ספירת העומר במקרה ששכח

סוקרטס האחר

משתמש רגיל
ידוע ההלכה שבספירת העומר במקרה ששכח צריך להמשיך לספור ללא ברכה האם זה בגלל שיש ספק ואז סופר ללא ברכה או סיבה אחרת?
מה מיוחד בעומר שה' ציווה הרבה חושבים שזה קבלת התורה אבל בפסוקים כתוב את זה על שתי הלחם שזה המיוחד ובשבועות לא מוזכר בתורה שזה על קבלת התורה אלא על שתי הלחם ובפשטות על זה החג
 

מבני ברק

משתמש ותיק
בחינוך כתב להדיא שקאי אמתן תורה
אומנם בראשונים ובפסוקים לא נראה כך
הסיבה שסופר בשאר ימים בלא ברכה כיון שנחלקו הראשונים אם ספירת העומר היאמצוה אחת מתמשכת או כל יום מצוה בפני עצמה ונפסק כראשונים שזה מצוה אחת ומ"מ פסקו הפוסקים שימשיך לספור בלא ברכה לצאת לראשונים שכל יום מצוה בפני עצמה
 

מכל מלמדי השכלתי

משתמש ותיק
יש מח' האם הספירה בכל הימים היא מצווה אחת גדולה. ואז כשחיסר יום אחד הפסיד את המצווה. ואפי' אם כל יום זו מצווה בפנ"ע יש צד שהמצוות תלויות זו בזו. ולכן אם חיסר יום לא יכול להמשיך לקיים את מצוות הספירה.

או שאינו תלוי זה בזה.

ומספק נפסק שיספור בלי ברכה. ועדיף שישמע ברכה מאחר אם יכול.
 
חלק עליון תַחתִית