מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

נושאים שונים

בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 575
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי בנציון » 04 מאי 2018, 13:13

הגר"א אומר מפורש שרק לפי הנראה הם טובים, אבל באמת הוא חומד את מה שהרעים עושים דהיינו גניבה וגזילה.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 04 מאי 2018, 13:32

בנציון כתב:הגר"א אומר מפורש שרק לפי הנראה הם טובים, אבל באמת הוא חומד את מה שהרעים עושים דהיינו גניבה וגזילה.
אם כן לשם מה היה צורך מיוחד לתת לסט"א כוח לעניין זה, הרי החנפנות והעמדת הפנים היא אחד מדרכי הרוע המפורסמים [עושה מעשה זמרי ומבקש שכר כפינחס]?


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 575
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי בנציון » 04 מאי 2018, 13:48

כבר העיר שם המהדיר שמילים אלו אינם מהגר"א.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 729 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 04 מאי 2018, 15:16

בנציון כתב:הגר"א אומר מפורש שרק לפי הנראה הם טובים, אבל באמת הוא חומד את מה שהרעים עושים דהיינו גניבה וגזילה.
לשון נראה נופל לאו דוקא על דברים שרואים ממש, גם על דברים שנשמעים כמו החנופה וכו' המילה במקומה, וכמו שמצינו משפט שגור בפי הבריות, "נראים דבריך". וא"כ הדק"ל.
ועל כן מד' הגר"א אין הכרע לשאלה הנ"ל שהערנו.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 04 מאי 2018, 15:57

ש: מה צריכה להיות תגובתו של אדם, כאשר הוא שומע כי הילד של חברו חולה מאוד?
ת: התגובה הראשונה צריכה להיות לבקש את שם הילד ולהתפלל בשבילו. לבקש את הקדוש ברוך הוא לעזור לו. זה חיוב. שמואל הנביא אמר, "גם אנכי חלילה לי מחטא לשם מחדל להתפלל בעדכם" (שמואל א 12:23). שמואל קרא לזה "חלילה" לא להתפלל עבור אדם הזקוק לעזרה. זה כל כך חשוב!

קח את השם של הילד והתפלל אל ה'. החבר שלך לא צריך לשמוע את התפילה. ביכולתך לעמוד בפינה איפשהו ולדבר עם השם. או למצוא תא טלפון שמתאים למטרה זו. אתה יכול אפילו לקחת את השפופרת ביד שלך, אם אתה רוצה. ולהתפלל אל השם: "אנא ריבונו של עולם, שלח רפואה שלימה לפלוני בן פלונית, בתוך שאר חולי ישראל." לא פעם אחת! הרבה פעמים! זה מאוד חשוב לעשות את זה. חשוב מאוד! אתה צריך לשאת איתך דפים שיש בהם שמות של חולים. לשאת את הניירות האלה ומדי פעם להסתכל לתוך הניירות ולהתפלל עליהם. וגם בשמונה עשרה, ובכל הזדמנות אחרת. ואומרים את התפילות האלה שוב ושוב. זו מצווה חשובה מאוד. הזדמנות חשובה מאוד. זו גמילות חסדים גדולה להתפלל עבור מישהו חולה.
TAPE # E-247 (אוקטובר 2000)


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 575
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי בנציון » 04 מאי 2018, 16:33

הפקדתי שומרים כתב:
בנציון כתב:הגר"א אומר מפורש שרק לפי הנראה הם טובים, אבל באמת הוא חומד את מה שהרעים עושים דהיינו גניבה וגזילה.
לשון נראה נופל לאו דוקא על דברים שרואים ממש, גם על דברים שנשמעים כמו החנופה וכו' המילה במקומה, וכמו שמצינו משפט שגור בפי הבריות, "נראים דבריך". וא"כ הדק"ל.
ועל כן מד' הגר"א אין הכרע לשאלה הנ"ל שהערנו.
עכ"פ בהמשך דבריו הוא אומר בפירוש שהוא חומד את מעשי הרעים.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 729 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 04 מאי 2018, 16:48

בנציון כתב:
הפקדתי שומרים כתב:
בנציון כתב:הגר"א אומר מפורש שרק לפי הנראה הם טובים, אבל באמת הוא חומד את מה שהרעים עושים דהיינו גניבה וגזילה.
לשון נראה נופל לאו דוקא על דברים שרואים ממש, גם על דברים שנשמעים כמו החנופה וכו' המילה במקומה, וכמו שמצינו משפט שגור בפי הבריות, "נראים דבריך". וא"כ הדק"ל.
ועל כן מד' הגר"א אין הכרע לשאלה הנ"ל שהערנו.
עכ"פ בהמשך דבריו הוא אומר בפירוש שהוא חומד את מעשי הרעים.
חומד את מעשי הרשעים אחרי שמושכים בדיבורם ובחנפנותם.
אילו משום מידות טובות ונימוסים אין צורך לחנפנות והבן.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 729 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 04 מאי 2018, 17:16

כמו כן אני ממתין לישוב ד' רבי אביגדור מד' השל"ה שהזכיר ר' אוריאל.


