שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

כל מה שקשור לצד הטכני של הפורום: הערות והארות, מידע על פונקציות נחוצות, דיווח על תקלות, רעיונות ותוספות
כללי הפורום
בכדי למנוע כפילויות נא בדקו קודם אם הנושא אותו אתם פותחים אינו מופיע כבר, ניתן להעזר בחיפוש, נושאים כפולים ימחקו לתועלת הכלל.

Practic
הודעות: 77
הצטרף: 03 יולי 2018, 21:18
נתן תודה: 22 פעמים
קיבל תודה: 36 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי Practic » 25 אוקטובר 2018, 20:23

קראתי לעצמי בשם practic כי זה שם העסק שלי שממנתי את הקמתו practicman.com למרות שלאחרונה החלטתי לסגור את השיבר ולהביא לסגירתו. בכל אופן אני מאמין בשיטת לימוד עיון אליבא דהלכתא שמבקשת לחבר את עולם הפסיקה עם עולם הלמדנות הישיבתית ולא לנתק בינהם (צריך לפתוח על זה אשכול בפנ"ע). ולכן התחברתי לשם הזה שעניינו הוא המעשה היוצא מתוך מחשבה תחילה ולא הקיבעון בעולם המחשבה.

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 471
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי אברך » 25 אוקטובר 2018, 22:08

אברך כתב:
איש בנימין כתב:איש בנימין - ע"ש מקומי. (הרי ירושלים אשר על פני יבוס לפאת קדם)
ומה לגבי החתימה
ויָּרָץ אִישׁ בִּנְיָמִן מֵהַמַּעֲרָכָה וַיָּבֹא שִׁלֹה - זה שאול שחטף את הלוחות מיד גלית וברח לו
ושמא מרמז על שמו הפרטי...


אש משמים
הודעות: 3
הצטרף: 10 יוני 2017, 23:50
נתן תודה: 1 פעמים
קיבל תודה: 1 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי אש משמים » 28 אוקטובר 2018, 21:37

שלום וברכה לכולם!
מזה זמן מה אני רשום לפורום הנכבד אך זמני קצר וקשה לי לכתוב ולהתייחס להודעות כאן, משום שמזה זמן רב אני כותב בפורום אוצה"ח אם כי גם שם לאחרונה אני מקצר מחוסר זמן. עוד למדתי על בשרי, שההודעות והדעות אינם משפיעות כי הוא זה על האחרים וזה מאוד מדכא את להיטות ההסבר והויכוח וגם לכן אני ממעט יותר בכתיבה.
הפורום כאן מתפתח בצורה מאוד יפה ומכובדת ויש לתת למנהלי הפורום את ההודאה על כך.
האשכול הנוכחי מאוד מעניין כי זו איזה פינה אישית של אנשים מוסתרים.
"אש משמים" זאת אמירה של עוצמה הניתכת משמים לטוב ולמוטב, יש אש שהופכת את סדום על יושביה ויש אש שיורדת למשכן ומראה את אהבת ה' לבניו. אני רציתי להביע את דעתי בכל נושא שהוא לטוב ולמוטב בעוצמה רבה כאש משמים וכמובן שרמוז במילים אלו חלק משמי.
יש"כ וכל טוב!


איש בנימין
הודעות: 76
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 11:24
נתן תודה: 6 פעמים
קיבל תודה: 24 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי איש בנימין » 29 אוקטובר 2018, 12:06

אברך כתב: ושמא מרמז על שמו הפרטי...
שמא...


