האחד בא לגור
משתמש ותיק
ברכות ח: פעמים שאדם קורא ק"ש שתי פעמים בלילה וכו' ויוצא בהן ידי חובתו אחת של יום ואחת של לילה .
ולדעת רוב הראשונים מדובר לאחר עלות השחר, שבנאנס יכול לקרוא בין ק"ש של שחרית ובין ק"ש של ערבית.
וברא"ש שם ישנם שני תירוצים,האם גם באותו יום שקורא ק"ש של לילה אחרי עלות השחר יכול לקרוא גם ק"ש של יום, או שבאותו יום עצמו צריך לחכות עד הנץ החמה .
וכתב הגר"א או"ח נח ס"ק ה שדעת הטור שאפשר לקרוא את שניהם באותו יום לפני הנץ החמה ודלא כשו"ע .
ויש להסתפק ,האם שייך לכוין לצאת ק"ש של שחרית לפני של ערבית ,או שלא שייך מציאות כזו בחפצא להקדים ק"ש של שחרית ללילה שלפניה .
ואם נניח שכן א"כ יש להסתפק הי מינהו יש להקדים .
עוד יש לדון בזה, מדוע אי אפשר לצאת שניהם בקריאה אחת האם הוא רק משום שאין עושים מצוות חבילות חבילות, או שמצד עצמו לא שייך לקיים ק"ש של ערבית ושחרית בקריאה אחת, משום שצריך להיות קבלת עומ"ש נפרדת בכל שכיבה וקימה.
ולדעת רוב הראשונים מדובר לאחר עלות השחר, שבנאנס יכול לקרוא בין ק"ש של שחרית ובין ק"ש של ערבית.
וברא"ש שם ישנם שני תירוצים,האם גם באותו יום שקורא ק"ש של לילה אחרי עלות השחר יכול לקרוא גם ק"ש של יום, או שבאותו יום עצמו צריך לחכות עד הנץ החמה .
וכתב הגר"א או"ח נח ס"ק ה שדעת הטור שאפשר לקרוא את שניהם באותו יום לפני הנץ החמה ודלא כשו"ע .
ויש להסתפק ,האם שייך לכוין לצאת ק"ש של שחרית לפני של ערבית ,או שלא שייך מציאות כזו בחפצא להקדים ק"ש של שחרית ללילה שלפניה .
ואם נניח שכן א"כ יש להסתפק הי מינהו יש להקדים .
עוד יש לדון בזה, מדוע אי אפשר לצאת שניהם בקריאה אחת האם הוא רק משום שאין עושים מצוות חבילות חבילות, או שמצד עצמו לא שייך לקיים ק"ש של ערבית ושחרית בקריאה אחת, משום שצריך להיות קבלת עומ"ש נפרדת בכל שכיבה וקימה.