורום זה פתוח כרגע באופן אוטומטי למשתמשים בעלי 200 הודעות בלבד. משתמשים שלא הגיעו למספר הודעות זה וחפצים להשתתף באופן פעיל בפורום אקטואליה, יכולים לפנות לאחד מהמנהלים ולבקש הרשאה.
כמו כן, לתועלת שאר המשתמשים, נושאים בתת פורום זה לא יוצגו ב"נושאים אחרונים" ו"נושאים פעילים".
 

גבריאל פולארד

משתמש ותיק
מנהל ראשי אמר:
לאור בקשות חוזרות ונשנות, פתחנו תת פורום "אקטואליה". תת פורום זה נועד לתת מענה לנושאים העולים בפורום מעת לעת, ואינם נושאים תורניים מובהקים. מעתה אין לפתוח אשכולות בנושאי חינוך, גיור, ושאר נושאים מעין אלו, כי אם בתת פורום זה. תת פורום זה פועל כרגע במתכונת הרצה, וכדאיות קיומו נבחנת. נא לשמור על רמתו הגבוהה ע"מ שנוכל להמשיך ולאפשר את קיומו. למותר לציין כי אסור בתכלית האיסור לפתוח אשכולות או לכתוב הודעות שיש בהם כדי להביא לזלזול בגדולי תורה או בציבורים שונים, הודעות שכאלו יימחקו, והפותח או המגיב יורחק מהפורום.
שימו לב, תת פורום זה פתוח כרגע למשתמשים בעלי 200 הודעות בלבד. כמו כן, לתועלת שאר המשתמשים, נושאים בתת פורום זה לא יוצגו ב"נושאים אחרונים" ו"נושאים פעילים".
יישר כח גדול!
לענ"ד יש גם הרבה נושאים הלכתיים שנושקים מיד לאביזרייהו דמחלוקת, ויהיה כדאי לניידם לתת פורום החדש. כך שאדם שיכנס לפורום יראה מתחלה הערות במקרא, משנה, גמרא, הלכה, אגדה, ורק אח"כ, אם מאוד ירצה, יוכל לחפש קצת ויכוחים...
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
אם אפשר להגדיר יותר ברור מה נכנס בכלל זה
למשל
דרכי הלימוד זה אקטואליה או בית המדרש
כמו כן האם אפשר לשנות את ההגבלה של 200 הודעות לפחות
 

הכהן

משתמש ותיק
מנהל ראשי אמר:
נושאים בתת פורום זה לא יוצגו ב"נושאים אחרונים" ו"נושאים פעילים".
כדאי שגם לא ב'נושאים שלא נקראו'.
 
אני מכבד את ההחלטה ומבין אותה.
רק יש לי בעיה אחת:
אם מישהו כותב משהו שיש בו התקפה על מישהו, או על עדה או חסידות או על מנהג וכו' - וכדרככם תעבירו את זה לאקטואליה - אז אם יש מישהו ששיך לצד המותקף והוא רוצה לפתוח ניק כדי להגיב ולהגן על דרכו או על כבוד רבותיו וכו' - או שיש לו כבר ניק אבל הוא רחוק מהוותק הנדרש - הוא לא יכול.

שימו לב למשל שבאשכול דייני הכזב - מאז ההעברה - אין יותר תגובות הגנה וצד שני. כי אותו אחד שמבין בזה שהתחיל לענות - אוחז רק באיזה 160 הודעות.
 

מנהל ראשי

חבר צוות
מנהל האתר
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אני מכבד את ההחלטה ומבין אותה.
רק יש לי בעיה אחת:
אם מישהו כותב משהו שיש בו התקפה על מישהו, או על עדה או חסידות או על מנהג וכו' - וכדרככם תעבירו את זה לאקטואליה - אז אם יש מישהו ששיך לצד המותקף והוא רוצה לפתוח ניק כדי להגיב ולהגן על דרכו או על כבוד רבותיו וכו' - או שיש לו כבר ניק אבל הוא רחוק מהוותק הנדרש - הוא לא יכול.

שימו לב למשל שבאשכול דייני הכזב - מאז ההעברה - אין יותר תגובות הגנה וצד שני. כי אותו אחד שמבין בזה שהתחיל לענות - אוחז רק באיזה 160 הודעות.

מנהל ראשי אמר:
משתמשים שלא הגיעו למספר הודעות זה וחפצים להשתתף באופן פעיל בפורום אקטואליה, יכולים לפנות לאחד מהמנהלים ולבקש הרשאה.
 

חכם באשי

משתמש ותיק
דורדיא אמר:
@מנהל ראשי @מנהל @מנהל א'

אני מעוניין לפתוח אשכול חדש,
למי אני פונה ואיך כדי לברר מראש האם זה ראוי?

ומי הכי מיקל אצלכם....?

חוששני שאלו הם ניקים כפולים של מנהל אחד...
 

