נקימה ונטירה בדבר שאינו מחויב

יצחק

משתמש ותיק
ראובן בא להתרים את שמעון למגבית מסוימת, אמר לו שמעון אני לא אתרום לך כדרך שלא תרמת לי כאשר באתי להתרים אותך למגבית אחרת, האם עבר בלא תקום. או שאמר לו אני לא אנהג עמך כדרך שנהגת עימי וכו' האם עבר בלא תיטור.
שורש הספק הוא כיון שתרומה למגבית היא דבר שאינו מחויב לחבירו כלל ולא דמי לגמ"ח בגופו או בממונו שאדם צריך לעזור לחבירו (תמיד יש עוד אלף אחרים שצריכים את הכסף שאני מסוגל לתרום) לכן אולי מותר להכניס שיקול שבעצם הוא נקמה, או"ד עצם השיקול של הנקמה הוא איסור אפילו כאשר אינו מחויב לחבירו כלל.
 
חלק עליון תַחתִית