מן הסתם ראיתם את האשכול העוסק בחידושיו של הרב הופמן בעניין התשובה, בעוברי בין בתרי ספרו, ראיתי סיפור מעניין שמספרים העורכים בשם הרב הופמן, שהעלה אצלי הרבה סימני שאלה- ורציתי לשמוע את דעתכם בזה:
בעמוד 233 מספר על ד"ר פלד [ש"היה תלמידו של פרויד, הוא הקים את כל המחלקה לבריאות הנפש במדינת ישראל בקום המדינה, הוא קיבל אותי לעבוד אצלו בשיקום עבריינים, ושלח אותי על חשבונו להשתלמויות"- לשונו של ר' שלמה], שחייב לעבור קורס של "מודעות ליצריות של האדם" בשיטת פרויד, וחייב לחתום על זה, ומאידך, מספר המחבר שיהודי אחר בשם ד"ר אופיר טען ש"במקום לעזור לשקם את העבריינים, אנחנו נקלקל ונשחית את המטפלים". רבים מאוד הסכימו עם ד"ר אופיר והייתה "התנגדות גדולה מאוד" לרעיון זה. נקראה ישיבה במשרד הסעד אצל המנכ"ל ר' יעקב לנדאו, ושם שטחו המתנגדים את טענותיהם, ואז שאל המנכ"ל את ר' שלמה מה דעתו בנידון, וענה: מאז שהייתי ילד קטן בחיידר ידעתי שכל אחד נולד עם יצריות, זה פסוק מפורש בתורה "כי יצר לב האדם רע מנעוריו" [וממשיך שרבותיו בישיבת חברון לימדו אותו להכיר את היצרים שלו וכו' וכו'], לאחר ששמע זאת נתקבלה דעת ד"ר פלד ע"כ הסיפור.
חברים יקרים הביעו דעתכם, האמנם כך מחנכים בישיבת חברון?
בעמוד 233 מספר על ד"ר פלד [ש"היה תלמידו של פרויד, הוא הקים את כל המחלקה לבריאות הנפש במדינת ישראל בקום המדינה, הוא קיבל אותי לעבוד אצלו בשיקום עבריינים, ושלח אותי על חשבונו להשתלמויות"- לשונו של ר' שלמה], שחייב לעבור קורס של "מודעות ליצריות של האדם" בשיטת פרויד, וחייב לחתום על זה, ומאידך, מספר המחבר שיהודי אחר בשם ד"ר אופיר טען ש"במקום לעזור לשקם את העבריינים, אנחנו נקלקל ונשחית את המטפלים". רבים מאוד הסכימו עם ד"ר אופיר והייתה "התנגדות גדולה מאוד" לרעיון זה. נקראה ישיבה במשרד הסעד אצל המנכ"ל ר' יעקב לנדאו, ושם שטחו המתנגדים את טענותיהם, ואז שאל המנכ"ל את ר' שלמה מה דעתו בנידון, וענה: מאז שהייתי ילד קטן בחיידר ידעתי שכל אחד נולד עם יצריות, זה פסוק מפורש בתורה "כי יצר לב האדם רע מנעוריו" [וממשיך שרבותיו בישיבת חברון לימדו אותו להכיר את היצרים שלו וכו' וכו'], לאחר ששמע זאת נתקבלה דעת ד"ר פלד ע"כ הסיפור.
חברים יקרים הביעו דעתכם, האמנם כך מחנכים בישיבת חברון?