משה הלוי-שחור
משתמש ותיק
הודעות: 221
הצטרף: 17 אוגוסט 2017, 14:09
נתן תודה: 84 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי משה הלוי-שחור » 05 מאי 2018, 22:00

אוריאל כתב:
משה הלוי-שחור כתב: אכן באמת מדברי אדוננו הגר"א יב,יב כן משמע בפשוטו כהבנת הגר"י מלצן.
אפשר בבקשה להעלות את דבריו שם?
זה נמצא בליקוטי הגר"א שבצילום של סבא


אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1153
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 564 פעמים
קיבל תודה: 381 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי אוריאל » 06 מאי 2018, 00:42

זה הציטוט מדברי השל"ה
והמרגלים התחילו בחכמה כלומר בערמה, והזכירו את עמלק לרמוז על שים באזני יהושע' המוזכר שם וכדפרישית ,כלומר עדיין לא העת שנכנס לארץ עד שמת משה ויהושע יכניס, וגם כי מעשה עמלק מזכיר חטא של ישראל שהיה גדול במאד, כמו שאמרו (שמות יז ז) היש ה' בקרבנו אם אין' ומסיבה זו ויבא עמלק' (שם שם ח) כמו שכתב רש"י בפרשת בשלח שם ורמיזתם היה כי ישראל אינם זוכים עתה כי הם ברשעה, ועל הכנעניים אמרו כי הם 'אנשי מדות' רצה לומר בעלי מדות טובות כמו שנפרש. והנה כיבוש הארץ היא שכתוב לא בצדקתך וגו' כי אם ברשעת הגוים' וזה לא נתקיים ועדיין לא שלם עון האמורי וזה רמז 'וגם ילידי הענק ראינו שם' במדבר יג כה כמו שפירשו כך כי הם מבני הנפילים שנפלו מהשמים ועדיין הם קיימים ומסתמא הם בעלי מדות טובות כי לחלוחית הרוחניות שבשמים עדיין בהם חלק המלאכיים שהיה בהם ועל זה אמרו שם 'ארץ אכלת יושביה' רצה לומר אינה קולטת הרעים כי תקיאם הארץ מאחר שהיא מושגחת ואלו קיימים כי הם אנשי מדות טובות והא ראיה שלא פגעה מדת דינם בנו בראותם אותנו אף כי היינו בעיניהם כחגבים הרי עשו כמה תחבולות שישארו ישראל במדבר רמזו צדקת הגוים ורמזו רשעת ישראל בהזכרת עמלק
ייתכן עפ"ז ששם זה שונה לפי שנפלו מן השמים, כדברי השל"ה. וגם ייתכן שעם אמנם שכך אמרו המרגלים, אינו מוכרח שצדקו בדבריהם, כי אולי אם היו רואים את עומק מהותם לא היו אומרים כן.


אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1153
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 564 פעמים
קיבל תודה: 381 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי אוריאל » 06 מאי 2018, 00:45

@סבא אגב הארת רבי אביגדור שמי שאינו מתפלל על חבירו ה"ז בגדר "חלילה", התבוננתי עתה שבפסוק כתוב "חלילה לשם", כלומר, זה לא ענין של ב"א לחבירו, אלא הוא חיוב למקום, וא"כ כ"ש שאדם לא צריך לראות בזה חילוק בין אם החולה הוא קרובו וידידו או מישהו שאינו מכירו.


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 729 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 06 מאי 2018, 01:02

אכן מד' השל"ה כמו שהזכרת אין הדברים קשים.
ובענין מידות טובות, ראיתי מקום להעלות כאן דברים נוספים מד' הגר"א.

ספר קול אליהו על אגדות על הש"ס
(דף פ"ו ע"ב) אמר ר' חנן בר רבה כדי להאכילן שלש לשונות בחרדל. ויש לפרש על פי רמז דהנה איתא במדרש (זהר ח"א קב) על הפסוק והשענו תחת העץ שהיה לו לאברהם אבינו ע"ה סימן על ידי העץ להכיר בהאורחים אם הם אנשים הגונים וכשרים, או פוחזים וריקים, ואם היו אורחים הגונים הי' מכניסם, והנה שלשה מדות טובות יש באנשים אשר נוכל לחשוב אותם להגונים וכשרים, א' אוהב את העניים, ב' מסתפק במיעוט, ג' לב חרד לדבר ה', ואלה הג' מדות יש לרמז בתיבת "בחרדל", א' בחר דל, ב' חדל רב, ג' חרד לב, וזהו שאמר שהאכילן לאנשים שנרמזו בשלש לשונות שבחרדל.


