לכבוד שבת קודש

הנופל

משתמש ותיק
לכבוד שבת קודש דברי תורה במעלת קדושת השבת

מתוך מאמר הזוהר המודפס בסידורים לשבת בבוקר:
וְתָא חֲזֵי, בְּכֻלְּהוּ שְׁאָר זִמְנִין וְחַגִּין, בָּעֵי בַר נַשׁ לֶחֱדֵי וּלְמַחֲדֵי לְמִסְכְּנֵי, וְאִי אִיהוּ חָדִי בִלְחוֹדוֹי וְלֹא יָהִיב לְמִסְכְּנֵי, עוֹנְשֵׁהּ סַגִּי,
דְּהָא בִּלְחוֹדוֹי חָדִי וְלֹא יָהִיב חֲדוּ לְאָחֳרָא. עֲלֵהּ כְּתִיב: וְזֵרִיתִי פֶרֶשׁ עַל פְּנֵיכֶם פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם.
וְאִי אִיהוּ בְשַׁבַּתָּא חָדִי, אַף עַל גַּב דְּלָא יָהִיב לֹאחֲרָא, לֹא יָהֲבִין עֲלֵהּ עוֹנְשָׁא כִּשְׁאָר זִמְנִין וְחַגִּין,
דִּכְתִיב: פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם. פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם קָאָמַר, וְלֹא פֶּרֶשׁ שַׁבַּתְּכֶם. וּכְתִיב: חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי, וְאִלּוּ שַׁבָּת לֹא קָאָמַר.

מה ביאור החילוק בין שבת ליום טוב?
 
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
בקצירת האומר,
סעודת שבת היא סעודה עם המלך כביכול ב"ה, וכדאי' בשאילתות א' עייש"ה.
סעודת יו"ט היא "סעודת האדם",
לכך רק בסעודת האדם עצמו, ראוי שיחלוק שמחתו עם אחרים,
לא כן בשבת שהיא סעודת המלך אין ענין זה.
 

מ אלישע

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
בקצירת האומר,
סעודת שבת היא סעודה עם המלך כביכול ב"ה, וכדאי' בשאילתות א' עייש"ה.
סעודת יו"ט היא "סעודת האדם",
לכך רק בסעודת האדם עצמו, ראוי שיחלוק שמחתו עם אחרים,
לא כן בשבת שהיא סעודת המלך אין ענין זה.

ישר כח.
אומנם ביו''ט זה חיוב בסעודה,
ובשבת ראוי ואינו כ''כ מעכב.
 

יהודי אחד

משתמש ותיק
הנופל אמר:
לכבוד שבת קודש דברי תורה במעלת קדושת השבת

מתוך מאמר הזוהר המודפס בסידורים לשבת בבוקר:
וְתָא חֲזֵי, בְּכֻלְּהוּ שְׁאָר זִמְנִין וְחַגִּין, בָּעֵי בַר נַשׁ לֶחֱדֵי וּלְמַחֲדֵי לְמִסְכְּנֵי, וְאִי אִיהוּ חָדִי בִלְחוֹדוֹי וְלֹא יָהִיב לְמִסְכְּנֵי, עוֹנְשֵׁהּ סַגִּי,
דְּהָא בִּלְחוֹדוֹי חָדִי וְלֹא יָהִיב חֲדוּ לְאָחֳרָא. עֲלֵהּ כְּתִיב: וְזֵרִיתִי פֶרֶשׁ עַל פְּנֵיכֶם פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם.
וְאִי אִיהוּ בְשַׁבַּתָּא חָדִי, אַף עַל גַּב דְּלָא יָהִיב לֹאחֲרָא, לֹא יָהֲבִין עֲלֵהּ עוֹנְשָׁא כִּשְׁאָר זִמְנִין וְחַגִּין,
דִּכְתִיב: פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם. פֶּרֶשׁ חַגֵּיכֶם קָאָמַר, וְלֹא פֶּרֶשׁ שַׁבַּתְּכֶם. וּכְתִיב: חָדְשֵׁיכֶם וּמוֹעֲדֵיכֶם שָׂנְאָה נַפְשִׁי, וְאִלּוּ שַׁבָּת לֹא קָאָמַר.

מה ביאור החילוק בין שבת ליום טוב?
 

בית הלוי על התורה מבאר את דברי הזוהר והחילוק בין השניים
 
חלק עליון תַחתִית