המקרה שלך אינו נכון, משום שממזר מותר בגיורת וא''כ לפי הצד שהוא ממזר הרי הוא מותר בה לגמרי, ולהצד שהוא כשר אסור בחציה ממזרת, ואין כאן ממא נפשך.יצחק אמר:נכון, ונוסיף שעל פי סברא זו המהרי"ט התיר לספק ממזר לישא כשרה וממזרת, אבל שם יותר קל מנידו"ד כי שם כל אחת בפנ"ע מותרת משא"כ בנידו"ד ששניהם יחד ודאי יש בהם איסור. ונידו"ד דומה לאשה שהיא חצי ממזרת חצי כשרה (משכח"ל בחציה שפחה חציה ב"ח שנשאת לממזר וילדה בת שהבת ג"כ היא חציה שפחה וחציה ב"ח ואח"כ נשתחררה הבת דהשתא חציה ממזרת וחציה כשרה) שיהיה מותר לספק ממזר לישא אותה, וכמובן שזה יותר חידוש מהמהרי"ט.עתניאל בן קנז אמר:השאלה האם ספק ממזר שהתירה תורה, זה היתר גם על הצד שהוא ממזר, שהתורה התירתו כל זמן שאין ידוע בבירור שהוא ממזר. או שמא רק שהתורה התירה שאפשר לסמוך על הצד שאינו ממזר.
וכמובן שא' הנפק"מ הוא הדוגמא שהעלת.