פסוקים לשמות אנשים שמזכירים בסוף תפילת שמונה עשרה

במבי

משתמש ותיק
מקובל בשם השל"ה שהמזכיר פסוק שמתחיל כאות הראשונה של שמו ומסתיים כאות האחרונה בסוף שמונה עשרה לפני "יהיו לרצון" לא ישכח שמו ליום הדין.

אך ראיתי במיכה ו-ט שמוזכר בהג"ה ברש"י - ותושיה יראה שמך, מכאן שכל מי שאומר בכל יום מקרא המתחיל ומסיים כמו שמתחיל ומסיים שמו התורה מצילו מגיהנם

ואשמח אם יאירו לי אם זה מקביל לדברי השל"ה, או שזה טעם נוסף לאותו מנהג.
 

עדינו העצני

משתמש רגיל
א) לא של"ה, אלא קשל"ה (קיצור של"ה)...
ב) לא רש"י, אלא הגהות שנכנסו לרש"י על הנ"ך מספר 'אגדת שמואל' לר"ש דה לוגטש... ואכמ"ל בזה.
 

מחשבות

משתמש ותיק
לכאורה בנוסף לזה שאין מקור זה הפסק גמור שהרי אסור לדבר לפני יהיו לרצון ואף בין יהיו לרצון ראשון לשני.
אך מה אעשה והח"ח ועוד גדולים הזכירוהו (וכנראה הוטעו מהמקורות -המזוייפים- שהוזכרו בעניין) וצע"ג.
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
לכאורה בנוסף לזה שאין מקור זה הפסק גמור שהרי אסור לדבר לפני יהיו לרצון ואף בין יהיו לרצון ראשון לשני.
אך מה אעשה והח"ח ועוד גדולים הזכירוהו (וכנראה הוטעו מהמקורות -המזוייפים- שהוזכרו בעניין) וצע"ג.

מרן הגריש"א בצעירות ילדיו הי׳ אומר פרק קכ"א בתהלים שם משום שקיבל מזקנו בעל הלשם שזה מסוגל לזיווג, וכנראה שלצורך מותר
ואם הי׳ אסור הח"ח הי׳ חולק ולא מביאו כדרכו בכ"מ
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
במבי אמר:
מקובל בשם השל"ה שהמזכיר פסוק שמתחיל כאות הראשונה של שמו ומסתיים כאות האחרונה בסוף שמונה עשרה לפני "יהיו לרצון" לא ישכח שמו ליום הדין.

אך ראיתי במיכה ו-ט שמוזכר בהג"ה ברש"י - ותושיה יראה שמך, מכאן שכל מי שאומר בכל יום מקרא המתחיל ומסיים כמו שמתחיל ומסיים שמו התורה מצילו מגיהנם

ואשמח אם יאירו לי אם זה מקביל לדברי השל"ה, או שזה טעם נוסף לאותו מנהג.

עי שמירת הלשון ח"ב סוף פ"ח בהגהה מה שנאריך לפרש בזה
 

חלק א׳ ממעל

משתמש ותיק
מחשבות אמר:
חלק א׳ ממעל אמר:
מחשבות אמר:
אחרי יהיו לרצון השני
כך העידה בתו הרבנית קנייבסקי.

העידה שלפני השני

למיטב זכרוני סיפרה שראתה שאביה אומר שיר למעלות אחר שפסע ג פסיעות.

כמדו׳ שגם ראיתי פעם גי׳ כזאת (אולי בס׳ גדולה שימושה של ר"צ ויספיש) אבל בספר של חלופסקי הביא בשמה כדלעיל
 
חלק עליון תַחתִית