יש סגולה בפי המון העם, למי שיש לו יבלת, שיחתוך תפוח לשניהם, וישפשף חצי התפוח על היבלת ולאחמ"כ יקבור אותו באדמה.
אבקש מחברי הפורום לישא וליתן בדבר הלכה האם יש בזה משום דרכי אמורי או משום אל תפנו אל האלילים.
יש סגולה בפי המון העם, למי שיש לו יבלת, שיחתוך תפוח לשניהם, וישפשף חצי התפוח על היבלת ולאחמ"כ יקבור אותו באדמה.
אבקש מחברי הפורום לישא וליתן בדבר הלכה האם יש בזה משום דרכי אמורי או משום אל תפנו אל האלילים.
וכי לא אמרו כל שהוא משום רפואה, אין בו משום דרכי האמורי?
ומה עניין אלילים לכאן?
אמנם מה שנכון לשאול האם זה בדרך רפואה, ומי מעיד על זה שזה מועיל?
ואכן אם המקור הוא מעובדי אלילים שעושים כן לשם ע"ז או כשפים זה ראוי לכאורה להיות אסור. אבל לפי הרעיון המצוטט (אני לא שמעתי עליו מאחרים, רק מכאן) נראה שהרעיון הוא שהתפוח "שואב את היבלת" וכדי שלא יחזור על האדם קוברים באדמה. וכעין זה יש דברים בפרק מי שאחזו (ע.) "לשקליה לסדיניה מיניה ואי לא הדר עלויה". כלומר שיישן בסדין כדי לקחת ממנו החולי ובבוקר יטלו ממנו את הסדין הזה ממנו ולא יישן בו שוב.
[ אבל לפי הרעיון המצוטט (אני לא שמעתי עליו מאחרים, רק מכאן) נראה שהרעיון הוא שהתפוח "שואב את היבלת" וכדי שלא יחזור על האדם קוברים באדמה. וכעין זה יש דברים בפרק מי שאחזו (ע.) "לשקליה לסדיניה מיניה ואי לא הדר עלויה". כלומר שיישן בסדין כדי לקחת ממנו החולי ובבוקר יטלו ממנו את הסדין הזה ממנו ולא יישן בו שוב.
נראה לי שיש כמה סוגים של יבלות ולא לכל אחד כל דבר מועיל. למעשה אני לא התכוונתי לומר אם זה מועיל או לא. אלא רק לומר שאפילו אם אינו מועיל, לכאורה אין לחוש משום דרכי האמורי.
לשים סודה לשתיה על היבלות 2-3 פעמים ביום, או לפחות פעם אחת ביום.
ניתן לשים מעט מים או פלסטר כדי שהאבקה תיצמד ולא תיפול.
בעז"ה תוך שבוע שבועיים [פחות או יותר] לא יהיה זכר ליבלות.
בדוק ומנוסה.