כל הפוסקים כתבו שלא גרע מריקודים ומחולות, שבהגדרת "ריקודים ומחולות" נכלל גם ניגון בכלי שיר, ולשמוע מוזיקה מכלי הוא כשימוש בכלי שיר. יעוין משנ"ב דרשו סימן תצ"ג שהביאו דברי הפוסקים בזה
כל הפוסקים כתבו שלא גרע מריקודים ומחולות, שבהגדרת "ריקודים ומחולות" נכלל גם ניגון בכלי שיר, ולשמוע מוזיקה מכלי הוא כשימוש בכלי שיר. יעוין משנ"ב דרשו סימן תצ"ג שהביאו דברי הפוסקים בזה
ראה הליכות שלמה שאסור ריקודים ומחולות וכן מוסיקה שמביאה לידי כך. אל מנגינות שקטות מותר. ובהערה שם הוסיפו שעח אף שמותר אין לנהוג בהתר זה תמיד (הנוסח שם לא כ"כ ברור לי. נא לעיין שם)