ארץ ישראל פורחת ומניבה פרות רק כשהיא ביד ישראל

יעקב. ב

משתמש רגיל
קראתי על ערבי בתפקיד דת גבוה אצלם, איני זוכר את התואר, שאמר שיש לו הוכחה שארץ ישראל שייכת ליהודים כיוון שרק אצל היהודים היא פורחת.
אשמח לדעת שם של מי שאמר זאת ומה תפקידו
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
א. 'ושממו עליה אויביכם היושבים בה'.
ב. האם מסתבר שהערבים כיום יהיו מוכנים להודות שא"י שייכת ליהודים?
ובכלל מה זה נ"מ. הרי ברצונו נתנה לנו ונטלה מהם.
 

יעקב. ב

משתמש רגיל
פותח הנושא
מה מטרת התגובה? אני סך הכל מחפש מידע.
אתה בא להכריז שזו טעות לחפש מידע זה??? אני צריך את המידע לצורך מסויים ולכן ביקשתי זאת, אני חייב לחשוף בפני כל חברי הפורום את הצורך שלי???
וכן מה זה המשפט ''האם מסתבר שהרבי מוכן להודות בזה'', הסיפור הזה היה וזו אמת צועקת לעיניים שיש גם ערבים שפויים שרואים זאת ומודים בכך.
המטרה של הפורום היא להעשיר ולהוסיף לחדד ולהבהיר, תגובה מעין זו נותנת הרגשה אחרת.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
יש ספר של פרופ' ניסים דנה מארה"ב מלפני כמה שנים ששמו "למי שייכת הארץ הזאת?", בו הוא מציג שהקוראן וכן פרשניו הערביים פה אחד, קובעים שארץ ישראל שייכת ליהודים.
גם השר איוב קרא (ליכוד), שהוא בו העדה הדרוזית אמר בהרצאה לפני כ-5 שנים, שא"י שייכת רק ליהודים.
כך גם שייח אחמד עדואן, מלומד אסלאמי מירדן, כותב בפרסום דיגיטלי רישמי שלו.
יש גם פרופ' ערבי מוסלמי בארה"ב בשם חליל מוחמד, שנושא הרצאות בארה"ב על כך. אבל הוא אכן שנוי על המוסלמים האמריקאיים.

מה יוסיף לנו שיש כאלו? זה ימתן את השנאה הערבית? ממש לא. בפרט שהיא מגיעה בהשגחה פרטית.
ומה זה קוראן, לא אסופת פסוקים מהתורה באופן מסורס?

בכל מקרה לא ידוע שנאמר נאמר ע"י אי מי, שהיא פורחת רק שישראל על אדמתה. זה הבטחת התורה, וכבר ציינו זאת גדולי תורה, וכן מרצים שמציינים את זה, ולא ערבים.
 

יהודה1

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
יש ספר של פרפ' ניסים דנה מארה"ב מלפני כמה שנים ששמו "למי שייכת הארץ הזאת?", בו הוא מציג שהקוראן וכן פרשניו הערביים פה אחד, קובעים שארץ ישראל שייכת ליהודים.
הרי לך שהערבים מוכנים להודות בזה.
 

יהודה1

משתמש ותיק
יעקב. ב אמר:
מה מטרת התגובה? אני סך הכל מחפש מידע.
אתה בא להכריז שזו טעות לחפש מידע זה??? אני צריך את המידע לצורך מסויים ולכן ביקשתי זאת, אני חייב לחשוף בפני כל חברי הפורום את הצורך שלי???
וכן מה זה המשפט ''האם מסתבר שהרבי מוכן להודות בזה'', הסיפור הזה היה וזו אמת צועקת לעיניים שיש גם ערבים שפויים שרואים זאת ומודים בכך.
המטרה של הפורום היא להעשיר ולהוסיף לחדד ולהבהיר, תגובה מעין זו נותנת הרגשה אחרת.
אתה צודק שאתה לא חייב לחשוף את הצורך שלך. אבל מטרת התגובה היא למנוע התלהבות מיותרת מעדויות של גויים כאשר הדברים מפורשים בתורה. ובאמת אנחנו לא צריכים אישור מהם.
אם אכן צריך את המידע בשביל עניין מסויים ולא כדי ל"היווכח" באמתות התורה ראוי לכתוב את זה בשאלה.
 