שאר לעמו
משתמש ותיק
הודעות: 1491
הצטרף: 05 נובמבר 2017, 08:55
נתן תודה: 213 פעמים
קיבל תודה: 428 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: כנויים ספרותיים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי שאר לעמו » 07 נובמבר 2018, 20:09

בתהלים (עח כ): 'הגם לחם יוכל תת, אם יכין שאר לעמו'.
מחד: שאר לעמו - שיריים לעמו של הקב"ה, ושיריים לחו"ר הפורום, כי אנכי תולעת ולא איש, ואין בידי לא תורה ולא חכמה לא צדקה ולא ישרות.
ומאידך: שמא אוכל בפורום זה להכין 'שאר' - 'מזון הנפש' לעמו ית', ממעט ידיעות בתורה שיש ב'משארתי' (ראה מפרשים דברים כח ה).


עם חכם ונבון
הודעות: 52
הצטרף: 17 נובמבר 2018, 20:33
נתן תודה: 25 פעמים
קיבל תודה: 7 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי עם חכם ונבון » 19 נובמבר 2018, 22:40

מה יש להוסיף....................


כרם
משתמש ותיק
הודעות: 253
הצטרף: 13 ספטמבר 2017, 15:52
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 86 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי כרם » 20 נובמבר 2018, 23:18

אברך כתב:נשמח לשמוע גם מה עומד מאחורי חתימות ייחודיות של משתמשים. למשל @כרם ו @איש בנימין ...
אם הייתי מספר מה עומד מאחורי ניקי, אהיה גלוי, ובלית ברירה ישאר הדבר כמוס
אתכם הסליחה!

סמל אישי של משתמש

אברך
משתמש ותיק
הודעות: 471
הצטרף: 26 יוני 2017, 19:37
מיקום: ישראל
נתן תודה: 494 פעמים
קיבל תודה: 284 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי אברך » 20 נובמבר 2018, 23:46

כרם כתב:
אברך כתב:נשמח לשמוע גם מה עומד מאחורי חתימות ייחודיות של משתמשים. למשל @כרם ו @איש בנימין ...
אם הייתי מספר מה עומד מאחורי ניקי, אהיה גלוי, ובלית ברירה ישאר הדבר כמוס
אתכם הסליחה!
שאלתי בעיקר לגבי החתימה. אבל אם גם את זה אתה לא רוצה לחשוף - בשמחה, אין בעיות! תרגיש בנוח...


יצחק פון ישיבה
הודעות: 33
הצטרף: 24 דצמבר 2018, 12:32
נתן תודה: 3 פעמים
קיבל תודה: 4 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי יצחק פון ישיבה » 26 דצמבר 2018, 11:41

שמי השני בו אני ממעט להשתמש הוא 'יצחק', והיות וניקי הראשון היה ביידיש בפורום אידישאי, בחרתי בהמשך בשפת היידיש.
הישיבה הוא מקום עבודתי כיום, שנוטל את מוחי, לבי ונשמתי מלעסוק בעסק אחר [ולדאבוני גם על חשבון הלימוד העיוני], ורק קצת לנקות את הראש, אני מוכרח [כפשוט ממש], להתעסק בנושאים שלבי נמשך אליהם במסגרת הפורום הזה ודומיו.


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 735
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 136 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי יוספזון » 26 דצמבר 2018, 15:17

יוספזון - בן יוסף באידיש. כבנו של אבי מורי ז"ל. לקיים מה שנאמר, נראתה לו דמות דיוקנו של אביו.


מאן דהו
משתמש ותיק
הודעות: 1673
הצטרף: 28 פברואר 2019, 21:53
נתן תודה: 1100 פעמים
קיבל תודה: 204 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי מאן דהו » 17 יוני 2019, 01:01

מכל מלמדי השכלתי כתב:
12 אוגוסט 2018, 23:25
כל משתמשי הפורום מכירים מקרוב את מנהג השמות הבדויים.
רוב משתתפי הפורום בוחרים לעצמם בשם בדוי. או בשם פרטי בלבד. הסיבה לכשעצמה ברורה - לשמור על אנונימיות בסיסית שתאפשר הבעת דעה אישית בכל נושא ללא מורא וללא שיקולים זרים.

