רמתים צופים אמר:
מענין לענין, איך יתכן שאחרי המבול הגיעו בעלי חיים לאיים רחוקים? כגון כל אדמת אמריקה ואוסטרליה, וכן כמעט כל היבשות אינם מחוברים ביבשה להרי אררט, ואיך עברו בעלי החיים דרך הים?
האם יתכן לומר שמה שאמרה תורה שהיה המבול על כל העולם, אינו אלא למקומות המיושבים בלבד? דהיינו במקומות שישבו שם בני האל'הים והאדם בזמן תקופת נח.
ואם כן, יתיישב גם קושיא זו, שלא הכניסו אלא הבהמות והחיות הנמצאים במקומות המיושבים בלבד.
זוהי בדיוק טענת הרב נדל ואצטט :
''לשחת כל בשר מתחת השמים כל אשר בארץ יגווע '' - כבר אמרנו ש'מתחת השמים ' מתייחס לשמים שעל הארץ הזאת , בשביל האדם החי בסביבה הזאת זהו כל העולם , כל מה שהוא רואה אותו ומתייחס אליו.
יש להביא ראיה מהגמרא לזה . בברכות (נה.) למדנו : "הנודר ממימי פרת אסור בכל מימות שבעולם" , כי מקורות הפרת גבוהים , וכל מימי האיזור עולים ושופעים מהם בגלל חוק הנינמיות של הנוזלים .
האם אין בעולם כולו מקומות גבוהים יותר ממקורות הפרת , שאינם מושפעים כלל מהפרת ? - ודאי שיש, והלשון "כל מימות שבעולם" פירושה בוודאי : שבכל האיזור , בכל המזרח התיכון . זהו " כל העולם" למי שחי באיזור זה.
ועוד למדנו בזבחים (קיג.) שר' יוחנן וריש לקיש נחלקו האם המבול ירד גם בארץ ישראל או לא . האם ארץ ישראל אינה ''מתחת השמים'' ? רואים שאפשר לחשוב שמי המבול לא כיסו את כל העולם !!
ויש להבין שנחלקו לגבי ארץ ישראל . הואיל והיא קרובה לבבל . האם גם היא לקתה בכלל האיזור אשר ירד עליו המבול . או שהיא - בגלל קדושתה או מסיבה אחרת - ארץ אשר ''לא גושמה ביום זעם''
עד כאן ויתבונן המתבונן עומקה וחריפותה של תורה זו