אם לא הובן. ר' פרלמן משה התכוון, שכמו שיש חשק לעשות משהו אפשרי כדי להרויח מיליון דולר, כך ק"ו שיש חשק ללמוד כשאתה יודע שמצוות ת"ת כנגד כל המצוות והשכר על כל אות ואות עצום ובלתי מושג!
בהקשר לזה:
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Yc7fwyr6mqwJ:halachayomit.com/gemachdvir/23erechsheatlimud.doc+&cd=1&hl=iw&ct=clnk&gl=il
http://halachayomit.com/gemachdvir/23erechsheatlimud.doc
הורדת הקובץ https://tora-forum.co.il/download/file.php?id=4443
ערך שעת לימוד תורה
גמ"ח "דביר",
גבורי ישראל 20 בני-ברק,
057-31-77108, 03-67-77108
שמור על קדושת הגליון
"איני מלמד את בני אלא תורה, שאדם אוכל משכרה בעוה"ז והקרן קיימת לו לעוה"ב" (קידושין פב.). "הרי שאפילו האדם אשר עסקו בתורתו יתברך שלא לשמה כראוי ... הרי עסק תורתו יקר מאוד בעיניו יתברך, יותר מכל מצוה לשמה בקדושת וטהרת המחשבה כראוי" (ר' חיים מואלוזין בספרו נפש החיים, "פרקים" בתחילת שער ד',פ"ב). "כי האיכות... תגדל מחמת... אם תהיה במקום מקודש וביום מקודש... וכן הענין בתורה ומצות יגדל וירבה איכותן מצד המקום ומצד היום, דאינו דומה לומד תורה בבית הכנסת ובבית המדרש ללומד תורה בביתו, וכן אינו דומה לומד תורה ביום שבת קודש ללומד בחול" (בן איש חי בספרו בניהו, תענית יא.). ערכה של המצוה כשוויה בעיני עושיה (לקח טוב תולדות קל"ט.).
ביום חול
גם לימוד תורה של אות אחת נחשב לימוד, כמו שאמרו: "הלומד מחברו... אפילו אות אחת, צריך לנהוג בו כבוד" (אבות ו' ג, כלה רבתי פ"ח). (= 1)
במילה אחת יש כארבע אותיות (ע"פ ממוצע אותיות במילה, בדפי גמרא).
(כפול 4 = 4)
"תלמוד תורה כנגד כולם" (פאה א,א). "דכל תיבה ותיבה שלמד בה ... שקולה כנגד כל המצוות" (הגר"א בשנות אליהו שם ד"ה ת"ת). (כפול 613 = 2,452)
"בשיעור מינוט (דקה) אחד, יכול לומר מאתיים תיבות" (הח"ח בתורת הבית פ"ב,ג(. (כפול 200 = 490,400)
בשעה אחת יש שישים דקות.
(כפול 60 = 29,424,000)
ביום שבת
"גדול הפועל הנעשה מעסק התורה ביום השבת, אלף פעמים יותר מן הנעשה מעסק התורה של ימי החול" (בא"ח ב', שמות).
(כפול 1,000 = 29,424,000,000)
בשמחה
"כל העושה המצות בשמחה, יש לו שכר אלף ידות יותר ממי שהמצות עליו למשא" (ארחות צדיקים – שער השמחה).
(כפול 1,000 = 29,424,000,000,000)
ביום חול 29 מיליון מצוות
ביום שבת 29 מיליארד מצוות
בשמחה 29 ביליון מצוות
עם הוספות 235 טריליון מצוות
הוספות
לימוד מתוך צער (קטן) שווה פי מאה, כמו שאמרו: "טוב לו לאדם דבר אחד בצער ממאה בריוח" (אבות דרבי נתן ג,ו). "ואם יתוסף מעט צער נוסף בעשיית המצוה, יוכפל השכר שוב פי מאה (מכתב מאליהו ח"ג,14).
(כפול 100 = 2,942,400,000,000,000)
הלומד כשאחרים לומדים פחות (ערב שבת, יום שבת, בין הזמנים, תענית וכו'), מקבל שכר כנגד כולם (לפחות כמנין, והרבה יותר), כמו שאמרו: "רשב"י אומר: אם ראית את הבריות שנתייאשו (נתרשלו) ידיהן מן התורה מאוד, עמוד והתחזק בה ואתה מקבל שכר כולם" (ירושלמי ברכות פ"ט ה"ה).
(כפול 10 = 29,424,000,000,000,000)
לימוד בחברותא או בחבורה, מכפיל שכרו לפי מספר הלומדים (לפחות שניים, הוא וחברו), כמו שאמרו: "מצוה שעושים אותה הרבה בני אדם בשותפות, כל אחד נוטל שכר כאילו עשאה כולה לבדו" (שדי חמד - מערכת המ"ם, כלל קצ"ח).
(כפול 2 = 58,848,000,000,000,000)
כשבלימודו גורם לאחרים ללמוד (קידוש ה', דוגמא אישית), מכפיל שכרו לפי כמות הלומדים (לפחות באחד), כמו שאמרו: "גדול המעשה יותר מן העושה" (ב"ב ט.). (כפול 2 = 117,696,000,000,000,000)
החוזר על תלמודו מאה ואחד פעמים, מכפיל שכרו, כמו שאמרו: "אינו דומה שונה פרקו מאה פעמים לשונה פרקו מאה ואחד" (חגיגה ט:).
(כפול 2 = 235,392,000,000,000,000)
"הוי מחשב הפסד מצוה כנגד שכרה". חשוב לכמה מצוות שווה שעה אחת של לימוד תורה.
http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:Yc7fwyr6mqwJ:halachayomit.com/gemachdvir/23erechsheatlimud.doc+&cd=1&hl=iw&ct=clnk&gl=il
http://halachayomit.com/gemachdvir/23erechsheatlimud.doc