גם בהמות צריכות לאכול..נתנאל_ר אמר:היאך יתכן דקרא משתבח בדבר שעקרו למאכל בהמה.
לא מבין כלל וכלל איך זה מתרץ על מה שכתוב בחז"ל שהיא עשתה מעשה בהמה לפיכך אמרה תורה שתביא מעשה בהמה, אם רק דורות אח"כ נהפך מאכל זה להיות מאכל בהמה, נמצא שבזמן נתינת התורה הייתה דרשה זו עדיין בלתי קיימת, הייתכן?הפקדתי שומרים אמר:לפי המאמר הנ"ל, שעורה שמשה ע"ד כלל למאכל אדם, כמו שמזכירים עשרות ציטטות מד' התורה והנביאים. בשונה מזמן התלמוד, שהסיבות גרמו לפיחות במעמדן. לענ"ד תירוץ מתקבל על הדעת. בפרט ששעורה מזינה לא פחות מחיטה, ביותר משאר המינים שהוזכרו. (שעורה ברובה פחמימות...)
ר' נתנאל אם לשעורה יש טעם אפשר עוד להתווכח, אבל שהיא מזינה כו"ע מודי..יש"כ.נתנאל_ר אמר:נו נו, ענין של טעם :)
האם בזמן המקרא כבר ייצרו בירה משעורים?!עפר ואפר אמר:ר' לייב מינצברג (בקטע ידוע שלו לבאר עניין ז' מינים) כותב ששעורה במקרא הכוונה לבירה, וזה המשקה של הז' מינים. (חיטה זה האוכל, תאנה זה מיני מתיקה, רימון זה כעין פיצוחים, וכד')
עפר ואפר אמר:ר' לייב מינצברג (בקטע ידוע שלו לבאר עניין ז' מינים) כותב ששעורה במקרא הכוונה לבירה, וזה המשקה של הז' מינים. (חיטה זה האוכל, תאנה זה מיני מתיקה, רימון זה כעין פיצוחים, וכד')
בבקשה הצג קובץ מצורף שבעת המינים ר' לייב מינצברג.PDFנתנאל_ר אמר:אפשר להעלות את הקטע מר' לייב מינברג בבקשה?
סלע אמר:שעורה נחשבת בין שבעת המינים בגלל שהיא בירה?
ציינתי כמה מקומות שאין חשיבות למי שעורים בירה ויורדת במדרגתה לענין הברכה. הדברים של ר' לייב אולי באו כדרשה יפה. אבל ברור מאיליו שזה לא הטעם האמיתי.