יעקב. ב

משתמש רגיל
פותח הנושא
יהודה1 אמר:
אתה צודק שאתה לא חייב לחשוף את הצורך שלך. אבל מטרת התגובה היא למנוע התלהבות מיותרת מעדויות של גויים כאשר הדברים מפורשים בתורה. ובאמת אנחנו לא צריכים אישור מהם.
אם אכן צריך את המידע בשביל עניין מסויים ולא כדי ל"היווכח" באמתות התורה ראוי לכתוב את זה בשאלה.
אני חשבתי שחברי הפורום הינם מה שנקרא ''חרדים'' ולא על דעת מישהו בהווה אמינא הכי רחוקה בעולם דברי כפירה נתעבים כאלה, שמישהו מחברי הפורום מחפש מקור ערבי לפסוק, שעל פחות מכך נאמר בגמרא במסכת סנהדרין שנתן בו עיניו ונעשה גל של עצמות.
אני ממש מתפלא שזו היתה המחשבה שבגללה נכתבה התגובה.
 

יהודה1

משתמש ותיק
יעקב. ב אמר:
יהודה1 אמר:
אתה צודק שאתה לא חייב לחשוף את הצורך שלך. אבל מטרת התגובה היא למנוע התלהבות מיותרת מעדויות של גויים כאשר הדברים מפורשים בתורה. ובאמת אנחנו לא צריכים אישור מהם.
אם אכן צריך את המידע בשביל עניין מסויים ולא כדי ל"היווכח" באמתות התורה ראוי לכתוב את זה בשאלה.
אני חשבתי שחברי הפורום הינם מה שנקרא ''חרדים'' ולא על דעת מישהו בהווה אמינא הכי רחוקה בעולם דברי כפירה נתעבים כאלה, שמישהו מחברי הפורום מחפש מקור ערבי לפסוק, שעל פחות מכך נאמר בגמרא במסכת סנהדרין שנתן בו עיניו ונעשה גל של עצמות.
אני ממש מתפלא שזו היתה המחשבה שבגללה נכתבה התגובה.
לצערנו גם הרבה המחשיבים את עצמם חרדים כן מחפשים דברים כאלה לפעמים.
 

יהודה1

משתמש ותיק
וזה לא גרוע כמו מה שהזכרת כי שם מדובר על מי שלגלג לפני שראה ולא על מי שראייה מחזק אותו יותר.
 

איש בנימין

משתמש ותיק
זכור לי שיש הרצאה של הרב מרדכי נויגרשל בנושא הזה של: "ושממו עליה אויביכם". עם מקורות מאומות העולם. מסתמא נמצא בקול הלשון. וכן זכור לי כתבה בנושא של הנ"ל בגליון "ניצוצות" מלפני שנים רבות.
 

בנציון

משתמש ותיק
יעקב. ב אמר:
קראתי על ערבי בתפקיד דת גבוה אצלם, איני זוכר את התואר, שאמר שיש לו הוכחה שארץ ישראל שייכת ליהודים כיוון שרק אצל היהודים היא פורחת.
אשמח לדעת שם של מי שאמר זאת ומה תפקידו
אני לא יודע אם יש שם בדיוק את מה שאתה מחפש, אבל אולי זה יעזור:
https://www.hidabroot.org/article/165970
 

רוצה לדעת

משתמש ותיק
שאר לעמו אמר:
א. 'ושממו עליה אויביכם היושבים בה'.
רמב"ן בבחוקתי כותב: ואלה דברים יבטיחו בגאולה העתידה הבטחה שלמה יותר מכל חזיונות דניאל - וכן מה שאמר בכאן (בפסוק לב) ושממו עליה אויביכם, היא בשורה טובה מבשרת בכל הגליות שאין ארצנו מקבלת את אויבינו, וגם זו ראיה גדולה והבטחה לנו, כי לא תמצא בכל הישוב ארץ אשר היא טובה ורחבה ואשר היתה נושבת מעולם והיא חרבה כמוה, כי מאז יצאנו ממנה לא קבלה אומה ולשון, וכולם משתדלים להושיבה ואין לאל ידם:
רבנו בחיי על ויקרא פרק כו פסוק לב
(לב) ושממו עליה אויביכם. שממה תהיה לאויביכם שלא ימצאו בה נחת רוח, ובשורה טובה היא לישראל, וכן דרשו חז"ל בתורת כהנים (בחוקותי ו, ה) זו מדה טובה לישראל, שלא יהיו ישראל אומרים הואיל וגלינו מארצנו עכשיו האויבים באים ומוצאים עליה נחת רוח, שנאמר ושממו עליה אויביכם היושבים בה, אף האויבים הבאים אחריכם לא ימצאו בה נחת רוח, עד כאן. ומזה אמר שאף היושבים בה ינהגו שממה עליה שלא יבנו עליה חומה ומגדל, וכל האומות ישתדלו לבנותה ואין להם כח, ויש בזה סימן גדול לישראל שמיום שחרבה לא קיבלה אומה ולשון ולא תקבל עד שישובו אפרוחיה לתוכה:

תו"כ בחוקתי ו: והשימותי אני את הארץ. זו מידה טובה שלא יהו ישראל אומרים הואיל וגלינו מארצנו עכשיו האויבים באים ומוצאים עליה נחת רוח שנאמר ושממו עליה אויביכם היושבים בה אף האויבים הבאים אחרי כן לא ימצאו עליה נחת וכ"ה בילק"ש שם רמז תרע"ה.