יהודה1

משתמש ותיק
מנהל ראשי אמר:
ברסלבר (ליטאי לשעבר) אמר:
אני מכבד את ההחלטה ומבין אותה.
רק יש לי בעיה אחת:
אם מישהו כותב משהו שיש בו התקפה על מישהו, או על עדה או חסידות או על מנהג וכו' - וכדרככם תעבירו את זה לאקטואליה - אז אם יש מישהו ששיך לצד המותקף והוא רוצה לפתוח ניק כדי להגיב ולהגן על דרכו או על כבוד רבותיו וכו' - או שיש לו כבר ניק אבל הוא רחוק מהוותק הנדרש - הוא לא יכול.

שימו לב למשל שבאשכול דייני הכזב - מאז ההעברה - אין יותר תגובות הגנה וצד שני. כי אותו אחד שמבין בזה שהתחיל לענות - אוחז רק באיזה 160 הודעות.
 
מנהל ראשי אמר:
משתמשים שלא הגיעו למספר הודעות זה וחפצים להשתתף באופן פעיל בפורום אקטואליה, יכולים לפנות לאחד מהמנהלים ולבקש הרשאה.

לדעתי צריכים לאפס מחדש את מספר ההודעות של המשתמשים הותיקים, כי זה לא הוגן. ולא לתת הרשאה למי שלא הגיע למספר ההודעות הנדרש. כדי למנוע מצב שבו יעסקו תמיד בזה אנשים לא ראויים
 

יהודה1

משתמש ותיק
לא, כי עכשיו המצב הוא שיש כמה שרגילים בהשארת הודעות בעייתיות אבל הם נחשבים לותיקים. אבל אם נאפס פעם אחת יצטרכו זמן מספיק כדי להשיג ותק וכולם יהיו שוים.
 

מאן דהו

משתמש ותיק
מה אהבתי תורתך אמר:
שלום,
חדש בפורום.
איך ניתן לשלוח הודעות לפורום?

באיזו בעיה נתקלת חוץ ממה שלחת הודעה בזמן הנכון ובפורום הנכון..
נסיתי לענות לך בפרטי אבל אתה מנותק
 

יהודה1

משתמש ותיק
הצעה חדשה:
אין צורך בפורום אקטואליה. על כל נושא בעולם, יש הלכות שמקורם בש"ס והפוסקים, (או הקבלה). חוץ משאלות על נושאים הקשורים למציאות ששם אכן השאלה היא מה המציאות, אבל גם בנשאים אלה, הדרך שלך לשפוט את המידע המגיע איליך האם להאמין או לא, קשור בסוגיות הלכתיות תמיד כמו עדים, מסל"ת, סימנים" רוב, חזקה וכיו"ב.
ממילא כל מי שיש לו שאלה בכל נושא אקטואלי שהוא, מוזמן לנתח את השאלות ההלכתיות שבה, ולכתוב אותם בלי ההקשר האקטואלי. מי שימצא את ההקשר זו כבר תהיה אחריותו האישית וכמובן מי שיטען על מישהו שהוא מתכוין להקשר מסויים, אין לזה מקום בפורום כי מה התשובה לשאלה בכל מקרה צריך לדעת והשינוי במקרה האקטואלי משליך על השאלה ההלכתית.
כגון מי ששאל מה הדין מי שעשה כל וכך האם נחשב למוסר? התשובה שענה אחד כן, בא אחר והבין שהתכוונו לפלוני ואז אומר הרי הוא וודאי לא מוסר כי כך אני יודע 
מה יעשה? או שיבדוק את הפרטים שוב ואם הוא לא עשה ככה אכן השאלה לא היתה עליו, אם אומר רב פלוני אמר עליו שהוא לא מוסר אז אולי יבוא אחר ויגיד "הרב הזה הוא ..." ואז קיימת שאלה חדשה "מה היחס לרב ..." אז תבדוק מה השאלה ההלכתית על זה ותכתוב אשכול חדש:
האם מי שחושב כך וכך פסול לעדות?
ייתכן שהאשכול יינעל או יימחק. אבל כאן תיעצר שהרי כבר הוחלט אצלך או אצל הנוגעים בדבר מה הדין בשאלה הראשונה.
 

תפארת התורה

משתמש ותיק
חברים יקרים,
ב"ה הפורום משמש לנו למקום לדון בו בעיקר חיינו - התורה על כל ענפיה וחלקיה, בהלכה, בעיון במחשבה ואגדה. תורה שבכתב ובע"פ, ראשונים ואחרונים, קושיות ותירוצים, הכל תודות לת"ח החשובים החולקים עמנו מידיעותיהם ומתורתם.
אין מטרת הפורום לדון בו על עניינים מעניינים שונים, בחירות, הציבוריות החרדית, וכל כיו"ב. מלבד שנושאים אלו כרוכים בליבוי מחלוקת וטרוניה בין ליבות החכמים, הדברים סוטים באופן מובהק ממטרת הפורום ומכוונת מייסדיו.
מעתה כל הפותח אשכולות בעניינים אלו, האשכול ימחק, וגם בעליו יורחק.

נ.ב. בעניינים חריגים ניתן לפנות למי מהמנהלים והעניין ידון לגופו.

בכבוד רב ובברכת התורה
ההנהלה
 
חלק עליון תַחתִית