ביאור הגר"א - משלי פרק יא פסוק כב
נזם זהב באף חזיר כי החזיר היא מפרסת פרסה ואינה מעלת גרה והיא טומנת את אפה ופיה באשפה ומגלה טלפיה להראות שהיא כשרה וכאשר הנזם זהב על אפה היא מלכלכת ומטנפת גם את הנזם זהב כן האשה יפה וסרת טעם שכבר כתבתי שהמדות הן בנפש הדבקה אל הגוף וכאשר יש לה גם נפש השכלית שהוא מן התורה אז היא אשה יפה כי המראה של אדם הוא תלוי בלב כמ"ש מדוע פניך רעים אין זה כי אם רע לב לכן מי שיש לו מדות טובות הוא נקרא יפה מראה כמה שאמר בשה"ש ובישעיה ובמגילת אסתר ובכמה מקומות אך העיקר הוא המעשה ואלו הג' הן טוב ערב ומועיל כמ"ש בישעיה הוי אומרים טוב רע ולרע טוב שמים אור לחושך וחושך לאור שמים מר למתוק ומתוק למר כי המצות הן טוב כמ"ש אמרו צדיק כי טוב ומתוק הוא נגד המדות שהן מתיקו דמלכא והוא נגד אהבה והוא ערב ואור הוא התורה כמ"ש ותורה אור והוא מועיל והכל תלוי במעשה שאם עושה מע"ט שהן מצות אז הוא אשה יפה ומטה את הטע"ם הכל לטוב אבל כאשר מעשיו רעים אז הוא מהפך גם המדות והתורה להרע וזהו אשה יפה וסרת טע"ם שמהפך הטע"ם להרע ואומרים לטוב רע גו' והיינו מפני שאפה הוא כאף חזיר שהאף רומז על רוח חכמה כמ"ש אכן רוח הוא באנוש וכמ"ש ויפח באפיו גו' והיינו שטומנת את שכלה באשפה ועי"ז היא סרת טעם והבן:
ביאור הגר"א - משלי פרק לא פסוק יא
בטח בה לב בעלה העניין שאיזה ת"ח המקפיד על חלוקו כו' היינו שמידותיו של אדם הן חלוקו ולכן נקרא מדו כמ"ש ולקח הכהן מדו בד ואמרו ז"ל מדו כמדתו והיינו במדה שהוא מודד וכו' והנה אין צדיק בארץ גו' אבל הת"ח אם רואה שנכשל באיזה דבר מגונה מיד הוא רואה להפכה כי התורה כרכא דכלא בה לכן מסיים בן בג בג סוף אבות שהן תקוני המידות הפוך בה והפוך בה דכלא בה ומינה לא תזוע והיינו שרפואת הנפש היא דוגמת רפואת הגוף שצריך לרפאותה בהפכה כמ"ש למעלה כן המדות צריך להפכן לטובה והנה ראש כל מדות הרעות הוא מדות התאוה שהיא מביאתו לכל מדות הרעים שבעולם ובזה יובן מה שארז"ל בראש כל מרעין אנא דם כי הדם הוא הנפש המתאוה כי תאוה נפשך כו' וברי' כל אסוון אנא חמר יינא דאוריתא כמ"ש רפאות תהי לשרך ולכל בשרו מרפא והוא סם חיים וא"ת למה מנו חכמים כל מדות טובות באבות היינו למי שאינו בעל תורה וזהו באתר דלית תמן חמר תמן סממנים מתבעין אבל הבעלי התורה אינן צריכין כי התורה היא כלל הכל וזהו בטח בה לב בעלה מכל החלאים שבעולם וכשמחז"ל אם ראית ת"ח נוקם כו' חגריהו כו' אם עם הארץ חסיד אל תדור בשכונתו משא"כ במדות טובות אם הוא מוחזק במדה טובה אחת כגון שיש לו ענוה אינו בטוח רק מהגאוה ואינו בטוח מהתאוה וכדומה בשאר המדות אבל בתורה הוא בטוח בכל המדות רעות. ושלל לא יחסר כי אין עבירה מכבה תורה (נלע"ד שפי' שושלל גי' שס"ו שהן נגד ימות החמה כמנין משכ"ו כמ"ש בר"מ ובתו"ח והן נגד שס"ה ל"ת וזהו ושלל לא יחסר כלומר מחמת השס"ה ל"ת לא יחסר השס"ו ימים של התורה שלמד כי אין עבירה מכבה תורה):

ועיי"ע מש"כ הכתב והקבלה על דברים פרק כא פסוק ג -והפן השני מדה מחשבית כמו שם מדות במובן המוסרי על הדעות והנהגות הישרות המשוערות במדות השכל, כי המשער דעותיו ופעולותיו והנהגותיו בערך ושיעור ראוי עפ"י יסודות התורה והחכמה נקרא בעל מדות טובות.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 06 מאי 2018, 19:33

ש: באיזה גיל עלי לנסות לחתן את ילדי?