הבית הלוי (דרוש ח) לבאר מה שאמרו שם במסכת מכות, שרבי עקיבא היה מצחק כשראה שועלים מהלכים בביהמ"ק, ומבאר: "כי זהו נחמה גדולה לישראל, שארץ ישראל נתקדשה מכל הארצות עד שאינה יכולה לסבול עליה עוברי עבירה מצד קדושתה, וגם עתה שישראל גלו ממנה אינה סובלת עוברי עבירה וגם המה אינם מקבלים ממנה קורת רוח, דגם עתה היא בחורבנה ואינה מיושבת כישוב כל הארצות, וזהו מופת גלוי שעדיין הארץ בקדושתה הראשונה עומדת שנתקדשה עבור ישראל וגם עתה שגלו ישראל ממנה לא סילק ה' קדושתו ממנה ומחזיק אותה בקדושתה עבור ישראל שישובו אלי' ותחזור הארץ לכבודה הראשון".

ועי' קדושת לוי איכה עה"פ ואתה ה' לעולם תשב עפ"י הרמב"ן הנ"ל.

וע"ע בס' אפריון לבעל קיצור שו"ע לבעל אפריון בפר' עקב על ההפטרה מה שהביא עובדא מהרמב"ן כאשר בא לא"י.
וכן הובא מעשה זה בספר סדורו של שבת
בספר "סידורו של שבת חלק א שורש ז ענף ב" מובא מעשה על הרמב"ן בעת עלייתו לארצנו הקדושה, בזה"ל: ומאחר שהתחיל לדבר בשבח ירושלים שלמט' הולך ומסיים ג"כ בשבחה. והוא ע"ד המשל שאמר הרמב"ן ז"ל בעת שבא לשערי ירושלים וראה שגם עתה בחורבנה יש בו השפעה רב' ועשירות מופלג לאומות העולם היושבים בה וסוחריה שרי' כנעניה נכבדי ארץ ותגדל צערו למאוד ונפשו בחלה בו על ראותו שנותנת ברכתה והשפעתה לבחי' החיצונים וזר יערב בשמחתה. נפל על פניו וצעק בקול מר ואמר ירושלים ירושלים הן אמשול משליך לאשה המניקה את בנה יחידה החביב עליה למאוד מחלב שבדדיה ולפעמים חלה הבן החביב הלז ולא הי' יכול להניק מטוב החלב שבדדי אמו. והיתה אמו יראה פן תיבש חלבה חלילה בימים האלו של חליות בנה ולא יהיה לה במה להניקו בעת שיתרפא מחליו ויבריא כי יבשה וגם צמקה דדיה בימים האלו. מה עשתה לקח' תינוק נכרי לבית' על ימים האלו והית' מניקתו בכדי שלא תיבש חלבה ויהיה לה במה להניק בנה בעת שיבריא ולפעמים כשלא תשכח ילד נכרי להניק לוקחת כלב ומניקה אותו בזמן הזה כדי שלא תיבש החלב ולא כן תעשה אם ח"ו ימות בנה לא תתן חלבה לילד הנכרי ומכש"כ לכלב רק תניח שתיבש חלבה ותצמק דדי' וכך אתה ירושלים עיר הקודש כשהיו בניך אלו ישראל עומדים על טוב בריאותם חיות הנפשות היית מניק להם מטוב השפעתך ועתה כאשר נחלו בניך ואינם יכולים לקבל רוב טוב מאתך כמאז אתה מוכרח לתת אתה ברכתך והשפעתך לאומ"הע ולבחי' הקליפות כלבא בישא כמבואר בזוה"ק תרומה מובא בדברינו למעלה (בשורש החמישי ענף ד') שעתה עביד סעודתא לכלבא ע"ש כדי שתהי' ההשפעה שלימה בעת שיחזרו בניך על בריאותן ויבואו בניך לדביר ביתך ויוכלו לקבל ההשפעה מאתך תשפיע להם מטובך ומברכתיך יבורך עמך בית ישראל כדמיון האשה הנ"ל, עכ"ד.
 

