יהודי אמר:מסתבר שאין כוונתו שאם יש זוג תפילין אחד מספר רגעים לפני השקיעה באופן שרק אחד יכול להניח, יניח הרשע.
קצת דומה לזה כתב האבן עזרא שיותר צריך תפילין כאשר יוצא לשוק מאשר בשעת התפילה וקריאת שמע, זה כעין דברי הסמ"ג שיותר צריכים זכרון כאשר קרובים לשכחהבמבי אמר:כותב הסמ"ג - יותר חפץ הקב"ה באדם רשע שיניח תפילין מאדם צדיק ועיקר תפילין נצטוו להיות זכרון לרשעים ולישרם דרך טובה ויותר הם צריכים זכר וחיזוק מאותם שגדלו ביראת שמים כל ימיהם. (סמ"ג עשה ג')
[glow=red]חידוש עצום !!![/glow]
אם כדבריך, חובה עליך לפרסם זאת בכל מקום שמא תציל לפחות יהודי אחד. איני מבין מה עניין אריכות לפה.המימד הנוסף של הענין אמר:ב. יש הרבה יהודים צדיקים שהם קרקפתא דלא מנח כי המכשולות בתחום זה הם מעל ומעבר לכל דמיון של אלו שאינם בסוד הענינים (ואני יודע היטב שאינכם מאמינים... אבל זה ארוך מאוד) וג"ז היה תמיד בדרגות משתנות כמ"ש הסמ"ג שלא מצא רק תפילין אחד מאלף כשרות!!!
מה תרצה שאכתוב את כל הלכות סת"ם כאן?שלמה שיר אמר:אם כדבריך, חובה עליך לפרסם זאת בכל מקום שמא תציל לפחות יהודי אחד. איני מבין מה עניין אריכות לפה.המימד הנוסף של הענין אמר:ב. יש הרבה יהודים צדיקים שהם קרקפתא דלא מנח כי המכשולות בתחום זה הם מעל ומעבר לכל דמיון של אלו שאינם בסוד הענינים (ואני יודע היטב שאינכם מאמינים... אבל זה ארוך מאוד) וג"ז היה תמיד בדרגות משתנות כמ"ש הסמ"ג שלא מצא רק תפילין אחד מאלף כשרות!!!
האבן עזרא כותב זאת על ציצית.יצחק אמר:קצת דומה לזה כתב האבן עזרא שיותר צריך תפילין כאשר יוצא לשוק מאשר בשעת התפילה וקריאת שמע, זה כעין דברי הסמ"ג שיותר צריכים זכרון כאשר קרובים לשכחהבמבי אמר:כותב הסמ"ג - יותר חפץ הקב"ה באדם רשע שיניח תפילין מאדם צדיק ועיקר תפילין נצטוו להיות זכרון לרשעים ולישרם דרך טובה ויותר הם צריכים זכר וחיזוק מאותם שגדלו ביראת שמים כל ימיהם. (סמ"ג עשה ג')
[glow=red]חידוש עצום !!![/glow]
אולם מצד שני יותר מתאים לחבר את העבודה של התפילה וקריאת שמע עם העבודה של התפילין, ואדרבה לולא העסק של התפילה וקריאת שמע ותפילין האדם היה כל הזמן בשוק וזה גופא שמסתלקים מהשוק ונכנסים לבית הכנסת לקריאת שמע ותפילה ותפילין זה גופא הזכרון נגד השכחה של השוק, וכמו כן לגבי הסמ"ג ודאי יותר חפץ לה' באדם רשע שיניח תפילין אבל הא גופא איך הצדיק נעשה צדיק? ע"י שהניח תפילין ולא הסיח דעת מה'!!
במבי אמר:כותב הסמ"ג - יותר חפץ הקב"ה באדם רשע שיניח תפילין מאדם צדיק ועיקר תפילין נצטוו להיות זכרון לרשעים ולישרם דרך טובה ויותר הם צריכים זכר וחיזוק מאותם שגדלו ביראת שמים כל ימיהם. (סמ"ג עשה ג')
[glow=red]חידוש עצום !!![/glow]
פשוט וברור בלי שום צל של ספק שאם יש למישהו תפילין והוא לא הניח אותם עדיין ועומד לפניו אדם אחר שגם כן לא הניח תפילין, ואין זמן שיניחו שניהם (אפילו לרגע אחד) לא משנה אם השני הוא הצדיק הכי גדול בעולם, או הרשע הכי גדול בעולם או יהיה מי שיהיה - אסור לו ליתן את התפילין לשני - כיון שעכשיו מוטל עליו להניח תפילין - ואין רצונו של ה' אלא שיקיים מצוותו עכשיו! ואין זה עסק שלו אם הקב"ה אוהב יותר כשהרשע מניח תפילין או לא, הוא חייב עכשיו במצוות תפילין ואם אינו מניחן ביטל מצוה דאורייתא!!!במבי אמר:יהודי אמר:מסתבר שאין כוונתו שאם יש זוג תפילין אחד מספר רגעים לפני השקיעה באופן שרק אחד יכול להניח, יניח הרשע.