ת: זה תלוי בסביבה שלך, אבל זה רעיון טוב לא לחכות יותר מדי זמן. במיוחד עם בנותיך. אל תחכו עם הבנות הרבה זמן. בגיל שמונה-עשרה - זה הזמן המתאים לחתן אותה. כי כבר בגיל תשע-עשרה היא נעשית בררנית מדי. ובגיל עשרים, לפעמים היא יכולה להקשות עליך מאוד. לכן, לפני שתהיה להם יותר מדי עצמאות, הקפד לחתן אותם. היא אמנם עלולה להתלונן קצת, אבל אתה פשוט תאמר לה, "תראי, את צריכה להתחתן יום אחד, אז מה העניין לחכות ?!"

חתן אותה בגיל שמונה-עשרה, והיא תהיה מרוצה, והם יחיו חיים ארוכים ומאושרים יחד. אבל אם היא תחכה עד שתהא בת עשרים ואחת, עשרים ושתיים, עשרים ושלוש, אז וודאי תתחיל לשמוע- "אני רוצה את זה," ו"אני רוצה את זה", והשנים מתחילות לעבור, ואז אתה תצטער מאוד. מסקנה, לא לחכות עם בנותיך!
TAPE # E-179 (פברואר 1999)


הפקדתי שומרים
משתמש ותיק
הודעות: 2758
הצטרף: 22 ינואר 2018, 00:46
מיקום: ירושלים
נתן תודה: 180 פעמים
קיבל תודה: 729 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי הפקדתי שומרים » 06 מאי 2018, 19:41

מסתמא דברי ר' אבגידור הנ"ל, באים אחרי שי' הפוסקים הידועה באיזה גיל החיוב להתחתן (עיין ריש שו"ע אבעה"ז) וכל דבריו נאמרו, גם לשי' שאין חיוב בדווקא בגיל י"ח.

ובפרט שמצינו את ההל' הנ"ל בשו"ע מופנית לגבי חיוב האיש, אחר שמצווה בפ"ו משא"כ לגבי אישה. וע"ז ר"א מסביר בכ"א יש הכרח מטעם שהזכיר.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 07 מאי 2018, 00:17

ש:במה ניתן ללמוד מהיעדר הבהירות במשך שלושים ושישה הימים מאז הבחירות לגבי מי יהיה הנשיא הבא, בוש או גור?

ת: מה ניתן ללמוד מדחיית ההכרה בבחירות של בוש? התשובה היא כי עלינו ללמוד כי העולם הוא רודף אחר הכבוד. אנשים משתוקקים לכבוד, וגור המסכן לא יכול היה לראות את הכבוד נופל מידיו, על ידי רוב כה קטן. זה כאב לו נורא.

עכשיו, אם גור היה מתחרה עם בוש על לימוד משניות, נניח, ובוש היה לומד מסכתא אחת יותר מגור, אז גור לא היה מרגיש כל כך רע בקשר לזה. אבל גור רצה את הכבוד הזה. הוא רודף אחר הכבוד.
אתה צריך לדעת עם זאת, כי כבוד להיות נשיא הוא למעשה הבל וריק. אין בזה שום דבר. שום דבר. כבר אמרנו לפני כן, כי יגיע הזמן שגם הנשיא הטוב ביותר יירד לתוך האדמה. הוא יהיה "יורד לעפר". ואף על פי שיהיו אולי מצבות ומונומנטים מעל קברם של נשיאים אלו, המצבות אינם יכולים לדבר עליהם כמציאות, כי הם כבר לא במציאות. הם הפכו לאבק. וזה במקרה הטוב ביותר עבורם. לפעמים אין להם מזל מספיק כדי להיות רק אבק. והם צריכים גם ללכת לגהנום, כמו שאתה בטח יודע.

ועל כן הוא הבל וריק. אז אנחנו רואים אותם רצים אחרי זה הכבוד, ואנחנו חייבים להזכיר לעצמנו שזה שום דבר. אני אתן לך משל. בשטיח זה כאן יש מיליוני חיידקים. נניח שאמרתי לך שהחיידקים הגיעו יחד ובחרו בך נשיא. ועם רוב מוחלט. וזה לא שנוי במחלוקת. האם אתה מתרגש מזה? ! האם אתה מתרגש להיות נבחר על ידי מיליוני חיידקים ?!
אז אנשים הצביעו בעד בוש או גור. אז מה? זה רק חיידקים. זה שום דבר בכלל! גויים! זה בכלל לא שום דבר. השם רצה שבוש יהיה בבית הלבן במשך כמות מסוימת של זמן, אז הוא שם אותו שם. יש לו סיבות טובות שלו, אז הוא שם אותו שם. אבל זה לא סיבה להתרגש. עכשיו בוש בהחלט מתרגש מזה. הוא מתרגש מאוד. אוי אוי הוא מתרגש. ואולי אנחנו מתרגשים גם כן. בסדר, יכול להיות. אבל השם ית' הוא לא מתרגש מזה בכלל. ממה השם מתרגש כביכול? אם אדם יושב ולומד מסילת ישרים. או אם אדם מתקדם צעד נכבד בלימוד גמרא. או אם נערה מנסה להיות יותר ויותר "עובד השם", או מישהו שהוא מדקדק במצוות. זה מה שהוא אוהב! זהו הדבר ממנו הוא מתרגש!
ולכן אתה צריך ג"כ לדעת ממה להתרגש בעולם הזה. אתה צריך לדעת מה באמת נחשב בעולם הזה. אתה צריך ללמוד להתרגש רק בדברים שמהם השם כביכול מתרגש. "שלימות", וקרבת ה'. גדלות במידות, וגדלות בחכמה ושכל. זה מה שחשוב. כל שאר הדברים הם הבל וריק. שום דבר.
TAPE # E-257 (דצמבר 2000)


