השבוע כחלק מתהליך הגמילה שלי מלהיות כסוס שוטף במלחמה ומעשיית המצוות כמעשה קוף בעלמא
(תופעה הגיונית אצל כל ילד בר מצוה אך ממשיך לפעמים גם כששכלו גודל)
התבוננתי שוב בזמירות שבת וראיתי לפחות שני סוגים (ועל כל פרט כאן יש הרבה מקום לויכוח) .
א. תורה - שזה כולל את כל מה שאני מדבר אל עצמי את ציווי השי"ת,
וכגון "שבת היום לה' מאוד צהלו בינוני וגם הרבו מעדני אותו לשמור כמצות ה'. וכו' "
או: כי אשמרה שבת... אסור מצוא חפץ וכו'
או: יום זה מכובד... ששת ימים תעשה מלאכתך וכו'
או: מנוחה ושמחה... קום קרא אליו...
ויש שיותר מתאים להגדיר כסוג של תפילה כי אני פונה אליו ומדבר כלפיו.
כגון: עזור לשובתים בשביעי. או: ברוך ה' יום יום. או: יה רבון עלם וכו'
ומה שמיוחד בזמירות - שבתוך חלק מהזמירות יש מעבר חד ממסלול זה לשני ולהיפך.
האם זה לא מעיד שזה משהו שלישי ואם כן מהו?
(תופעה הגיונית אצל כל ילד בר מצוה אך ממשיך לפעמים גם כששכלו גודל)
התבוננתי שוב בזמירות שבת וראיתי לפחות שני סוגים (ועל כל פרט כאן יש הרבה מקום לויכוח) .
א. תורה - שזה כולל את כל מה שאני מדבר אל עצמי את ציווי השי"ת,
וכגון "שבת היום לה' מאוד צהלו בינוני וגם הרבו מעדני אותו לשמור כמצות ה'. וכו' "
או: כי אשמרה שבת... אסור מצוא חפץ וכו'
או: יום זה מכובד... ששת ימים תעשה מלאכתך וכו'
או: מנוחה ושמחה... קום קרא אליו...
ויש שיותר מתאים להגדיר כסוג של תפילה כי אני פונה אליו ומדבר כלפיו.
כגון: עזור לשובתים בשביעי. או: ברוך ה' יום יום. או: יה רבון עלם וכו'
ומה שמיוחד בזמירות - שבתוך חלק מהזמירות יש מעבר חד ממסלול זה לשני ולהיפך.
האם זה לא מעיד שזה משהו שלישי ואם כן מהו?