בתפילת השב לרבינו יונה, ובהרבה מקומות נוספים אנו מבקשים "וקבל תפילתי ואל יעכב שום חטא ועוון את תפילתי ותשובתי",
וצ"ע הרי כיוון שעשה אדם תשובה כראוי מיד נעשה צדיק גמור, "אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד", וכן "אמש היה זה מובדל מה' אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו' ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו', והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה' אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה"
וא"כ אם עשה תשובה כפי הדין מה צריך עוד לבקשה זו שתתקבל תשובתו [ובאמת גבי מנשה חזינן שמלאכי השרת חסמו תשובתו אבל הא גופא קשיא], והרי זה מן הטובות אשר הטיב הי"ת, וכמו שאמר ה' בעצמו [חוטא מהו עונשו] שיעשה תשובה ויסלח לו, ומה צריך עוד לנשיאת חן מיוחדת לקבלת תשובתו, ואיזה עוון יכול למנוע התשובה?
וצ"ע הרי כיוון שעשה אדם תשובה כראוי מיד נעשה צדיק גמור, "אמש היה זה שנאוי לפני המקום משוקץ ומרוחק ותועבה, והיום הוא אהוב ונחמד קרוב וידיד", וכן "אמש היה זה מובדל מה' אלהי ישראל שנאמר עונותיכם היו מבדילים ביניכם לבין אלהיכם, צועק ואינו נענה שנאמר כי תרבו תפלה וגו' ועושה מצות וטורפין אותן בפניו שנאמר מי בקש זאת מידכם רמוס חצרי, מי גם בכם ויסגר דלתים וגו', והיום הוא מודבק בשכינה שנאמר ואתם הדבקים בה' אלהיכם, צועק ונענה מיד שנאמר והיה טרם יקראו ואני אענה, ועושה מצות ומקבלין אותן בנחת ושמחה"
וא"כ אם עשה תשובה כפי הדין מה צריך עוד לבקשה זו שתתקבל תשובתו [ובאמת גבי מנשה חזינן שמלאכי השרת חסמו תשובתו אבל הא גופא קשיא], והרי זה מן הטובות אשר הטיב הי"ת, וכמו שאמר ה' בעצמו [חוטא מהו עונשו] שיעשה תשובה ויסלח לו, ומה צריך עוד לנשיאת חן מיוחדת לקבלת תשובתו, ואיזה עוון יכול למנוע התשובה?