המימד הנוסף של הענין
משתמש ותיק
יש הוראות של בטיחות שהם בעצם ממש הלכות שמירת הגוף והנפש ויש על זה המון בפוסקים.
ובכל הוראה כזו - לאחר שהוברר שאין מצלמה... מתעוררת השאלה החשובה הרבה יותר = ומה באמת הדין בזה האם זה חיוב שמירת הגוף והנפש מדאורייתא או מדרבנן או אולי זו חומרא יתרה וכו'.
וקצת פלא בעיני שכל אלו שמחמירים בפקו"נ לא לצום גם בחששות רחוקים ואלו שמחמירים בהפרדה בין בשר לדגים כי חמירא סכנתא מאיסורא - לא מעוררים ולא דנים במקביל על הלכות חגורת בטיחות או טסט או מהירות או הדלקת אורות או נסיעה בעייפות או דיבור עם הנהג וכו' וכו'
(ולמשל כהכנה לפורים הקרוב - שהיה גזרה על הגופים - אולי יש מקום להתחזק בהלכות 'לא תרצח' ולעורר להמנע מלנהוג בשכרות ולא ליסוע עם נהג כזה והבריסקערס יוסיפו - לא ליסוע בכביש שעלול להיות בו נהג כזה).
כל מה שתוסיפו הן במקורות והן בהמחשות ונידונים = זה יהיה מצוה גדולה מאוד של 'החזרת התורה לישנה'...
כי כיון שהחיצוניים דנים בזה והם אלו שקובעים חוקים = יש לנו ריאקציה... וממילא המבט ההלכתי בזה כמעט בגדר 'מת מצוה' !
ובכל הוראה כזו - לאחר שהוברר שאין מצלמה... מתעוררת השאלה החשובה הרבה יותר = ומה באמת הדין בזה האם זה חיוב שמירת הגוף והנפש מדאורייתא או מדרבנן או אולי זו חומרא יתרה וכו'.
וקצת פלא בעיני שכל אלו שמחמירים בפקו"נ לא לצום גם בחששות רחוקים ואלו שמחמירים בהפרדה בין בשר לדגים כי חמירא סכנתא מאיסורא - לא מעוררים ולא דנים במקביל על הלכות חגורת בטיחות או טסט או מהירות או הדלקת אורות או נסיעה בעייפות או דיבור עם הנהג וכו' וכו'
(ולמשל כהכנה לפורים הקרוב - שהיה גזרה על הגופים - אולי יש מקום להתחזק בהלכות 'לא תרצח' ולעורר להמנע מלנהוג בשכרות ולא ליסוע עם נהג כזה והבריסקערס יוסיפו - לא ליסוע בכביש שעלול להיות בו נהג כזה).
כל מה שתוסיפו הן במקורות והן בהמחשות ונידונים = זה יהיה מצוה גדולה מאוד של 'החזרת התורה לישנה'...
כי כיון שהחיצוניים דנים בזה והם אלו שקובעים חוקים = יש לנו ריאקציה... וממילא המבט ההלכתי בזה כמעט בגדר 'מת מצוה' !