יש הבדל בין ליצנות להלצהדרומאי אמר:מי כתב את הליצנות הזאת?
לא מזהה. אני בטוח שהוא לא אדם גדול.יוסף יוסף אמר:יש הבדל בין ליצנות להלצהדרומאי אמר:מי כתב את הליצנות הזאת?
בכאו"פ כתוב שם למעלה את שם הספר
גם להלצה נדרשת רמה כלשהי, בשביל שתהא ראויה להידפס בספר.יוסף יוסף אמר:יש הבדל בין ליצנות להלצה.
כבר אמר ר' ישראל לא כל מה שאומרים מדפיסים, לא הבנתי ענין שינוי מצב דורנו, וכי בזמנם כן אפשר לומר בדיחות על חשבון האשה, ועוד לעשות מזה ספר, וזה שהיה אב"ד במשך 60 שנה לפני השואה, עדיין לא מסביר את הענין, האם לך זה מסביר, לי זה קשה יותר. לא אמרתי לזלזל, אבל ביטוי הזלזול של חברי הפורום, להורות כמה תמוה הענין הזה.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:גם אחרי שהביאו את השער של הספר, ששימש כאב"ד במשך 60 שנה בדור שלפני השואה, אין לכם דרך ארץ ?!
אם הוא דרש זאת לבני עירו, אז מותר להדפיס זאת בספר.
אולי בדורנו השתנה המעמד של כבוד האשה ולכן לא יכולים להבין בדיחות על חשבונה.
זה שהי' אב''ד- בהכרח שלא אמר את השטות הזאת. או שאמרה בסעודת פורים.נבשר אמר:כבר אמר ר' ישראל לא כל מה שאומרים מדפיסים, לא הבנתי ענין שינוי מצב דורנו, וכי בזמנם כן אפשר לומר בדיחות על חשבון האשה, ועוד לעשות מזה ספר, וזה שהיה אב"ד במשך 60 שנה לפני השואה, עדיין לא מסביר את הענין, האם לך זה מסביר, לי זה קשה יותר. לא אמרתי לזלזל, אבל ביטוי הזלזול של חברי הפורום, להורות כמה תמוה הענין הזה.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:גם אחרי שהביאו את השער של הספר, ששימש כאב"ד במשך 60 שנה בדור שלפני השואה, אין לכם דרך ארץ ?!
אם הוא דרש זאת לבני עירו, אז מותר להדפיס זאת בספר.
אולי בדורנו השתנה המעמד של כבוד האשה ולכן לא יכולים להבין בדיחות על חשבונה.
שימו לב שהספר יצא על ידי נכדיו שאיננו מכירים את רמת רצינותם 12 שנים לאחר הסתלקותו,יתכנו שיבושים רבים בכזה ספר, אולי פעם אחרי פרשת זכור הגיע אליו מישהו להתלונן על אשתו ואמר "אה, ממש כמו עמלק אה?" והחליטו להדפיס את זה...דרומאי אמר:זה שהי' אב''ד- בהכרח שלא אמר את השטות הזאת. או שאמרה בסעודת פורים.נבשר אמר:כבר אמר ר' ישראל לא כל מה שאומרים מדפיסים, לא הבנתי ענין שינוי מצב דורנו, וכי בזמנם כן אפשר לומר בדיחות על חשבון האשה, ועוד לעשות מזה ספר, וזה שהיה אב"ד במשך 60 שנה לפני השואה, עדיין לא מסביר את הענין, האם לך זה מסביר, לי זה קשה יותר. לא אמרתי לזלזל, אבל ביטוי הזלזול של חברי הפורום, להורות כמה תמוה הענין הזה.דוד ריזל (הפרסומאי) אמר:גם אחרי שהביאו את השער של הספר, ששימש כאב"ד במשך 60 שנה בדור שלפני השואה, אין לכם דרך ארץ ?!
אם הוא דרש זאת לבני עירו, אז מותר להדפיס זאת בספר.
אולי בדורנו השתנה המעמד של כבוד האשה ולכן לא יכולים להבין בדיחות על חשבונה.
יהודי רציני אמר:אח שלי הוציא לאור (עפ"י הזמנת נכד המחבר) ספר של רב בעיירה כלשהי לפני השואה שגם כתב בספר וורטים על הדרך הזו,
כנראה שזה היה וורטים מקובלים באותה תקופה,
וחבל שחלק מהכותבים פה מגיבים מהמותן ולא מהשכל.
רק אציין ששם למיטב ידיעתי הספר מלא בחידושים נפלאים ורק בסוף ישנו חלק קטן המכונה שיחת חולין ושם מובאים אמרות שפר וגם הלצות בנוסח הנ"ל.נדיב לב אמר:יהודי רציני אמר:אח שלי הוציא לאור (עפ"י הזמנת נכד המחבר) ספר של רב בעיירה כלשהי לפני השואה שגם כתב בספר וורטים על הדרך הזו,
כנראה שזה היה וורטים מקובלים באותה תקופה,
וחבל שחלק מהכותבים פה מגיבים מהמותן ולא מהשכל.נכון.
אם כי אין ענין מיוחד להוציא לאור ספרים שמכילים וורטים שהיו מקובלים בתקופה אחרת ולא בתקופתנו. זה לא מוסיף כבוד למחבר והתוצאה המתקבלת היא בזיון המחבר. וחבל איך שהגיבו, ויותר חבל למי שהעלה את הקובץ הנ"ל כהלצה, ומן הסתם המתין בצפייה לשמוע "מחמאות" וקיבל.
כדאית היתה הבאת הדברים, ולו כדי ללמד מעט ענווה לבעלי הבטחון העצמי המופרז.מוחל וסולח אמר:"לא מזהה. אני בטוח שהוא לא אדם גדול."
"מסכן, כנראה סבל רבות בחייו."
איזה אומץ.
לא רועדת היד?
הבהרה: איני מכיר את המחבר, ואין שום שייכות בינינו הידועה לי.