שאלה שנשאלתי אתמול:
ידועים דברי הגמרא שיוסף הצדיק מחייב את בעלי עבירה.
ולכאורה יש להקשות, שהרי איכא מאן דאמר דיוסף נכנס אל הבית לעבור עבירה, אלא שדמות דיוקנו של אביו נראתה לו.
א"כ יטען כל בעל עבירה, ומה אעשה שלי לא נגלתה דמות דיוקן אבי?
ב. עה"פ "בן זקונים הוא לו", מתרגם אונקלוס "בר חכים". כנראה שהוא על דרך שאמרו בגמרא "זקן" - זה שקנה חכמה, אף כאן, "זקונים" הוא על שם קניית החכמה.
ידועים דברי הגמרא שיוסף הצדיק מחייב את בעלי עבירה.
ולכאורה יש להקשות, שהרי איכא מאן דאמר דיוסף נכנס אל הבית לעבור עבירה, אלא שדמות דיוקנו של אביו נראתה לו.
א"כ יטען כל בעל עבירה, ומה אעשה שלי לא נגלתה דמות דיוקן אבי?
ב. עה"פ "בן זקונים הוא לו", מתרגם אונקלוס "בר חכים". כנראה שהוא על דרך שאמרו בגמרא "זקן" - זה שקנה חכמה, אף כאן, "זקונים" הוא על שם קניית החכמה.