מה שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם אינו בעיה של צניעות אלא של עין הרע ולא שייך לכאן.מכל מלמדי השכלתי אמר:אך יש שנמנעים מטעמי צניעות שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם.
ראה בקונטרס מהרב מרדכי גרוס. שכתב ע"ז.יוסף יצחק אמר:מה שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם אינו בעיה של צניעות אלא של עין הרע וזה רק לפני ג' חדשים ולא שייך לכאן.מכל מלמדי השכלתי אמר:אך יש שנמנעים מטעמי צניעות שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם.
יוסף יצחק אמר:מה שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם אינו בעיה של צניעות אלא של עין הרע וזה רק לפני ג' חדשים ולא שייך לכאן.מכל מלמדי השכלתי אמר:אך יש שנמנעים מטעמי צניעות שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם.
טעיתי, רק לאחר ג' חדשים, ולא שייך לכאן מסיבה אחרת, כי אין זה פירסום הריון כלל אם עושים עם קצת שכל, ואין עניין להקפיד עד כדי כך.יוסף יצחק אמר:וזה רק לפני ג' חדשים ולא שייך לכאן.
עיין קב הישר פרק לביוסף יוסף אמר:ולעין הרע יש כן מקור?
נפלא!יוסף יצחק אמר:עיין קב הישר פרק לביוסף יוסף אמר:ולעין הרע יש כן מקור?
וע"ע בהרבה מספרי האחרונים שדנו בעניין זה לעניין קוואטע"ר
ואציין שעוד לא ראיתי למי מאחרונים שאסר קוואטע"ר מטעם שאסור לפרסם ההריון, ואין להמציא הנהגות שלא ראינו אצל רבותינו ואבותינו.
עד כה לא ראית מקום להביא את דבריו וכעת שהבאת מה הוא כתב בענין צניעות בנוגע להריון?מכל מלמדי השכלתי אמר:ראה בקונטרס מהרב מרדכי גרוס. שכתב ע"ז.יוסף יצחק אמר:מה שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם אינו בעיה של צניעות אלא של עין הרע וזה רק לפני ג' חדשים ולא שייך לכאן.מכל מלמדי השכלתי אמר:אך יש שנמנעים מטעמי צניעות שלא רוצים שיהיה ההריון מפורסם.
מקורו מדברי הגמרא "יעקב אבינו לא מת", ומקשה הגמרא "וכי בחינם ספדו ספדניא וחנטו חנטיא וכו' ", ונשארת ב"קשיא", והוא לכאורה קושיא חמורה, והאיך ניתן לומר שלא מת, אלא שמ"קושיא" "לא מתים" ....ראובן אמר:משפט מפורסם, "מקושיא לא מתים" מה משמעותו ומה מקורו?
וכן הוא בפירוש המיוחס לרמב"ם על מגילת אסתראלימלך אמר:ספר כד הקמח פורים
"במתניתא תנא בא גבריאל ועשה לה זנב, והוא יתרת בשר שנעשה בפניה לפי שעה בדרך הנס"
נתנאל_ר אמר:אשמח לעזרת הציבור, נראה לי שהיה איזה מדרש לגבי שהאילן גודל זה רק בגלל שהזרע נרקב, ודווקא מכח הריקבון יכולה להיות צמיחה. זה מסתובב הרבה ברעיונות בשיחות וכו' אבל האם יש לזה מקור או מדרש בחז"ל?
עי"ש בהערות המו"לבבבלי עז אמר:וכן הוא בפירוש המיוחס לרמב"ם על מגילת אסתר
מצאתי מובא בשם ספר שערי גן עדן לר' יעקב קופל, דרך ב' אורח צדיקים, לא ראיתי בפנים.אליהו52 אמר:אני מצאתי רק מספרי חסידות והלאה תניא אגרת הקדש פרק ח וכן על זה הדרךנתנאל_ר אמר:אשמח לעזרת הציבור, נראה לי שהיה איזה מדרש לגבי שהאילן גודל זה רק בגלל שהזרע נרקב, ודווקא מכח הריקבון יכולה להיות צמיחה. זה מסתובב הרבה ברעיונות בשיחות וכו' אבל האם יש לזה מקור או מדרש בחז"ל?
נתנאל_ר אמר:אשמח לעזרת הציבור, נראה לי שהיה איזה מדרש לגבי שהאילן גודל זה רק בגלל שהזרע נרקב, ודווקא מכח הריקבון יכולה להיות צמיחה. זה מסתובב הרבה ברעיונות בשיחות וכו' אבל האם יש לזה מקור או מדרש בחז"ל?
