האחד בא לגור
משתמש ותיק
הסתפקתי אם ראובן מכר לשמעון חפץ מסוים ועוד לא נתן לו אותו ,ולאחר מכאן נתערב עם חפץ דומה שלו, ואינו יודע מה שלו ומה של חבירו, האם יכול לומר שבשניהם אני מוחזק או שממ"נ חייב לתת לו אחד .
ואינו דומה לאבדה לו דרך שדהו (יבמות לז:)שבחד גברא חייב לתת לו דרך באחד המיצרים ממ"נ, ששם יש שיעבוד על הגברא להעמיד לו דרך, אבל במוכר חפץ לאחר שכבר חל הקנין אין שום שיעבוד על הגברא .
ןברשב"א ב"ק לו. כתב שבספק בין שוורים תמים שהזיקו אף לר"ע דיוחלט השור יכול לומר ממ"נ תן לי דמי נזקי מאחד מהם, מדינא דאבדא לו דרך ,אלא שיש לחלק כנ"ל שגם בשור תם אליבא דר"ע, הוא מתחיל דין חוב נזיקין על הגברא, ולכן ממ"נ חייב להעמיד לו ,אבל מקח אינו חוב כלל.
אשמח אם יש לאחד מחברי הביהמ"ד ראיה, או שנידנו הדברים באחד מספרי רבותינו ויואיל להודיעני.
ואינו דומה לאבדה לו דרך שדהו (יבמות לז:)שבחד גברא חייב לתת לו דרך באחד המיצרים ממ"נ, ששם יש שיעבוד על הגברא להעמיד לו דרך, אבל במוכר חפץ לאחר שכבר חל הקנין אין שום שיעבוד על הגברא .
ןברשב"א ב"ק לו. כתב שבספק בין שוורים תמים שהזיקו אף לר"ע דיוחלט השור יכול לומר ממ"נ תן לי דמי נזקי מאחד מהם, מדינא דאבדא לו דרך ,אלא שיש לחלק כנ"ל שגם בשור תם אליבא דר"ע, הוא מתחיל דין חוב נזיקין על הגברא, ולכן ממ"נ חייב להעמיד לו ,אבל מקח אינו חוב כלל.
אשמח אם יש לאחד מחברי הביהמ"ד ראיה, או שנידנו הדברים באחד מספרי רבותינו ויואיל להודיעני.