מלמד להועיל
משתמש ותיק
דבר חידוש מצינו בדברי הגה"ק רבי יוסף חיים מבאגדאד זי"ע, בעל ה'בן איש חי', בספרו 'אדרת אליהו' (סוף פרשת משפטים), וזלה"ק, "לכאורה יש לדקדק בדברי חז"ל שכתבו 'משנכנס אדר מרבים בשמחה', דהוה ליה למימר 'משהגיע אדר מרבים בשמחה', ולמה תפשו לשון נכנס, דלהיכן נכנס?"
"ויובן בס"ד דרך הלצה דהנה מולד של ראש חודש לפעמים יהיה קודם ר"ח, והנה מעת המולד תתחיל הארה של ר"ח, כי יש מפקפקים הרבה שלא להתענות משעת המולד, אם כן השתא השמחה של חדש אדר גם כן צריך להתחיל משעת המולד וכו', אם כן נמצא שחודש אדר נכנס בתחום שבט, שעדיין לא הגיע זמנו, כי ר"ח הוא מתחילת הלילה, ולזה אמר משנכנס אדר מרבים בשמחה, נכנס דייקא שאין צריך עד שיגיע ממש, אלא אפילו משעה שנכנס בחודש הקודם שהוא עת המולד גם כן צריך להרבות בשמחה, כי התחילה ההארה מאותו העת, וכאילו הגיע ר"ח".
אז למעשה: היום בלילה בשעה 23.57 ו-15 חלקים מתחיל ה'חלות' של החיוב להרבות בשמחה!
לפי השיטות שמשנכנס אדר מרבין בשמחה זה כבר באדר ראשון
נ.ב. קבלתי למייל.
"ויובן בס"ד דרך הלצה דהנה מולד של ראש חודש לפעמים יהיה קודם ר"ח, והנה מעת המולד תתחיל הארה של ר"ח, כי יש מפקפקים הרבה שלא להתענות משעת המולד, אם כן השתא השמחה של חדש אדר גם כן צריך להתחיל משעת המולד וכו', אם כן נמצא שחודש אדר נכנס בתחום שבט, שעדיין לא הגיע זמנו, כי ר"ח הוא מתחילת הלילה, ולזה אמר משנכנס אדר מרבים בשמחה, נכנס דייקא שאין צריך עד שיגיע ממש, אלא אפילו משעה שנכנס בחודש הקודם שהוא עת המולד גם כן צריך להרבות בשמחה, כי התחילה ההארה מאותו העת, וכאילו הגיע ר"ח".
אז למעשה: היום בלילה בשעה 23.57 ו-15 חלקים מתחיל ה'חלות' של החיוב להרבות בשמחה!
לפי השיטות שמשנכנס אדר מרבין בשמחה זה כבר באדר ראשון
נ.ב. קבלתי למייל.