מכל מלמדי השכלתי אמר:@יוסף יצחק @נדיב לב @יוסף יוסף
הגר"מ גרוס שליט"א כותב בקונטרס הכל יודוך בעמ' מ"ג על עניין פתיחת ההיכל החודש תשיעי להריון וז"ל:
"אין צורך להרבות בזה וסגי בפעם אחת וגם הוי חסרון בצניעות שאחרים ידעו מד"ז"
מבקש אמת אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:@יוסף יצחק @נדיב לב @יוסף יוסף
הגר"מ גרוס שליט"א כותב בקונטרס הכל יודוך בעמ' מ"ג על עניין פתיחת ההיכל החודש תשיעי להריון וז"ל:
"אין צורך להרבות בזה וסגי בפעם אחת וגם הוי חסרון בצניעות שאחרים ידעו מד"ז"
צ"ע טובא, הרי כריסה בין שיניה ואתה אומר שיש להצניע שלא ידעו מזה? אתמהה.
מבקש אמת אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:@יוסף יצחק @נדיב לב @יוסף יוסף
הגר"מ גרוס שליט"א כותב בקונטרס הכל יודוך בעמ' מ"ג על עניין פתיחת ההיכל החודש תשיעי להריון וז"ל:
"אין צורך להרבות בזה וסגי בפעם אחת וגם הוי חסרון בצניעות שאחרים ידעו מד"ז"
צ"ע טובא, הרי כריסה בין שיניה ואתה אומר שיש להצניע שלא ידעו מזה? אתמהה.
לא זכיתי להבין למה לאסור קוואטער מטעם שאסור לפרסם? מה זה קשור לפרסום? אנא הסבר את דבריך.יוסף יצחק אמר:עיין קב הישר פרק לביוסף יוסף אמר:ולעין הרע יש כן מקור?
וע"ע בהרבה מספרי האחרונים שדנו בעניין זה לעניין קוואטע"ר
ואציין שעוד לא ראיתי למי מאחרונים שאסר קוואטע"ר מטעם שאסור לפרסם ההריון, ואין להמציא הנהגות שלא ראינו אצל רבותינו ואבותינו.
אין כאלה שזלזלו בזה, רק יש כאלה שלא אוחזים שזהו חסרון צניעות, ומדובר על ת"ח גדולים מאוד שנשותיהם היו נוהגות, ובפרט אמריקאים.זקן ויושב בישיבה אמר:מבקש אמת אמר:מכל מלמדי השכלתי אמר:@יוסף יצחק @נדיב לב @יוסף יוסף
הגר"מ גרוס שליט"א כותב בקונטרס הכל יודוך בעמ' מ"ג על עניין פתיחת ההיכל החודש תשיעי להריון וז"ל:
"אין צורך להרבות בזה וסגי בפעם אחת וגם הוי חסרון בצניעות שאחרים ידעו מד"ז"
צ"ע טובא, הרי כריסה בין שיניה ואתה אומר שיש להצניע שלא ידעו מזה? אתמהה.
יש כאן הרגשה עדינה בצניעות, תתפלל שגם אתה תזכה לזה. זה מזכיר את מה שהרב וואזנער זצ"ל היה צועק שנשים הנוהגות ברכב הוא חסרון צניעות, יש כאלה שזלזלו בזה, צריך להיות בר הרגשה כדי להרגיש את זה. אני מקווה שהיכן שאתה מבקש הוצאה בחודש התשיעי, אז לא כל הבית כנסת יודע שכריסה בין שיניה...
מאיפה אתה יודע על מי אני מדבר? אני מדבר על כאלה שזלזלו בזה.נבשר אמר:אין כאלה שזלזלו בזה, רק יש כאלה שלא אוחזים שזהו חסרון צניעות, ומדובר על ת"ח גדולים מאוד שנשותיהם היו נוהגות, ובפרט אמריקאים.זקן ויושב בישיבה אמר:מבקש אמת אמר:צ"ע טובא, הרי כריסה בין שיניה ואתה אומר שיש להצניע שלא ידעו מזה? אתמהה.
יש כאן הרגשה עדינה בצניעות, תתפלל שגם אתה תזכה לזה. זה מזכיר את מה שהרב וואזנער זצ"ל היה צועק שנשים הנוהגות ברכב הוא חסרון צניעות, יש כאלה שזלזלו בזה, צריך להיות בר הרגשה כדי להרגיש את זה. אני מקווה שהיכן שאתה מבקש הוצאה בחודש התשיעי, אז לא כל הבית כנסת יודע שכריסה בין שיניה...