ביהושע פרק ו - ז מובא הענין של החרם ביריחו והמעילה של עכן,
והנה מפורש בפסוק "וכל כסף וזהב וכלי נחשת וברזל קדש הוא לה' אוצר ה' יבוא" כלומר שהכלים הללו יצאו מן הכלל ואינם בשריפה כמו כל המטלטלין של העיר אלא הם שייכים להקדש.
ולכאורה כאשר עכן מעל בחרם ולקח זהב וכסף (וגם אדרת שנער) לכאורה היה צריך להיות שהזהב והכסף הזה ילך לאוצר בית ה'
ולכאורה קשה למה שכאשר סקלו את עכן ושרפו את כל רכושו אז שרפו גם את הכסף והזהב שלקח לעצמו מהחרם, כמו שמפורש בפסוק
"ויקח יהושע את עכן בן זרח ואת הכסף ואת האדרת ואת לשון הזהב ואת בניו ואת בנתיו ואת שורו ואת חמרו ואת צאנו ואת אהלו ואת כל אשר לו וכל ישראל עמו ויעלו אתם עמק עכור ויאמר יהושע מה עכרתנו יעכרך ה' ביום הזה וירגמו אתו כל ישראל אבן וישרפו אתם באש ויסקלו אתם באבנים"
והנה מפורש בפסוק "וכל כסף וזהב וכלי נחשת וברזל קדש הוא לה' אוצר ה' יבוא" כלומר שהכלים הללו יצאו מן הכלל ואינם בשריפה כמו כל המטלטלין של העיר אלא הם שייכים להקדש.
ולכאורה כאשר עכן מעל בחרם ולקח זהב וכסף (וגם אדרת שנער) לכאורה היה צריך להיות שהזהב והכסף הזה ילך לאוצר בית ה'
ולכאורה קשה למה שכאשר סקלו את עכן ושרפו את כל רכושו אז שרפו גם את הכסף והזהב שלקח לעצמו מהחרם, כמו שמפורש בפסוק
"ויקח יהושע את עכן בן זרח ואת הכסף ואת האדרת ואת לשון הזהב ואת בניו ואת בנתיו ואת שורו ואת חמרו ואת צאנו ואת אהלו ואת כל אשר לו וכל ישראל עמו ויעלו אתם עמק עכור ויאמר יהושע מה עכרתנו יעכרך ה' ביום הזה וירגמו אתו כל ישראל אבן וישרפו אתם באש ויסקלו אתם באבנים"