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 07 מאי 2018, 22:21

ש: איך יכול הבעל לעודד את אשתו לשנות את המידות הגרועות שלה?

ת: ראשית, הוא צריך לשנות את המידות שלו. זה הדבר הראשון. אתה צריך לדעת שברוב המקרים הוא זה שיש לו את המידות הרעות. ברוב המקרים זוהי האמת. יש לו מידות גרועות. אחרת הוא היה רואה שאשתו די טובה. היא ממש די טובה.

תראה, כל אשה יש בה קצת מן ה"פראות", וכל גבר הוא קצת "בעל שגעונות". כן, גברים הם בעלי שגעונות. א"כ לגברים וגם לנשים יש מגרעות. ולכן, אל תתרכז בחסרונותיה. כדאי להתרכז בתיקון הפגמים שלך.

אני מבטיח לך שאם הבעל יעבוד על עצמו ויהפוך לאדם בעל אופי טוב יותר, אז אוטומטית היא תהיה טובה יותר.
TAPE # E-183 (אפריל 1999)


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 08 מאי 2018, 23:31

ש:מה דעתך על מידת החשיבות והצורך של בית ספר תיכון לקחת את התלמידים שלהם לטיול למפלי הניאגרה?

ת: דעתי היא שזה בכלל לא כלום. אתה צריך לנסוע עד למרחק, ולבזבז כל כך הרבה כסף, ולשם מה? כדי לראות את מפלי הניאגרה?
לדוגמא, הנה יש בית ספר חרדי לבנות. אז יש להם יום חופש, או שבוע חופש, איך שלא יהיה, ולאן הם הולכים? למפלי הניאגרה! ומה נמצא במפלי הניאגרה? הרבה מים נופלים מצוק! שום דבר! שום דבר!
מקור דבר זה הוא היצר הרע. היצר הרע עושה את כולם בלתי מרוצים. אנשים ששמחים באמת עם מה שיש להם כמעט בלתי אפשרי למצוא. הרבה עשויים לומר "אנחנו מאושרים", אבל הם לא, ולכן הם תמיד מחפשים משהו אחר, וכך, הם נוסעים למפלי הניאגרה
אתה יכול לומר אחרת, אבל אני אומר לך דעתי, זו הסיבה שאנשים נוסעים למפלי הניאגרה, זה היצר הרע שעושה אותך בלתי מרוצה, אז אתה צריך ללכת לראות מים נופלים מצוק, אבל באמת זה בכלל לא כלום.
כמובן, אתה חייב [כמנהל בית ספר] לוותר ליצר הרע קצת ולהראות שיש לך טיול מדי שנה, על מנת שימשיכו התלמידות לבוא לבית הספר שלך, כלומר כדי לקבל תלמידות חדשות, אבל באמת זה בכלל לא כלום!
יוני 1999


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 08 מאי 2018, 23:34

דעת הרב בהודעה אחרונה נראית לי מאוד מאוד מחודשת, הגישה הרווחת היא שיש באמת צורך בכל הדברים האלו, ולראות את אמתני הטבע [כשאין בזה ביטול תורה] הוא דבר הפותח את הנפש, ומקרבה לשורשה וכו' וכו',
מה דעתכם?
ובכלל אם הוא מסכים שכמעט אין אנשים מרוצים, ולכן מחפשים עוד משהו וזה עוזר קצת, למה לא לעשות זאת?
ומה ההבדל בין זה לכל הדאטשעס שהיו גדולי ישראל עושים במרחצאות וביערות השונים?, האם גם כאן תאמר, נסעו בזבזו כסף ובשביל מה, בשביל כמה עצים?


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 575
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי בנציון » 09 מאי 2018, 00:04

יתכן שהוא רצה לתת פרופורציות. זה לפעמים טוב אבל צריך לתת לזה את המשקל הנכון.


