עירובין פט ע"ב טלטול ד"א בחצר שלא עירבו

בר בי רב

משתמש ותיק
כידוע קי"ל דחצר שלא עירבו מותר לטלטל בכולו בכלים שעכ"פ שבתו בתוכו. [כלים שלא שבתו בתוכו הוא מחל' רש"י ורשב"א, מובא בבה"ל].
מחצר לחצר הוא מחלוקת ר"ש ורבנן בעירובין פט ע"ב, וכמדומה דקי"ל כר"ש דשרי.
מגג לגג הוא אותו המחלוקת.
נח' אמוראי שם בדעת החכמים באותו הגג, לפי מה שנתבאר בפרש"י.
למה א"א להעמיד את המחלוקת האמוראים גם באותו החצר באופן שלא עירבו?
אשמח להסברים וראיות בדין טלטול ד"א באותו החצר באופן שלא עירבו [לדעת רבנן שלא נפסקה להלכה.
יישר כח
 

בר בי רב

משתמש ותיק
פותח הנושא
הטעם פשוט משום שבגג יש רשות פרוצה לכאן שאוסרתה משא"כ בחצר סגור.
 
חלק עליון תַחתִית