האמת תהא נעדרת

סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.

כרם

משתמש ותיק
כבר היה פורום חשוב ונכבד שנחסם ע"י נט-פרי, לפי השמועה מפני שהתערב בנידון כזה והיו תגובות בוטות.
מי שרוצה לחסום את פורום לתורה, שיעלה עוד ועוד נושאים כאלה - ויש הרבה.
 
כנראה שיש בלבול בשמועתך.
פתחו בפורום אוצר החכמה אמש אשכול על זה והאשכול נחסם. כי היו שם תגובות לא ראויות.
כאן ב"ה לא הגיבו תגובות שאינם ראויות ולכם לא נחסם.
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
הקונטרס עושה עבודה נפלאה ברורה כשמש בצהרים, וכל מעיין רואה בעליל את הכל.
לא צריך לחשוב הרבה כדי להבין טעותו הראשונה של הרה"ר שבהמשך נגרר למבוכה.
עכשיו האמת כבר לא נעדרת!
אגב, באיזה תקופה חי הגר"י ידיד? וביאזה תפקיד שימש?
(אבל חזקה על חבר בעל הברכת יעקב שסומך עליו בפשיטות בהבנת דברי הריב"ש)
 

בבבלי עז

משתמש רגיל
פותח הנושא
חכם יוסף ידיד הלוי נולד לאמו ולאביו חכם מרדכי בשנת תרכ"ז (1867) בחאלב היא ארם צובא שבסוריה.
בצעירותו היה משמש את אביו, שהיה מלמד תינוקות, ובבגרותו למד מפי חכם אברהם חיים עדס, ונתמך כלכלית על ידי חכמי העיר, ובתוכם חכם שאול קצין.
בשנת תר"ן (1889) חכם יוסף ידיד הלוי עלה עם בני משפחתו לארץ, והתיישב בעיר צפת, שם למד תורה בבית הכנסת של חכם יוסף קארו. הוא שימש כדיין, והיה מלמד תורה לרבים. כשעלה לארץ רבי יעקב דוד וילבסקי, והקים בצפת את ישיבת הרידב"ז, היה חכם יוסף דוד הלוי חברו ללימודיו.
בשנת תר"ע (1910) חכם יוסף ידיד הלוי עבר לירושלים להדפיס את ספריו. הוא התגורר בשכונת הבוכרים, ולאחר זמן מה בני העדה הבוכרית מינו אותו לדיין ומורה הוראה שלהם, ואף העמידו לרשותו ספריה ענקית שקנה הגביר פנחס אברהמוף. לימים, התמנה גם כאב בית הדין על יוצאי חאלב שבארץ, וזכה לתלמידים רבים, בתוכם חכם יעקב עדס וחכם עזרא עטיה
חכם יוסף ידיד הלוי נפטר ביום ח' אדר תר"ץ (1930) ונטמן בהר הזיתים בירושלים.
חכם יוסף ידיד הלוי הוציא אותם לאור את הספרים הבאים: 'ברכת יוסף' - דיני ברכות, 'ויחי יוסף' - הלכות גיטין' 'ימי יוסף' - שו"ת, 'ברכת חכם' ותורת חכם' - הלכות תלמיד חכם 'שארית יוסף' - שו"ת.
 

פרלמן משה

משתמש ותיק
בבבלי עז אמר:
חכם יוסף ידיד הלוי נולד לאמו ולאביו חכם מרדכי בשנת תרכ"ז (1867) בחאלב היא ארם צובא שבסוריה.
בצעירותו היה משמש את אביו, שהיה מלמד תינוקות, ובבגרותו למד מפי חכם אברהם חיים עדס, ונתמך כלכלית על ידי חכמי העיר, ובתוכם חכם שאול קצין.
בשנת תר"ן (1889) חכם יוסף ידיד הלוי עלה עם בני משפחתו לארץ, והתיישב בעיר צפת, שם למד תורה בבית הכנסת של חכם יוסף קארו. הוא שימש כדיין, והיה מלמד תורה לרבים. כשעלה לארץ רבי יעקב דוד וילבסקי, והקים בצפת את ישיבת הרידב"ז, היה חכם יוסף דוד הלוי חברו ללימודיו.
בשנת תר"ע (1910) חכם יוסף ידיד הלוי עבר לירושלים להדפיס את ספריו. הוא התגורר בשכונת הבוכרים, ולאחר זמן מה בני העדה הבוכרית מינו אותו לדיין ומורה הוראה שלהם, ואף העמידו לרשותו ספריה ענקית שקנה הגביר פנחס אברהמוף. לימים, התמנה גם כאב בית הדין על יוצאי חאלב שבארץ, וזכה לתלמידים רבים, בתוכם חכם יעקב עדס וחכם עזרא עטיה
חכם יוסף ידיד הלוי נפטר ביום ח' אדר תר"ץ (1930) ונטמן בהר הזיתים בירושלים.
חכם יוסף ידיד הלוי הוציא אותם לאור את הספרים הבאים: 'ברכת יוסף' - דיני ברכות, 'ויחי יוסף' - הלכות גיטין' 'ימי יוסף' - שו"ת, 'ברכת חכם' ותורת חכם' - הלכות תלמיד חכם 'שארית יוסף' - שו"ת.