אוריאל
משתמש ותיק
הודעות: 1153
הצטרף: 26 יוני 2017, 22:51
נתן תודה: 564 פעמים
קיבל תודה: 381 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי אוריאל » 09 מאי 2018, 01:27

@סבא אני ג"כ חושב שהוא מתכוון שבעצם הדבר, מי שהוא מאושר ושמח בחלקו, ויחד עם זאת רגוע ושליו וכו' וכו', בשבילו זה כלום [ואגב, ידוע על מרן הגראי"ל זצ"ל שכשעבר מטוסו מעל הניאגרה הוא לא הסכים לקום להביט בהם, כיון שאמר שהוא לא רוצה לפול קרבן למידת הסקרנות].
ואדרבה, גדולי ישראל שלא הוצרכו לנסוע לדאטשעס יוכיחו... ואלו שכן, משום שהיו כנראה שהם צריכים להתאוורר, או לשם בריאותם הפיזית כמו שעשו החזו"א ועוד שהליכתם לים, אבל בלא זה וזה, אין בזה צורך.
נכון, יש שיאמרו שיש ענין לראות נפלאי השם וכו', אבל נדמה לי שדבריו של הרב מילר כבר לא כ"כ מחודשים.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 10 מאי 2018, 00:06

ש: מה דעתך על ביקור אצל מקובלים?
ת: תראה, היה לי פה יהודי בקהילה הזאת שהיתה לו איזו בעיה. אז הוא הלך למקובל ונתן לו חמש מאות דולר, והמקובל נתן לו כמה אבנים קטנות לשאת איתו. אמרתי לו שאם הוא היה מכניס את חמש מאות הדולר לתוך קופת צדקה לתמוך בישיבה, אז אולי זה היה עוזר לו. אבל כאן, כל מה שעשה היה לעזור למקובל לשלם את החשבונות שלו... הוא לא מקובל. הוא מקבל!

עכשיו, אם אתה הולך למקובל שאינו לוקח ממך כסף, אז אנחנו יכולים להתחיל לחשוב על זה. אבל אם יש לך מקובל שעושה את זה בשביל להתפרנס, אנחנו באמת צריכים להיזהר מאנשים כאלה. אתה צריך להבין שזה כל כך קל לאנשים להיות מולכים שולל. אל תהיה טיפש! הנה בא אדם שרוצה לקרוא את כף היד. חכמת היד! האם אתה יודע מה היא חכמת היד? [הרב הושיט את ידו בכף יד פתוחה ועשה תנועה של לקיחת כסף] "שים משהו לתוך כף היד שלי." זו היא חכמת היד!
איפה אתה מוצא חכמה זו בגמרא ?! זה לא נמצא אפילו פעם אחת. אז אתה צריך להיות זהיר מאוד שלא להיגרר לכל מיני טעויות.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 10 מאי 2018, 09:14

האם לדעתכם, הרב פשוט אינו מכיר ב"חכמת היד"?
זה נראה מופרך לא להאמין בדבר מפורסם כל כך?
אפילו בדורנו משתמש בו הרבה הגרי"מ שכטר מברסלב, [ולמדו מהרב משי זהב זצ"ל אם איני טועה] ולא שמעתי שמישהו יחשדהו בשימוש בשטויות.
רבים מסתמא זוכרים את הרב ברנר [גר באחרית ימיו בגבעת שאול] ואת מומחיותו הגדולה בחכמה זו.
ועוד ועוד.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 10 מאי 2018, 19:34

בהמשך לדברי הרב לעיל בעניין המקובלים-
ש: ומה עם דיבוק?
ת: אני רואה שיש לי הרבה שאלות על דיבוק הלילה. [הרב היה באותה עת מדפדף בין פיסות הנייר עם השאלות בכתב שנכתבו עליהם, כי כמה אנשים כתבו דווקא בכתב ושלחו את הפתקים, כדי לשאול בעילום שם]
אנשים מבזבזים הרבה זמן שלהם עם הדיבוקים. החיים קצרים מדי בשביל זה. אתה צריך לנצל את הזמן שלך על ידי השגת משהו ממשי בחיים.
TAPE # E-185 (אפריל 1999)


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 13 מאי 2018, 19:01

ש: האם אתה מסכים לכך שבעל או אישה ייסעו להתארח בשבת באיזה מקום, ללא בן זוגם?

ת: אני בהחלט לא מסכים שבעל יצא לאיזה מקום לשבת לבדו, או שאשה תלך לבדה לשבת. בשבת הם צריכים להיות ביחד תמיד. אף פעם לא צריך לעשות כזה הפרדה - אפילו לרגע. בעל ואישה הם אחד. ואין להם זכות לפרק את המשפחה לשבת. עכשיו לפעמים זה עלול להיות קשה, אבל זה לא משנה. ייתכנו כמה חריגים לכלל זה אבל באופן כללי זה לא צריך לקרות.
עכשיו אני רוצה להוסיף עוד דבר אחד שאני יודע שרוב האנשים לא יסכימו איתי, אבל אני חייב להגיד את זה. אני לא מסכים שילדים יוצאים מבתיהם לשבת, כדי לבקר בבית אנשים אחרים. המקום הטוב ביותר לילד להיות בשבת הוא בבית עם משפחתו. אגב אורחא, אני אישית יודע על שני מקרים שבהם ילדים הלכו מבתיהם בשבת לשכונות לא מוכרות והילדים, רחמנא ליצלן, נהרגו על ידי כלי רכב עוברים. וזה לא היה קורה אילו נשארו בבית. הם היו בשכונה שבה לא הבינו עד כמה מסוכן היה רחוב מסוים או צומת מסוים, ושני ילדים איבדו את חייהם. אילו נשארו בבית זה לא היה קורה.
עם זאת באופן כללי, גם לולי זאת, המקום הטוב ביותר עבור ילד להיות בשבת הוא בבית. אפילו לשלוח את הבת שלך לאנגליה, למנצ'סטר או לגייטסהד, אני לא חושב שזה הכרחי בכלל. יש לנו בתי ספר טובים מאוד בברוקלין לבנותינו. אז למה לבזבז את כל הכסף הזה? ומי יודע מה יכול לקרות שם ?! לשלוח נערה לבד לארץ זרה ?! אני לא מסכים לזה.
אז פשוט להישאר בבית עם בן הזוג שלך ועם הילדים שלך, כך ששניכם תוכלו לפקח על החינוך שלהם. אני חושב שזו הדרך הכי טובה.
TAPE # E-181 (מרץ 1999)