אם הסמ"ג כותב שיותר חפץ ה', אנו צריכים לעשות את חפץ ה' וא"כ בזה שניתן לאותו אדם אנו מקיימים את חפצו יתברך.
לפעמים המצווה זה לא לעשות. ואדרבה אדם השואף להגיע למטרה לעיתים הוא אף במדרגה הגבוהה יותר ממי שכבר עומד בה.
(וזה אחד מהתירוצים מדוע בן סורר ומורה נענש בסקילה אף שסופו להרוג ומיתת ההורג בחנק, ובמילות ראש ישיבת חפץ חיים בארה"ב שיין שמתקלקל יותר גרוע מחומץ)
יהודי אמר:אינו צריך לפנים. אלא שפותח האשכול טוען משום מה שבסמ"ג כתוב אחרת.
פשוט ונהיר כדבריכם.יושב אוהלים אמר:פשוט וברור בלי שום צל של ספק שאם יש למישהו תפילין והוא לא הניח אותם עדיין ועומד לפניו אדם אחר שגם כן לא הניח תפילין, ואין זמן שיניחו שניהם (אפילו לרגע אחד) לא משנה אם השני הוא הצדיק הכי גדול בעולם, או הרשע הכי גדול בעולם או יהיה מי שיהיה - אסור לו ליתן את התפילין לשני - כיון שעכשיו מוטל עליו להניח תפילין - ואין רצונו של ה' אלא שיקיים מצוותו עכשיו! ואין זה עסק שלו אם הקב"ה אוהב יותר כשהרשע מניח תפילין או לא, הוא חייב עכשיו במצוות תפילין ואם אינו מניחן ביטל מצוה דאורייתא!!!במבי אמר:יהודי אמר:מסתבר שאין כוונתו שאם יש זוג תפילין אחד מספר רגעים לפני השקיעה באופן שרק אחד יכול להניח, יניח הרשע.
אם הסמ"ג כותב שיותר חפץ ה', אנו צריכים לעשות את חפץ ה' וא"כ בזה שניתן לאותו אדם אנו מקיימים את חפצו יתברך.
לפעמים המצווה זה לא לעשות. ואדרבה אדם השואף להגיע למטרה לעיתים הוא אף במדרגה הגבוהה יותר ממי שכבר עומד בה.
(וזה אחד מהתירוצים מדוע בן סורר ומורה נענש בסקילה אף שסופו להרוג ומיתת ההורג בחנק, ובמילות ראש ישיבת חפץ חיים בארה"ב שיין שמתקלקל יותר גרוע מחומץ)
גם אני מצטרף להנ"ל שהרי ברור שבעל התפילין קודם.פולני אמר:פשוט ונהיר כדבריכם.יושב אוהלים אמר:פשוט וברור בלי שום צל של ספק שאם יש למישהו תפילין והוא לא הניח אותם עדיין ועומד לפניו אדם אחר שגם כן לא הניח תפילין, ואין זמן שיניחו שניהם (אפילו לרגע אחד) לא משנה אם השני הוא הצדיק הכי גדול בעולם, או הרשע הכי גדול בעולם או יהיה מי שיהיה - אסור לו ליתן את התפילין לשני - כיון שעכשיו מוטל עליו להניח תפילין - ואין רצונו של ה' אלא שיקיים מצוותו עכשיו! ואין זה עסק שלו אם הקב"ה אוהב יותר כשהרשע מניח תפילין או לא, הוא חייב עכשיו במצוות תפילין ואם אינו מניחן ביטל מצוה דאורייתא!!!במבי אמר:אם הסמ"ג כותב שיותר חפץ ה', אנו צריכים לעשות את חפץ ה' וא"כ בזה שניתן לאותו אדם אנו מקיימים את חפצו יתברך.
לפעמים המצווה זה לא לעשות. ואדרבה אדם השואף להגיע למטרה לעיתים הוא אף במדרגה הגבוהה יותר ממי שכבר עומד בה.
