אני באמת תמהתי בזה, אך באמת עיקר האיסור אינו ברור למה יאסר טעימה בעלמא, ובאליה רבה (תרצב,יא) כתב שהוא משום ששרוי בתענית אם נתיר לו טעימה אתי לאימשוכי (ולפי טעם זה נראה פשוט שאין זה שייך כלל בשתיית משקה שאינו משכר אלא באכילה בלבד). ולפי זה אין סיבה שלא יועיל שומר, אלא שהמשנ"ב מחמיר בכל זאת באכילה אפילו ע"י שומר אא"כ הוא חלוש, אבל בטעימה מבואר בשעה"צ תרנב,ז שיש להתיר אם ממתין ללולב, וה"ה בנשים שממתינות לבעליהן שיחזרו מביהכנ"ס. (ואמנם ראיתי מובא בשם הגריש"א שאפילו טעימה אין להקל אפילו ע"י שומר כדי שלא יתבטל המצוה של קריאת המגילה בציבור, אבל בנשים נראה שאין לחוש לזה, וגם שצריכות להמתין הרבה יותר זמן והדבר קשה).