בנציון
משתמש ותיק
הודעות: 575
הצטרף: 15 מרץ 2018, 23:56
נתן תודה: 252 פעמים
קיבל תודה: 227 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי בנציון » 13 מאי 2018, 20:26

אף על פי שאין ראיה לדבר זכר לדבר: כתובות סד, ב: המשרה את אשתו על ידי שליש לא יפחות לה משני קבין חטין... ואוכלת עמו מלילי שבת ללילי שבת.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 20 מאי 2018, 22:49

מרבו של ר' אביגדור, מדוע רעיון האבולוציה התפשט דווקא בדורות האחרונים-
הנה זה פשוט שהאבולוציה תהפוך ביום מן הימים למושא ללעג. האמת היא, שהאבולוציה היא התאוריה הכי מטופשת שיש. זה שיש לה כוח כל כך גדול, הוא רק בגלל סיבה אחת. וזה בגלל שיש מספרם הגדול של אלה שתומכים בו. כל אחד יכול לשאול את עצמו את השאלה: "איך הדומם יכול להפוך לחי? "ועד היום אין תשובה. הם מסובבים ומשנים מרגע לרגע את דעתם. הם מנסים למצוא דרכים ואמצעים להראות שזה קורה, אבל זה עדיין לא קרה. בכל המעבדות הם מנסים כמיטב יכולתם; אך שום דבר לא נמצא בפועל. כי על צורת החיים הפשוטה ביותר, חייבים להיות "רשומים" לפחות טריליון סיביות [בייט] של נתונים. כן, התא הפשוט ביותר חייב להיות לו לפחות טריליון פיסות נתונים כדי שיהיו לו חיים. אתה יודע מהו טריליון? יותר מכל האותיות בספרייה הגדולה ביותר בעולם. לֹא "ספרים", אותיות!!!. וכל פיסת נתונים, כל אחד מהנתונים האלה הוא נחוץ. טריליון חתיכות חיוניות של מידע חקוקות על צורת החיים הפשוטה ביותר. אז איך יכולה חתיכת ברזל, או חתיכת נחושת, או אטום של חמצן להפוך לחיים? רוב האבולוציוניסטים מתחמקים מהשאלה הזאת. הם יגידו "בדרך כלשהי - אנחנו לא יודעים איך- החיים במקור הופיעו", אבל איך זה הופיע? הם מנסים לא לענות על זה, כי אין לזה תשובה. זה כל כך טיפשי, אבל כיוון שרבים כל כך המקיימים את התיאוריה, זה מקובל; זה כוח העבודה זרה.
היה לי פעם רבי שאמר כי בתקופות העתיקות הם היו חכמים יותר מאשר היום, ולכן לא יכלו להטיף לאבולוציה באותם ימים, דבר טפשי כזה לא היה נתפס. אבל היום העולם הפך טִפּשִׁי ורדוד. ועל כן היצר המטופש יכול להיות מוטף לטיפשי העוֹלָם.


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 21 מאי 2018, 07:59

ש: האם יש לשרת בצה"ל?

ת: התשובה היא לא. בשום פנים ואופן אין לשרת בצבא. כי זה לא משתלם להיהרג בחינם! כאשר אתה יוצא למלחמה, כי חכמי התורה מצוים אותך לצאת להילחם, אז אתה מקריב את החיים שלך עבור כבוד שמים. אבל אם אתה יוצא למלחמה בגלל מה שאחרים אומרים לך, "בעלי בתים" – ואפילו יהיו אורתודוקסים, אז זה אומר שאתה נותן את התרומה הגדולה ביותר שיש עבור משהו שיכול להיות שום דבר בכלל. זה יותר מדי לתרום דבר כזה. החיים שלך יקרים מדי.