מבין ענין

משתמש ותיק
תלמוד בבלי מסכת סנהדרין דף צח עמוד א
ואמר רבי אבא: אין לך קץ מגולה מזה, שנאמר [יחזקאל פרק לו] (ח) וְאַתֶּ֞ם הָרֵ֤י יִשְׂרָאֵל֙ עַנְפְּכֶ֣ם תִּתֵּ֔נוּ וּפֶרְיְכֶ֥ם תִּשְׂא֖וּ לְעַמִּ֣י יִשְׂרָאֵ֑ל כִּ֥י קֵרְב֖וּ לָבֽוֹא: [(ט) כִּ֖י הִנְנִ֣י אֲלֵיכֶ֑ם וּפָנִ֣יתִי אֲלֵיכֶ֔ם וְנֶעֱבַדְתֶּ֖ם וְנִזְרַעְתֶּֽם: (י) וְהִרְבֵּיתִ֤י עֲלֵיכֶם֙ אָדָ֔ם כָּל־בֵּ֥ית יִשְׂרָאֵ֖ל כֻּלֹּ֑ה וְנֹֽשְׁבוּ֙ הֶֽעָרִ֔ים וְהֶחֳרָב֖וֹת תִּבָּנֶֽינָה: (יא) וְהִרְבֵּיתִ֧י עֲלֵיכֶ֛ם אָדָ֥ם וּבְהֵמָ֖ה וְרָב֣וּ וּפָר֑וּ וְהוֹשַׁבְתִּ֨י אֶתְכֶ֜ם כְּקַדְמֽוֹתֵיכֶ֗ם וְהֵטִֽבֹתִי֙ מֵרִאשֹׁ֣תֵיכֶ֔ם וִֽידַעְתֶּ֖ם כִּֽי־אֲנִ֥י הֽ':].
 

ייעוץ תורני

משתמש ותיק
רוצה לדעת אמר:
שאר לעמו אמר:
א. 'ושממו עליה אויביכם היושבים בה'.
רמב"ן בבחוקתי כותב: ואלה דברים יבטיחו בגאולה העתידה הבטחה שלמה יותר מכל חזיונות דניאל - וכן מה שאמר בכאן (בפסוק לב) ושממו עליה אויביכם, היא בשורה טובה מבשרת בכל הגליות שאין ארצנו מקבלת את אויבינו, וגם זו ראיה גדולה והבטחה לנו, כי לא תמצא בכל הישוב ארץ אשר היא טובה ורחבה ואשר היתה נושבת מעולם והיא חרבה כמוה, כי מאז יצאנו ממנה לא קבלה אומה ולשון, וכולם משתדלים להושיבה ואין לאל ידם:
רבנו בחיי על ויקרא פרק כו פסוק לב
(לב) ושממו עליה אויביכם. שממה תהיה לאויביכם שלא ימצאו בה נחת רוח, ובשורה טובה היא לישראל, וכן דרשו חז"ל בתורת כהנים (בחוקותי ו, ה) זו מדה טובה לישראל, שלא יהיו ישראל אומרים הואיל וגלינו מארצנו עכשיו האויבים באים ומוצאים עליה נחת רוח, שנאמר ושממו עליה אויביכם היושבים בה, אף האויבים הבאים אחריכם לא ימצאו בה נחת רוח, עד כאן. ומזה אמר שאף היושבים בה ינהגו שממה עליה שלא יבנו עליה חומה ומגדל, וכל האומות ישתדלו לבנותה ואין להם כח, ויש בזה סימן גדול לישראל שמיום שחרבה לא קיבלה אומה ולשון ולא תקבל עד שישובו אפרוחיה לתוכה:

תו"כ בחוקתי ו: והשימותי אני את הארץ. זו מידה טובה שלא יהו ישראל אומרים הואיל וגלינו מארצנו עכשיו האויבים באים ומוצאים עליה נחת רוח שנאמר ושממו עליה אויביכם היושבים בה אף האויבים הבאים אחרי כן לא ימצאו עליה נחת וכ"ה בילק"ש שם רמז תרע"ה.

