השתמשות במחשב הגמ"ח

אלימלך

משתמש ותיק
מר ראובן מנהל גמ"ח גדול, ולצורך כך מחזיק במחשב שנקנה מכספי הגמ"ח.
ויש להסתפק האם מותר לו להשתמש במחשב לצרכיו (החשמל משלו) והאם יש חילוק בזה בין שימוש קבע לעראי
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
בשימוש רגיל לכאו' הוה בגדר זה נהנה וזה לא חסר ובודאי מותר.

לגבי שימושים אחרים יש לעיין. ואציב בזה איזה נקודות.

א. יש לדון האם על פי הלכה שייך מושג של "כספי גמ"ח". בגמרא מצינו שיש בעלות רגילה. יש שותפים. יש ממון שהוא הפקר. אבל ממון שמוגדר למטרה מסויימת ואינו של מישהו אגם אינו הפקר?

ב. גם אם יש מושג של כספי גמח. יש לדון מי אחראי להחליט מה לעשות בהם. ומדוע שלא יחליט הבעלים של הגמח לעשות חסד עם עצמו בהשתמשות במחשב...

ג. נהוג עלמא שמאפשרים להשתמש במחשבים של מקום העבודה לצורך אישי. כשזה לא פוגע בעבודה מבחינת שעות וכד'. ואולי מכיון שכן יש לדמות הדין לכאן.
 

נחפשה דרכינו

משתמש ותיק
מותר לכתחילה, שעל דעת כן תרמו התורמים שיוכל להשתמש בעצמו שימוש נורמלי, ואף שלא שייך דין זה נהנה וזה לא חסר, שבדברים אלו הבלאי הוא מאוד גדול [פי כמה מחפצים אחרים].
 

הכהן

משתמש ותיק
מספיק בלאי כל דהו (שחרוריתא דאשייתא) כדי שלא יחשב זנוזל"ח, אבל האמת לכאו' כאות ג בדברי מכל מלמדי השכלתי
 

בליץ

משתמש רשום
אם אינך בעל הגמ''ח עליך לשאול ברור ולקבל תשובה ברורה מבעל הגמ"ח.
בכל מקרה אם תשתמש הרי אתה חייב באונסין על נזקים שעלולים להווצר תוך כדי שימוש [ול''ש בזה פטור של מתה מחמת מלאכה]
 

תיבת גמא

משתמש ותיק
אם אינך בעל הגמ''ח עליך לשאול ברור ולקבל תשובה ברורה מבעל הגמ"ח.
בכל מקרה אם תשתמש הרי אתה חייב באונסין על נזקים שעלולים להווצר תוך כדי שימוש [ול''ש בזה פטור של מתה מחמת מלאכה]
אם ל"צ לשאול , אז לא צריך..!!
בשימוש רגיל לכאו' הוה בגדר זה נהנה וזה לא חסר ובודאי מותר.
האם זנול"ח מוגדר כשואל שחייב באונסין?
 
חלק עליון תַחתִית