(וזה אחד מהתירוצים מדוע בן סורר ומורה נענש בסקילה אף שסופו להרוג ומיתת ההורג בחנק, ובמילות ראש ישיבת חפץ חיים בארה"ב שיין שמתקלקל יותר גרוע מחומץ)
חייך קודמין.
ואיני יודע מהיכן עלה במחשבת הרה"ג רבי במבי שיחיה לבאר אחרת את דברי הסמ"ג.
(טוב מאוחר מלא כלום).פשוט וברור בלי שום צל של ספק שאם יש למישהו תפילין והוא לא הניח אותם עדיין ועומד לפניו אדם אחר שגם כן לא הניח תפילין, ואין זמן שיניחו שניהם (אפילו לרגע אחד) לא משנה אם השני הוא הצדיק הכי גדול בעולם, או הרשע הכי גדול בעולם או יהיה מי שיהיה - אסור לו ליתן את התפילין לשני - כיון שעכשיו מוטל עליו להניח תפילין - ואין רצונו של ה' אלא שיקיים מצוותו עכשיו! ואין זה עסק שלו אם הקב"ה אוהב יותר כשהרשע מניח תפילין או לא, הוא חייב עכשיו במצוות תפילין ואם אינו מניחן ביטל מצוה דאורייתא!!!
עכשיו מוטל עליו להניח תפילין - ואין רצונו של ה' אלא שיקיים מצוותו עכשיו! ואין זה עסק שלו אם הקב"ה אוהב יותר כשהרשע מניח תפילין או לא, הוא חייב עכשיו במצוות תפילין ואם אינו מניחן ביטל מצוה דאורייתא!!!
מה כל כך פשוט וברור, ואולי רק לך,
למה עדיף שאני יקיים את המצוה ולא הוא, וכי כל החשבון של המצוות זה הרווח שלייש גמרא במגילה (טז.) גדול תלמוד תורה יותר מהצלת נפשות.
והרי זה פשוט וברור - ולא רק לי [אני מקווה] - שאם יש בפני אדם נפש שהוא צריך להציל ודף גמרא שהוא צריך ללמוד בודאי צריך להציל את הנפש.
ומה שאמרו גדול ת"ת הפשט הוא שמדובר בשני מעשים נפרדים. שמי שלמד תורה שלא במקום הצלת נפשות -ולאחר -או בפעם אחרת היה לו מצוות הצלת נפשת, המעשה של תלמוד תורה הוא יותר גדול.
אבל זה לא אומר שכשי לפניו את שניהם שיעדיף ת"ת על הצלת נפשות.
וה"נ בניד"ד אם שני אנשים הניחו תפילו, אחד צדיק ואחד רשע אז חביב יותר בפני הקב"ה הנחת תפילין של הרשע, אבל זה בהחלט לא אומר שאם יש בפני אדם צדיק חיוב הנחת תפילין שיוותר על מצוותו וחיובו ויתן את התפילין לאדם רשע.
למה להקפיץ אשכול עתיק?מה זה חייך קודמין
חיוב גמור או מותר ראוי.
פפוס ויליוס שמסרו נפשם
היו מאבדים עצמם לדעת?
חייך קודמין?
למה להקפיץ אשכול עתיק?
לא אמרתי שיש פה חוק כזה אני בעצמי מקפיץ הרבה פעמים אשכולות ישניםהכלל שהזכרת תקף בפרוג ובפורום נטפרי.
לא אמרתי שיש פה חוק כזה אני בעצמי מקפיץ הרבה פעמים אשכולות ישנים
אבל מצופה להסתכל שנייה אחת איך האשכול הסתיים בסימן שאלה או בתשובה וכן עד כמה ההודעה קשורה וחשובה לאשכול
חלל עליו שבת אחת .
בכדי שישמור שבתות הרבה
ראיה של גדולה עבירה לשמה
אגב לדעתי זה פשוט .
לדוגמא יש לי לולב אחד. עדיף שאתן לחמש אנשים את לולבי
מאשר אני אנענעע בו . במקרה שיש רק לולב אחד
מכיוון ולקב"ה יהיה יותר נחת כאשר חמש אנשים מקיימים מצווה מאשר אחד.
אני מתאר לעצמי שיהיו כאלה שיחלקו עלי .
מכייוון ולא שמעו על כך מעולם.
אך לא ראינו אינו ראיה...
חייך קודמין הוא אף כנגד חיים של הרבה אחרים.
ואין לזה קשר לעבירה לשמה בכלל.