מה שמעניין אותי הוא לא למה בחרו בשם בדוי. אלא מה עומד מאחורי השם הבדוי שנבחר.

ואם יש לכך משמעות מעניינת שיכולה להחכים במשהו על העומד מאחרי השם הנבחר. או דברים אחרים.

חושב שיש לך מה לספר על השם בדוי שבחרת?
כאן זה המקום!

ואפתח בעצמי, "מכל מלמדי השכלתי" היה המשפט הראשון שעלה בראשי כשנחשפתי לפורום לתורה.
משתתפים בו זה לצד זה ת"ח עצומים כמו גם עמי ארצות גמורים. צעירים וזקנים. מכל העדות והחוגים. בחורי ישיבות וקובעי עיתים. אברכים ואלו שפרנסתם עמלים. ועוד ועוד. וכל אחד תורם את חלקו לטובת הנושא העולה על הפרק. ואני אישית הרגשתי שמכולם ממש - מכל מלמדי - השכלתי!

אי נמי..

https://www.hamichlol.org.il/%D7%9E%D7% ... 7%AA%D7%99
מכל מלמדי השכלתי
מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי הוא ביטוי רווח שמשמעותו כי גם אדם חכם וידען יכול ללמוד מכל אחד – גם ממקור בלתי צפוי. מקור הביטוי בספר תהילים: "מִכָּל מְלַמְּדַי הִשְׂכַּלְתִּי, כִּי עֵדְוֹתֶיךָ שִׂיחָה לִי." (קי"ט, צ"ט), והוא מופיע במשמעותו זו כבר במסכת אבות, שם הובא מאמרו של בן זומא: "איזהו חכם? - הלומד מכל אדם, שנאמר: 'מכל מלמדי השכלתי'".[1]

לפי פשט הפסוק, כפי שפירשו למשל רבי אברהם אבן עזרא,[2] המ' היא מ' היתרון והכוונה הפוכה: השכלתי יותר מכל מלמדיי. פירוש זה משתלב היטב גם כהקבלה לפסוק הקודם: "מאויבי תחכמני מצוותיך" (כלומר - מצוותיך עשו אותי חכם מאויבי) וכהקבלה לפסוק הבא - "מזקנים אתבונן" אשר גם אותו ניתן לפרש כהיטבתי להבין מזקנים (כלומר חכמים).

הלמידה מאחרים בדברי חז"ל
בספרות חז"ל מופיעים כמה ביטויים העוסקים בהקשרים דומים לזה של הביטוי "מכל מלמדי השכלתי".

ביטוי מקביל הוא זה שהוזכר במסכת אבות: "איזהו חכם? הלומד מכל אדם". בדומה לכך נאמר בתלמוד הבבלי בשם האמורא רבי חנינא: "הרבה למדתי מרבותי, ומחבירי – יותר מרבותי, ומתלמידי – יותר מכולן" (מסכת תענית, דף ז', ע"א) וב"צוואת רבי אליעזר": "הט אזניך ושמע דברי חכמים, ואל תהי בז לכל אדם, כי כמה מרגליות ימצאו באפקרוסתו [=צעיפו] של עני" (שם, סעיף כ').

במשנה אחרת במסכת אבות מופיע פתגם בשם רבן גמליאל: "עשה לך רב – והסתלק מן הספק" (פרק א', משנה ט"ז). במסכת אבות דרבי נתן, המרחיבה את מסכת אבות שבמשנה, התפרש הדבר כך:

עשה לך רב, כיצד? מלמד שיעשה לו את רבו קבע, וילמד ממנו מקרא ומשנה, מדרש, הלכות ואגדות... היה רבי מאיר אומר: הלומד תורה מרב אחד, למה הוא דומה? לאחד שהיה לו שדה אחת, וזרע מקצתה חטים ומקצתה שעורים, ונוטע מקצתה זיתים ומקצתה אילנות, ונמצא האדם ההוא מלא טובה וברכה. ובזמן שלומד משניים שלושה דומה למי שיש לו שדות הרבה: אחד זרע חטין ואחד זרע שעורים, ונטע אחד זיתים ואחד אילנות, ונמצא אדם ההוא מפוזר בין הארצות בלא טוב וברכה.

