פורום לתורה מברך את כל חכמי ורבני הפורום בברכת פורים שמח!

מקור מפתיע לדין ברוב עם שהפוסקים החמירו בו במגילה.


פותח הנושא
המימד הנוסף של הענין
הודעות: 123
הצטרף: 21 פברואר 2019, 15:34
נתן תודה: 62 פעמים
קיבל תודה: 20 פעמים
סטטוס: לא מחובר

מקור מפתיע לדין ברוב עם שהפוסקים החמירו בו במגילה.

שליחה על ידי המימד הנוסף של הענין » 15 מרץ 2019, 14:58

ידוע המ"ב שכל מי שאין לו ביהכ"נ קבוע ילך דוקא לשמוע מגילה בביהכ"נ הכי גדול בעיר משום ברוב עם
(וכמובן רק אם שם לא יפספס מילה אחת שאז לא יוצא כלל)

ואמנם נכון שקריאתה זו הלילא אבל למה לא הזכירו זאת בהלל של רגלים וכדו'.
ואולי פורים זה סוג נס מיוחד שכל ענינו לגלות את המוסתר.
ועכ"פ כך רואים בפוסקים שדווקא כאן הדגישו, ויש לשאול מנא להו.

ומצאתי בס"ד מקור לזה. (ולמרות שנראה מחודש - הוא דוקא מאוד צפוי).
בתהלים פרק כב למנצח על אילת השחר - אחרי "הצילה מחרב נפשי מיד כלב יחידתי" וכו' שהגמ' אומרת שאלו היו המילים של אסתר רגע לפני המעמד ההיסטורי של "ויושט המלך לאסתר את שרביט הזהב".
מגיעים המילים "עניתני. אספרה שמך לאחי בתוך קהל אהללך... מאתך תהלתי בקהל רב!"
ועוד ועוד מילים שם מדגישות נקודה זו! יעויין שם.


אלימלך
הודעות: 901
הצטרף: 23 יולי 2017, 17:36
נתן תודה: 104 פעמים
קיבל תודה: 325 פעמים
סטטוס: לא מחובר

Re: מקור מפתיע לדין ברוב עם שהפוסקים החמירו בו במגילה.

שליחה על ידי אלימלך » 17 מרץ 2019, 11:06

בפשטות אם יש חילוק בין קריאת המגילה לשאר מצוות זה משום ששם יש ענין של פירסומא ניסא ברוב עם.
קשה לומר שזה המקור כשלא הזכירו זאת, מיהו עיין בקובץ שכ"כ חת"ס
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה