האם יש צער שיש למת שמעלים אותו באוב

יעקב. ב

משתמש רגיל
האם ידוע למישהו מקור שיש למת צער שמעלים אותו באוב.
רק מקור לא סברות,
תודה
 

אריך

משתמש ותיק
שמואל א' כח, טו: אצל בעלת האוב שהעלתה את שמואל, אומר שמואל לשאול: למה הרגזתני לעלות. ולפי פשוטו רואים שיש בכך צער. וכן מפרש הרד"ק שם. (ודרשת חז"ל ידועה).
 

יאיר

משתמש ותיק
יש מליוני מקורות חילוניים/גויים שמספרים שכך טענו הנשמות בסיאנסים..
 

יאיר

משתמש ותיק
היינו הך. שניהם (ועוד) בבחינת 'דורש אל המתים' הכל אותו עקרון ולא חייב להיות בדיוק אותו דבר.

סתם לדוגמא, כתוב בזהר שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש (שאינה יכולה להעלות מת בשבת וה"ה בסיאנס שא"א לעשותו בשבת - הכוס ישר נופלת מהשלחן ונשברת)...
 
אריך אמר:
שמואל א' כח, טו: אצל בעלת האוב שהעלתה את שמואל, אומר שמואל לשאול: למה הרגזתני לעלות. ולפי פשוטו רואים שיש בכך צער. וכן מפרש הרד"ק שם. (ודרשת חז"ל ידועה).
יש לחלק שהרי שמואל נצרך לצאת מגן עדן מקום עינוג הנשמות מה שאין כן אם הוא רשע ונשמתו נעה ונדה בכף הקלע יש לומר שדווקא אולי ישמח בזה להפיג השמום
 

אריך

משתמש ותיק
יאיר אמר:
היינו הך. שניהם (ועוד) בבחינת 'דורש אל המתים' הכל אותו עקרון ולא חייב להיות בדיוק אותו דבר.

סתם לדוגמא, כתוב בזהר שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש (שאינה יכולה להעלות מת בשבת וה"ה בסיאנס שא"א לעשותו בשבת - הכוס ישר נופלת מהשלחן ונשברת)...

זה שהכל אותו עיקרון אינו מחייב שהצער של המת זהה. באוב המת ממש עולה (הפוך), בסיאנס חוץ מתזוזת הכוס אין משהו מעבר. אז אולי להעלות את המת באוב קשה לו פי אלף מאשר לגרום לכוס לזוז??
 

אריך

משתמש ותיק
יאיר אמר:
סתם לדוגמא, כתוב בזהר שבעלת אוב תוכיח שיום השבת מקודש (שאינה יכולה להעלות מת בשבת וה"ה בסיאנס שא"א לעשותו בשבת - הכוס ישר נופלת מהשלחן ונשברת)...

סנהדרין סה, ב: תנו רבנן: בעל אוב, אחד המעלה בזכורו ואחד הנשאל בגולגולת. מה בין זה לזה? מעלה בזכורו - אינו עולה כדרכו ואינו עולה בשבת. נשאל בגולגולת - עולה כדרכו, ועולה בשבת.
 
חלק עליון תַחתִית