ע' באור שמח על הש"ס בחידושים לחולין דף סט. כתב את הגדר המדויק בזה ותו"ד הוא כך:
אנו רואים מצד אחד למשל שדם שבישלו מותר מהתורה, הרי מבואר מזה שאם האיסור השתנה פקע האיסור, והרי לכאורה הגע עצמך אם הדם הזה היה מייצר איזה דבר היינו אומרים שזה אסור מדין "יוצא" וכעת שהדם עצמו השתנה זה יהיה מותר?!
לכן אומר האו"ש שיש שני סוגי איסור, יש איסור "מיני" כלומר שהתורה הרחיקה את הענין הזה ואת כל מה ששייך אליו (גם טריפה נחשב איסור מיני עיי"ש) ובזה שייך לאסור מדין "יוצא", ויש איסור על עצם החפצא ובזה לא שייך כלל איסור יוצא כי רק הדבר בעצמו כפי שהוא נאסר.
האו"ש טוען שבשר מהלכי שתים הוא לא איסור מיני אלא איסור על עצם הבשר ולכן לא שייך בו איסור יוצא עיי"ש.