נפסק להלכה (שולחן ערוך סימן רכח א): עַל יַמִּים וּנְהָרוֹת, הָרִים וּגְבָעוֹת וּמִדְבָּרִיוֹת, אוֹמֵר: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם עוֹשֶׂה מַעֲשֵׂה בְרֵאשִׁית.
וכאשר רואים את הים הגדול מברכים ברכה מיוחדת שהיא: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם עוֹשֶׂה הַיָּם הַגָּדוֹל.
אבל יש מחלוקת מה נקרא הים הגדול. לשיטת מרן המחבר זהו הים שנוסעים בו לארץ ישראל ולמצריים.
ויש חולקים ואומרים שהוא ים אוקיינוס הסובב את העולם.
[ולכן עכ"פ מספק, מברכים ברכת עושה מעשה בראשית כאשר רואים את הים התיכון].
ולשאלתנו:
מכיוון שכרגע טיסה לחלל לא בא בחשבון,
האם יש נקודה בגלובוס שכאשר נמצאים מעליה באמצע טיסה, ניתן לראות גם את האוקיינוס וגם את הים התיכון, וכך לברך בוודאות את ברכת 'עושה הים הגדול'?
ובזה נוכל לצאת ידי חובת שני השיטות.
אולי כאשר נמצאים מעל עומאן? זה מציאותי?
וכאשר רואים את הים הגדול מברכים ברכה מיוחדת שהיא: בָּרוּךְ אַתָּה ה' אֱלֹהֵינוּ מֶלֶךְ הָעוֹלָם עוֹשֶׂה הַיָּם הַגָּדוֹל.
אבל יש מחלוקת מה נקרא הים הגדול. לשיטת מרן המחבר זהו הים שנוסעים בו לארץ ישראל ולמצריים.
ויש חולקים ואומרים שהוא ים אוקיינוס הסובב את העולם.
[ולכן עכ"פ מספק, מברכים ברכת עושה מעשה בראשית כאשר רואים את הים התיכון].
ולשאלתנו:
מכיוון שכרגע טיסה לחלל לא בא בחשבון,
האם יש נקודה בגלובוס שכאשר נמצאים מעליה באמצע טיסה, ניתן לראות גם את האוקיינוס וגם את הים התיכון, וכך לברך בוודאות את ברכת 'עושה הים הגדול'?
ובזה נוכל לצאת ידי חובת שני השיטות.
אולי כאשר נמצאים מעל עומאן? זה מציאותי?