בלשון המקרא "כסאות" (תהילים קכב ב) ובלשון המשנה כִסָיוֹת (זבים פ"ד מ"ד).
י יהודה1 משתמש ותיק 8/11/18 #1 בלשון המקרא "כסאות" (תהילים קכב ב) ובלשון המשנה כִסָיוֹת (זבים פ"ד מ"ד).
ד דרומאי משתמש ותיק 8/11/18 #2 יהודה1 אמר: בלשון המקרא "כסאות" (תהילים קכב ב) ובלשון המשנה כִסָיוֹת (זבים פ"ד מ"ד). לחץ כדי להרחיב... לשון מקרא לחוד ולשון משנה לחוד, כמו 'הוריות' במקום 'הוראות', ועוד רבות.
יהודה1 אמר: בלשון המקרא "כסאות" (תהילים קכב ב) ובלשון המשנה כִסָיוֹת (זבים פ"ד מ"ד). לחץ כדי להרחיב... לשון מקרא לחוד ולשון משנה לחוד, כמו 'הוריות' במקום 'הוראות', ועוד רבות.
י יהודה1 משתמש ותיק פותח הנושא 8/11/18 #3 דרומאי אמר: יהודה1 אמר: בלשון המקרא "כסאות" (תהילים קכב ב) ובלשון המשנה כִסָיוֹת (זבים פ"ד מ"ד). לחץ כדי להרחיב... לשון מקרא לחוד ולשון משנה לחוד, כמו 'הוריות' במקום 'הוראות', ועוד רבות. לחץ כדי להרחיב... אכן. אבל זה חידוש מעניין.
דרומאי אמר: יהודה1 אמר: בלשון המקרא "כסאות" (תהילים קכב ב) ובלשון המשנה כִסָיוֹת (זבים פ"ד מ"ד). לחץ כדי להרחיב... לשון מקרא לחוד ולשון משנה לחוד, כמו 'הוריות' במקום 'הוראות', ועוד רבות. לחץ כדי להרחיב... אכן. אבל זה חידוש מעניין.
כ כרם משתמש ותיק 8/11/18 #4 דומה לזה הוא בקריאת שמע, שהרמב"ם כותב קרית שמע בלי אל"ף (במהדורת ר"ש פרנקל).
י יצחק משתמש ותיק 8/11/18 #5 וע"ע ר"מ בפיה"מ ריש תרומות שבלשון תורה אומרים הרים ירים ובלשון חכמים תרם יתרום, ומדברי הר"מ שם (ובעוד מקומות) ניכר קצת הזלזול שלו באותם אלו שקבעו את עיסוקם בחכמת הלשון ושירים וכו'
וע"ע ר"מ בפיה"מ ריש תרומות שבלשון תורה אומרים הרים ירים ובלשון חכמים תרם יתרום, ומדברי הר"מ שם (ובעוד מקומות) ניכר קצת הזלזול שלו באותם אלו שקבעו את עיסוקם בחכמת הלשון ושירים וכו'