במקום להוציא קונטרס שלם אפשר לסכם במשפט אחד:
הרה"ר טעה בכתובת, הוא חשב שזה הברכת יעקב ומתברר שזה הגרי"י ידיד.
כל עוד שהנושא לא מקבל הד ציבורי, קשה להעריך שהוא יתנצל ברבים.
 

בבבלי עז

משתמש רגיל
פותח הנושא
חבל שלא ניתן לכתוב בילוגרפיה על הגאון ר' יעקב חיים סופר שליט"א אז היה מובן מה גודל הפגיעה.
 

משיב כהלכה

משתמש ותיק
ראשית, יישר כח על החוברת המצויינת. אם כי, דבריו של הרב יצחק נאמרו בפרסום גדול, ומאידך גיסא קוראי החוברת הם מעטים.

שנית, צריך לנצל את ההזדמנות כדי למחות על כבודו של הגר"ש טולדנו, שהרב יצחק כתב עליו "בדה מלבו דברים בשם ר' חיים פלאג'י". מבירור עם הגר"ש, הוא העתיק קטע מהספר "כתר שם טוב", שציטט בעצמו את הגר"ח פלאג'י, והוסיף עליו שתי שורות, ואותן שתי שורות צוטטו בטעות בשם הגר"ח פלאג'י.

סדרת הספרים "דברי שלום ואמת" מיוסדת על ספרי ילקוט יוסף, מציגה את המנהגים הסותרים, ומוכיחה את היסודות הנאמנים עליהם בנויים המנהגים, עד לראשונים כמלאכים.

אותה הערה היא ההערה היחידה שמצא הרב יצחק להעיר על הסדרה כולה (בספר אחר הוסיף עוד כמה דברים שאין בהם ממש).
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
שניהם תלמידי חכמים, לא צריך להתפעל מאמירות חריפות כאלו ואחרות של ת"ח כזה או אחר נגד ת"ח אחר, כי בסופו של דבר הם תלמידי חכמים וכולנו מחוייבים בכבודם
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
בבבלי עז אמר:
למה לומר שקרן?

אני לא אומר שהוא צודק במה שהוא אמר אבל מכיון שגם הוא תלמיד חכם איננו רשאים להתערב ולזלזל באף תלמיד חכם, לא בו ולא ברעהו
 

מלמד להועיל

משתמש ותיק
חכם באשי אמר:
@מלמד להועיל לא כל ת"ח יכול לדבר על השני, ועל אחת כמה וכמה בלשון מדברת גדולות.., וכמו שרמז על כך @בבבלי עז .
אני לא יודע, אבל אולי אתה בדרגה של שני הת"ח המדוברים בחוברת הזו
אני חושב שמי שלא הגיע לדרגתם, לא יכול להתערב בזה בגלל שאין זה מתפקידנו לדבר על תלמידי חכמים באשר הם, בטח לא כאשר זה לא מועיל
 

חכם באשי

משתמש ותיק
אתה גורר את השיח למקום לא ראוי.
היודע יודע שאין מה להשוות בניהם. אבל זה לא הענין.

ממה שקראתי את החוברת בהעברה בעלמא, ראיתי שקרן שטוען על השני שקרן.
 
סטָטוּס
סגור לתגובות נוספות.
חלק עליון תַחתִית