כתב הרמב"ן בפרשת שופטים:
"ואמר להושיע אתכם -
שהם ינצלו במלחמה ולא יפקד מהם איש, כי יתכן שינצחו את אויביהם וימותו גם מהם רבים כדרך המלחמות. ועל כן צעק יהושע בנפול מהם בעי כשלשים וששה איש (יהושע ז ז - ט), כי במלחמת מצווה שלו לא היה ראוי שיפול משערת ראשם ארצה, כי לה' המלחמה. והנה הכהן שהוא העובד את השם יזהירם ביראתו ויבטיחם, אבל השוטרים ידברו בנוהג שבעולם: פן ימות במלחמה -כי בדרך הארץ בכל המלחמות ימותו אנשים גם מכת הנוצחים. וציוה על השלשה האלה לשוב, כי לבו על ביתו וכרמו ועל אשתו וינוס"
ואני הקטן לא מבין מה הפשט, אם עמד הכהן והבטיח להם שה' יושיע אותם שלא יפקד מהם איש , איך השוטרים אומרים אח"כ פן ימות במלחמה, מה הכוונה שהשוטרים מדברים בנוהג שבעולם? וכי זו סתם הצגה שכאילו יש חשש שמישהו ימות? איך אפשר להגיד לעם ברגע אחד שאף אחד לא ימות בהבטחת ה' ורגע אח"כ שיש חשש שמישהו ימות?
"ואמר להושיע אתכם -
שהם ינצלו במלחמה ולא יפקד מהם איש, כי יתכן שינצחו את אויביהם וימותו גם מהם רבים כדרך המלחמות. ועל כן צעק יהושע בנפול מהם בעי כשלשים וששה איש (יהושע ז ז - ט), כי במלחמת מצווה שלו לא היה ראוי שיפול משערת ראשם ארצה, כי לה' המלחמה. והנה הכהן שהוא העובד את השם יזהירם ביראתו ויבטיחם, אבל השוטרים ידברו בנוהג שבעולם: פן ימות במלחמה -כי בדרך הארץ בכל המלחמות ימותו אנשים גם מכת הנוצחים. וציוה על השלשה האלה לשוב, כי לבו על ביתו וכרמו ועל אשתו וינוס"
ואני הקטן לא מבין מה הפשט, אם עמד הכהן והבטיח להם שה' יושיע אותם שלא יפקד מהם איש , איך השוטרים אומרים אח"כ פן ימות במלחמה, מה הכוונה שהשוטרים מדברים בנוהג שבעולם? וכי זו סתם הצגה שכאילו יש חשש שמישהו ימות? איך אפשר להגיד לעם ברגע אחד שאף אחד לא ימות בהבטחת ה' ורגע אח"כ שיש חשש שמישהו ימות?