פורום תורני כבית מדרש?

תיובתא

משתמש ותיק
אבות ג' ו'
רבי חלפתא בן דוסא איש כפר חנניה אומר,
עשרה שיושבין ועוסקין בתורה, שכינה שרויה ביניהם, שנאמר, אלקים נצב בעדת קל.
ומנין אפילו חמשה שנאמר ואגודתו על ארץ יסדה.
ומנין אפילו שלשה שנאמר בקרב אלקים ישפוט.
ומנין אפילו שנים, שנאמר אז נדברו יראי ה' איש אל רעהו ויקשב ה' וישמע וגו'.
ומנין אפילו אחד, שנאמר בכל המקום אשר אזכיר את שמי אבוא אליך וברכתיך.

סגולות אילו נאמרו גם בייחס לאנשים הלומדים יחד באמצעים טכנולוגיים? (טלפון, סקייפ, פורום וכו'?)
כלומר השראת השכינה היא דווקא במקום קיבוץ פיזי של בני אדם, או שכיוון שדעתם של בני אדם מכוונת לדברי תורה באותו עניין ומחדדים איש את רעהו, שכינה שרויה ביניהם?

לכאורה מלשון "שכינה שרויה ביניהם" יש לדקדק שהנ"ל דווקא בקיבוץ פיזי שלהם, אומנם יש לדחות.
 

יאיר

משתמש ותיק
ממ"נ כתוב אפילו אחד אבל בשביל השראת שכינה של עשרה פשיטא שצריך שיהיו באותו מקום ממש.
 

כותר

משתמש ותיק
הבעש"ט אמר: במקום מחשבתו של אדם שם הוא, לפי"ז אין נפ"מ היכן המקום הפיזי של כל אחד במקום אחר, העיקר שמחשבתם של כולם מרוכזת בסוגיא אחת.
בהלכות מניין יש אמנם הלכות שצריך צירוף בחדר אחד, ושם זה גם עניין של "כל בי עשרה שכינתא שריא", השאלה היא אם בלימוד התורה יש את אותם גדרים. וצ"ע.
 
חלק עליון תַחתִית