תירוץ תמיהת ה"פרישה" בטור על פירוש "אורים"

במבי

משתמש ותיק
כותב הטור בהלכות יו"כ שנוהגים להרבות נרות בבתי כנסיות משום שנאמר "על כן באורים כבדו ה'" (ישעיה כד-טו) ומתרגמינן בפנסיה יקרו ה' (או"ח תר"י)

רשי מסביר את פירוש המילה אורים - מלשון מאורות כלומר כוכים אפילים (בראשית יא-כח)

ועפ"ז יתורץ תמיהת הפרישה שם שמביא שמדליקים גם "ע"ג חולים" י"מ מלשון חללים ור"ל שמדליקין במערות החלולים ונ"ל דשיבוש וכו'

אך ע"פ רש"י מבואר שבאורים צריך להדליק אורים.
 

נבשר

משתמש ותיק
כותב הטור בהלכות יו"כ שנוהגים להרבות נרות בבתי כנסיות משום שנאמר "על כן באורים כבדו ה'" (ישעיה כד-טו) ומתרגמינן בפנסיה יקרו ה' (או"ח תר"י)

רשי מסביר את פירוש המילה אורים - מלשון מאורות כלומר כוכים אפילים (בראשית יא-כח)

ועפ"ז יתורץ תמיהת הפרישה שם שמביא שמדליקים גם "ע"ג חולים" י"מ מלשון חללים ור"ל שמדליקין במערות החלולים ונ"ל דשיבוש וכו'

אך ע"פ רש"י מבואר שבאורים צריך להדליק אורים.
בטור משמע שדין הדלקה בחולים ובמבואות האפלים הוא דין הדלקת נר הרגילה, וכן מדנקט אף בתי מדרשות, ואח"כ עוד דין להרבות נרות בבתי כנסיות משום "באורים כבדו ה' " וכן מציעים סדינים.
 
חלק עליון תַחתִית