— אבות דרבי נתן ח
אימרה זו מבטאת את הבעייתיות בלימוד מזדמן מאנשים שונים, כך שאדם אינו רוכש שיטה מסודרת, אלא מלקט ידיעות פרטניות.

בתלמוד הבבלי מופיעה סוגיה העוסקת בשיקולים המנוגדים, ומציעה פשרה:

אמר להו רב חסדא לרבנן: בעינא דאמא לכו מלתא, ומסתפינא דשבקיתו לי ואזליתו: כל הלומד תורה מרב אחד – אינו רואה סימן ברכה לעולם, שבקוהו ואזול קמיה דרבא. אמר להו: הני מילי סברא, אבל גמרא – מרב אחד עדיף, כי היכי דלא ליפלוג לישני.

— מסכת עבודה זרה, דף י"ט, ע"א
כלומר: אמר רב חסדא לתלמידיו: רוצה אני לומר לכם דבר, ומסתפק אני,שבעקבות כך תעזבו אותי ותלכו לרב אחר; כל הלומד מרב אחד בלבד – אינו רואה סימן ברכה בתלמודו. ואכן, בעקבות אמירה זו עזבו אותו תלמידיו והלכו ללמוד אצל רבא (חתנו ותלמידו של רב חסדא; ולפי גרסה אחרת: רבה בר נחמני – חברו של רב חסדא). אמר להם (רבם החדש – רבא; ולפי גרסה אחרת: "איקפד [=כעס] רב חסדא", והוא זה שאמר): דברים אלו נכונים בלימוד מתקדם של הבנת עומק הדברים ("סברה"), אבל בלימוד הראשוני ("גמרא") – עדיף ללמוד מרב אחד כדי למנוע סתירות ובלבול.

בהתאם לכך, רש"י בפירושו לספר תהלים מסביר את הפסוק "מכל מלמדי השכלתי" בתוספת הסתייגות: "מזה למדתי קצת ומזה למדתי קצת, לאחר שלמדתי מרבי מובהק.[3]


ברסלבר (ליטאי לשעבר)
משתמש ותיק
הודעות: 255
הצטרף: 04 יולי 2018, 21:22
נתן תודה: 56 פעמים
קיבל תודה: 65 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שמות בדויים בפורום - מה עומד מאחורי הקלעים?

שליחה על ידי ברסלבר (ליטאי לשעבר) » 19 יוני 2019, 13:19

בחרתי בשם "ברסלבר ליטאי לשעבר" שלי כי רציתי להיות גלוי ושאנשים יבינו מאיזה מקום אני מגיע ומדבר, ושאני לא בור בהשקפה שלהם כי גדלתי ביניהם כל ימי.
מודה אני להשי"ת שאילו רק שם חלקי מיושבי בית המדרש וזיכני ללמוד תורה ומוסר מכמה מגדולי ראשי הישיבות והמשגיחים שליט"א וזצ"ל - דיינו. על אחת כמה וכמה טובה כפולה ומכופלת שזיכני להתקרב לרביה"ק ולהיקרא ע"ש הצדיק.
ב"ה עדיין אני זוכה ללמוד בחברת חבירי הליטאים, תלמידי חכמים וצדיקים ויר"ש. וב"ה השלום והאהבה והאחוה שוררים ביננו, גם אם לפעמים מסכימים רק על הרוב ולא על הכל, כיון שכדרכם של אברכים ת"ח בעלי ענוה ומידות טובות - הם יודעים לכבד וליקר את כבודם של כל הצדיקים ולהתרחק ממחלוקת וביזוי ת"ח. אשרי חלקם.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 0 אורחים