שמואל א' כח, טו: אצל בעלת האוב שהעלתה את שמואל, אומר שמואל לשאול: למה הרגזתני לעלות. ולפי פשוטו רואים שיש בכך צער. וכן מפרש הרד"ק שם. (ודרשת חז"ל ידועה).
שמואל א' כח, טו: אצל בעלת האוב שהעלתה את שמואל, אומר שמואל לשאול: למה הרגזתני לעלות. ולפי פשוטו רואים שיש בכך צער. וכן מפרש הרד"ק שם. (ודרשת חז"ל ידועה).
זה שהכל אותו עיקרון אינו מחייב שהצער של המת זהה. באוב המת ממש עולה (הפוך), בסיאנס חוץ מתזוזת הכוס אין משהו מעבר. אז אולי להעלות את המת באוב קשה לו פי אלף מאשר לגרום לכוס לזוז??
סנהדרין סה, ב: תנו רבנן: בעל אוב, אחד המעלה בזכורו ואחד הנשאל בגולגולת. מה בין זה לזה? מעלה בזכורו - אינו עולה כדרכו ואינו עולה בשבת. נשאל בגולגולת - עולה כדרכו, ועולה בשבת.