הבית הלוי (דרוש ח) לבאר מה שאמרו שם במסכת מכות, שרבי עקיבא היה מצחק כשראה שועלים מהלכים בביהמ"ק, ומבאר: "כי זהו נחמה גדולה לישראל, שארץ ישראל נתקדשה מכל הארצות עד שאינה יכולה לסבול עליה עוברי עבירה מצד קדושתה, וגם עתה שישראל גלו ממנה אינה סובלת עוברי עבירה וגם המה אינם מקבלים ממנה קורת רוח, דגם עתה היא בחורבנה ואינה מיושבת כישוב כל הארצות, וזהו מופת גלוי שעדיין הארץ בקדושתה הראשונה עומדת שנתקדשה עבור ישראל וגם עתה שגלו ישראל ממנה לא סילק ה' קדושתו ממנה ומחזיק אותה בקדושתה עבור ישראל שישובו אלי' ותחזור הארץ לכבודה הראשון".

ועי' קדושת לוי איכה עה"פ ואתה ה' לעולם תשב עפ"י הרמב"ן הנ"ל.

וע"ע בס' אפריון לבעל קיצור שו"ע לבעל אפריון בפר' עקב על ההפטרה מה שהביא עובדא מהרמב"ן כאשר בא לא"י.
וכן הובא מעשה זה בספר סדורו של שבת
בספר "סידורו של שבת חלק א שורש ז ענף ב" מובא מעשה על הרמב"ן בעת עלייתו לארצנו הקדושה, בזה"ל: ומאחר שהתחיל לדבר בשבח ירושלים שלמט' הולך ומסיים ג"כ בשבחה. והוא ע"ד המשל שאמר הרמב"ן ז"ל בעת שבא לשערי ירושלים וראה שגם עתה בחורבנה יש בו השפעה רב' ועשירות מופלג לאומות העולם היושבים בה וסוחריה שרי' כנעניה נכבדי ארץ ותגדל צערו למאוד ונפשו בחלה בו על ראותו שנותנת ברכתה והשפעתה לבחי' החיצונים וזר יערב בשמחתה. נפל על פניו וצעק בקול מר ואמר ירושלים ירושלים הן אמשול משליך לאשה המניקה את בנה יחידה החביב עליה למאוד מחלב שבדדיה ולפעמים חלה הבן החביב הלז ולא הי' יכול להניק מטוב החלב שבדדי אמו. והיתה אמו יראה פן תיבש חלבה חלילה בימים האלו של חליות בנה ולא יהיה לה במה להניקו בעת שיתרפא מחליו ויבריא כי יבשה וגם צמקה דדיה בימים האלו. מה עשתה לקח' תינוק נכרי לבית' על ימים האלו והית' מניקתו בכדי שלא תיבש חלבה ויהיה לה במה להניק בנה בעת שיבריא ולפעמים כשלא תשכח ילד נכרי להניק לוקחת כלב ומניקה אותו בזמן הזה כדי שלא תיבש החלב ולא כן תעשה אם ח"ו ימות בנה לא תתן חלבה לילד הנכרי ומכש"כ לכלב רק תניח שתיבש חלבה ותצמק דדי' וכך אתה ירושלים עיר הקודש כשהיו בניך אלו ישראל עומדים על טוב בריאותם חיות הנפשות היית מניק להם מטוב השפעתך ועתה כאשר נחלו בניך ואינם יכולים לקבל רוב טוב מאתך כמאז אתה מוכרח לתת אתה ברכתך והשפעתך לאומ"הע ולבחי' הקליפות כלבא בישא כמבואר בזוה"ק תרומה מובא בדברינו למעלה (בשורש החמישי ענף ד') שעתה עביד סעודתא לכלבא ע"ש כדי שתהי' ההשפעה שלימה בעת שיחזרו בניך על בריאותן ויבואו בניך לדביר ביתך ויוכלו לקבל ההשפעה מאתך תשפיע להם מטובך ומברכתיך יבורך עמך בית ישראל כדמיון האשה הנ"ל, עכ"ד.
מהרמב"ן הזה מוכח שיש ענין גדול להוכיח מהמציאות כי זה בדיוק מה שהוא עושה. 
והביאור פשוט: הגם שברור לנו לגמרי שהתורה אמת - אבל המציאות היא גם אמת מאלוקי אמת שברא את שניהם. 
ולכן כל קושיה מהמציאות היא אכן קשה!
ולכן כשיש התאמה זו שמחה, וככל קושיה אחרת ששמחים כשמתורצת. 

​​​​​​{"גל של עצמות" מוזכר כשהיה ניכר חוסר אמונה - יחסית לדרגת התלמיד - אם ביכולת ה' או בטובו וחסדו.
אבל חיזוק אמונה כל אחד צריך - כי אין שפוי שאיננו מאמין במציאות וממילא בהכרח גם בכל דרגה אשר תהא - הקושיא מחלישה במשהו והתירוץ מחזק שהאמת תהיה חזקה וקבועה בלב במבט מציאותי!} 
 
 
חלק עליון תַחתִית