אז תשאלו אותי, "ובכן, מה לגבי העזרה לאחינו היהודים?" תן לי להסביר לך משהו. נניח שאדם אומר "אני הולך ללכת לריב קצת עם הכושים באיזור הכושי של ניו יורק." וכך הוא עולה על האופניים שלו, והוא לובש, נניח, כובע שחור וזקן והוא מסתובב שם באזור, והוא מתחיל לכנות לאנשים בשמות. וכך, אתה יודע מה יקרה לו... עכשיו, במקרה אתה עובר שם כשאתה על אוטובוס - יש אוטובוס שעובר שם- ואתה מסתכל דרך החלון, ואתה רואה את הגיבור הזה מוקף בכל האנשים המאיימים האלה. אז תשאל אותי, אולי אתה צריך לרדת מהאוטובוס ולעזור לבחור במאבק שלו?

כמובן, מוטב שתמשיך ליסוע עד שתגיע לוויליאמסבורג. כי מה אתה הולך לעשות כבר? האם זו אשמתך? מי אמר להם לשים את עצמם במצב כזה? האם אמרו זאת גדולי ישראל?

יש הרבה מה לדבר על זה, אבל אני לא יכול לדבר יותר עכשיו כי הזמן הוא קצר. אבל אם אתה שואל אותי, אני אגיד לך: בשום פנים ואופן אל תשרת בצבא הישראלי. ואני אומר, תתרחק! ואם אתה צריך ללכת לארץ ישראל, הקפד לא לוותר על האזרחות האמריקאית שלך. ואל תרשה לעצמך להתגייס.
טייפ # 191 (נובמבר 1977)


פותח הנושא
סבא
משתמש ותיק
הודעות: 1800
הצטרף: 19 דצמבר 2017, 14:40
נתן תודה: 511 פעמים
קיבל תודה: 690 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי סבא » 21 מאי 2018, 09:07

דברי הגאון ר' אביגדור בעניין הגיוס נשמעים מחודשים מאוד [בעבר שמעתי גישה זו בשם ר' גדליה נדל- הרב חאי"ש טורצ'ין שליט"א מסר זאת באחת העצרות של ליל תשעה באב, וכמדומני שמאז לא נתנו לו לדבר יותר, ובאמת חבל כי היה מדבר באמת טוב],
והדבר נשמע ממש מופרך, וכי משום שראשי המדינה לא שמעו לפני שבעים שנה לקול גדולי התורה, אזי לנצח נצחים כבר אנו פטורים מכל התוצאות, כעת המצב שאנו נמצאים כאן באותה סירה, ומתקפה של הערבים על מדינת ישראל היא מתקפה וסכנה ל"ע לכל העם היושב בציון, והדין של הבא להרגך השכם להורגו מוטל לכאו' גם עלינו, וצע"ג.


מצפה לישועה
הודעות: 56
הצטרף: 19 אפריל 2018, 17:42
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 28 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי מצפה לישועה » 21 מאי 2018, 09:15

מה זה שונה מתשובתו של החזון איש זצ"ל, לב"ג? גם אז היה מדובר לאחר שכבר העגלה נכנסה לבוץ, ולמה לא ישתתפו החרדים בהגנה על הדבר שכבר קיים ס"ס במציאות?


אלימלך
משתמש ותיק
הודעות: 931
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 106 פעמים
קיבל תודה: 350 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: מילי דמעליותא מהגאון רבי אביגדור מילר

שליחה על ידי אלימלך » 21 מאי 2018, 10:49

ראשית הוא דיבר למי שדיבר ובלי ספק יש טעמים נוספים.
יתכן שגם בימינו אם ההנהגה היתה יותר ענותנית וחכמה היו עכ"פ רוב המלחמות נחסכות.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • רֶבִי / רִבִי / או אולי בכלל רַבִי ???
    על ידי ים סוף » 12 דצמבר 2018, 02:13 » ב סידור התפילה
    21 תגובות
    425 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יצחק בל
    14 מאי 2019, 23:30
  • מדוע קילל רבי אליעזר את תלמידו - רבי עקיבא???!!
    על ידי טוב וחסד » 17 אוקטובר 2018, 10:17 » ב בית המדרש
    4 תגובות
    160 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי טעם ודעת
    04 אפריל 2019, 14:51
  • עזרה | דברי רבי נחמן למתחילים
    על ידי בחור_צעיר » 13 יולי 2018, 00:45 » ב בית המדרש
    12 תגובות
    319 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי איש
    16 יולי 2018, 01:17
  • איך 'תלמיד' וכבר כונה 'רבי' - ואילו 'בן עזאי' ללא תואר?
    על ידי טוב וחסד » 28 יולי 2018, 21:50 » ב בית המדרש
    13 תגובות
    260 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אליהו בורטמאן
    31 יולי 2018, 11:52
  • תמונתו של הגה''צ רבי איצלה בלאזר
    על ידי יעקב. ב » 19 אוגוסט 2018, 11:41 » ב דעת דורות
    16 תגובות
    398 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אברעמעלע
    25 דצמבר 2018, 23:34

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים