שכבת זרע כצואה


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:01

אאלץ לבקש ממך לטרוח ולהעתיק את הטקסט בעצמו או לצרפו כתמונה, אחרת לא אוכל לקרא.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:02

האחד בא לגור כתב:
דרומאי כתב:
האחד בא לגור כתב: טומאת פולטת (לפחות הדין של פולטת כרואה), זה ודאי רק אם יצא מהמקור.
זו מנין לך? שמא הש''ז נשאר בפרוזדור ויוצא החוצה ואז מטמא?
והרי בדם לא מטמא בכה"ג
נכון. ומי אמר לך שש''ז דומה לדם בזה? והרי לענין הרגשה ודאי לא דומים.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:05

נבשר כתב:ש"ז דינה כצואה רק בג' ימים מפני שראוי להזריע?
לכאורה חידוש לומר כן, שא''כ מי שש''ז על בשרו ואסור בדברים שבקדושה, לאחר ג' ימים יהיה מותר?!
ועוד, הא ש''ז יבש ודאי לא ראוי להזריע, וא''כ אמאי תניא גבי יוה''כ אם יבש מגררו והרי אינו ראוי להזריע.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 02:07

דרומאי כתב:
האחד בא לגור כתב: והרי בדם לא מטמא בכה"ג
נכון. ומי אמר לך שש''ז דומה לדם בזה? והרי לענין הרגשה ודאי לא דומים.
בפשטות כיון שאמרו "כרואה " היינו כמו שברואה טומאתה בעקירת הדם מן המקור, ה"ה הכא (שאל"כ הוא ענין אחר).
ומה שאין צריך הרגשה, הוא משום שמה שבעינן הרגשה בדם, הוא משום שכן דרך צורת יציאת הדם וכנודע ,משא"כ הכא .


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 661
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2019, 02:08

דרומאי כתב:
אאלץ לבקש ממך לטרוח ולהעתיק את הטקסט בעצמו או לצרפו כתמונה, אחרת לא אוכל לקרא.
זה כבר אינני יודע, אולי מישהו יעשה כן לתועלת הענין.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:10

האחד בא לגור כתב:
דרומאי כתב: נכון. ומי אמר לך שש''ז דומה לדם בזה? והרי לענין הרגשה ודאי לא דומים.
בפשטות כיון שאמרו "כרואה " היינו כמו שברואה טומאתה בעקירת הדם מן המקור, ה"ה הכא (שאל"כ הוא ענין אחר).
ומה שאין צריך הרגשה, הוא משום שמה שבעינן הרגשה בדם, הוא משום שכן דרך צורת יציאת הדם וכנודע ,משא"כ הכא .
איפה כתוב פולטת כרואה?


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 02:13

דרומאי כתב:
האחד בא לגור כתב:
דרומאי כתב: נכון. ומי אמר לך שש''ז דומה לדם בזה? והרי לענין הרגשה ודאי לא דומים.
בפשטות כיון שאמרו "כרואה " היינו כמו שברואה טומאתה בעקירת הדם מן המקור, ה"ה הכא (שאל"כ הוא ענין אחר).
ומה שאין צריך הרגשה, הוא משום שמה שבעינן הרגשה בדם, הוא משום שכן דרך צורת יציאת הדם וכנודע ,משא"כ הכא .
איפה כתוב פולטת כרואה?
נידה מב.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 661
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2019, 02:13

האחד בא לגור כתב:
נבשר כתב: אין הדבר כן, כיון שהוא יוצא דרך המקור אין זה צאתך, וכמו שדם נידות לא הוי צאתך (וכמו רוק)
לא הבנתי הרי אתה מודה כפי שכתבתי שאם הצואה על אחר, ודאי איכא ע"ז דין של "צאתך", א"כ ה"ה הכא הרי עכ"פ הוא צאתך של בעלה, ואיכא ע"ז דין צואה, ותי' שנכנס לגופה בטל שם צואה מזה, אולי - קשה, או שתאמר שאין ע"ז דין צואה מאחר שהוא דרך הביאה, ורק מה שמחוץ לביאה היינו שנמצא על בשרו, אכיא ע"ז דין צואה, וא"כ אחר שנפלט לא הוי צאתך אלא כמו דם, האם הבנתיך כראוי?, לדעתך אם בא עליה שלא כדרכה ונכנס הזרע למקום הצואה, האם איכא לזה דין של צואה, או שתאמר שע"ז לא נאמר הכלל שג' ימים פולטת, וא"כ היה שרי להם במתן תורה לבוא שלא כדרכה, ולא היה איסור שהיה קודם מתן תורה.
אני מחזיר את הדיון מפאת העיסוק בדקות האחרונות בהעלאת תמונת כף החיים.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 02:22

נבשר כתב:
האחד בא לגור כתב:
נבשר כתב: אין הדבר כן, כיון שהוא יוצא דרך המקור אין זה צאתך, וכמו שדם נידות לא הוי צאתך (וכמו רוק)
לא הבנתי הרי אתה מודה כפי שכתבתי שאם הצואה על אחר, ודאי איכא ע"ז דין של "צאתך", א"כ ה"ה הכא הרי עכ"פ הוא צאתך של בעלה, ואיכא ע"ז דין צואה, ותי' שנכנס לגופה בטל שם צואה מזה, אולי - קשה, או שתאמר שאין ע"ז דין צואה מאחר שהוא דרך הביאה, ורק מה שמחוץ לביאה היינו שנמצא על בשרו, אכיא ע"ז דין צואה, וא"כ אחר שנפלט לא הוי צאתך אלא כמו דם, האם הבנתיך כראוי?, לדעתך אם בא עליה שלא כדרכה ונכנס הזרע למקום הצואה, האם איכא לזה דין של צואה, או שתאמר שע"ז לא נאמר הכלל שג' ימים פולטת, וא"כ היה שרי להם במתן תורה לבוא שלא כדרכה, ולא היה איסור שהיה קודם מתן תורה.
אני מחזיר את הדיון מפאת העיסוק בדקות האחרונות בהעלאת תמונת כף החיים.
כוונתי היתה, שמה שנכנס למקור מעתה הווה יציאה של האשה ולא של בעל, וכמו שאמרו פולטת כרואה והווה כמו דם ,וממילא בביאה של כדרכה הווה כעל גוף של אחר כיון שלא נתבטל שם צואת בעל.
ןבוודאי שמשום פולטת היה אפשר לבא קודם מתן תורה בביאה שלא כדרכה, מכיון שאין כאן ענין של שלוש ימים ,אך עיין אב"ע בראשית לח ט .


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:25

נבשר כתב:
האחד בא לגור כתב:
נבשר כתב: אין הדבר כן, כיון שהוא יוצא דרך המקור אין זה צאתך, וכמו שדם נידות לא הוי צאתך (וכמו רוק)
לא הבנתי הרי אתה מודה כפי שכתבתי שאם הצואה על אחר, ודאי איכא ע"ז דין של "צאתך", א"כ ה"ה הכא הרי עכ"פ הוא צאתך של בעלה, ואיכא ע"ז דין צואה, ותי' שנכנס לגופה בטל שם צואה מזה, אולי - קשה, או שתאמר שאין ע"ז דין צואה מאחר שהוא דרך הביאה, ורק מה שמחוץ לביאה היינו שנמצא על בשרו, אכיא ע"ז דין צואה, וא"כ אחר שנפלט לא הוי צאתך אלא כמו דם, האם הבנתיך כראוי?, לדעתך אם בא עליה שלא כדרכה ונכנס הזרע למקום הצואה, האם איכא לזה דין של צואה, או שתאמר שע"ז לא נאמר הכלל שג' ימים פולטת, וא"כ היה שרי להם במתן תורה לבוא שלא כדרכה, ולא היה איסור שהיה קודם מתן תורה.
אני מחזיר את הדיון מפאת העיסוק בדקות האחרונות בהעלאת תמונת כף החיים.
האם יש טומאת פולטת בביאה שלא כדרכה הוא נדון יפה מאד, והראיה ממתן תורה היא חזקה מאד דהא כתיב אל תגשו אל אשה ומשמע אפילו שלא כדרכה וצ''ע. אך לענייננו ממא נפשך הוי כצואה לפי תירוץ @האחד בא לגור , דאת''ל דיש טומאת פולטת בשלא כדרכה הרי יצא ממקום צואה והוי צאתך, ואת''ל דאין טומאת פולטת הוי כש''ז שנתנו בקופסא והוציאו דמעולם לא פקע דין צואה שבו מאחר דלא חשבינן מה שנבלע בגופה שלא כדרכה לכלום.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 661
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2019, 02:25

אשמח לקבל תודות ותמלוגים, כי הדבר היה בדמים מרובים. בדמייך חיי.
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:28

האחד בא לגור כתב:
נבשר כתב:
האחד בא לגור כתב: כוונתי היתה, שמה שנכנס למקור מעתה הווה יציאה של האשה ולא של בעל, וכמו שאמרו פולטת כרואה והווה כמו דם ,וממילא בביאה של כדרכה הווה כעל גוף של אחר כיון שלא נתבטל שם צואת בעל.
ןבוודאי שמשום פולטת היה אפשר לבא קודם מתן תורה בביאה שלא כדרכה, מכיון שאין כאן ענין של שלוש ימים ,אך עיין אב"ע בראשית לח ט .
לא הבנתי מה כוונתך מאבן עזרא, הרי ביאה שלא כדרכה מותר אפילו בהוצאת זרע אם הוא דרך אקראי.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:29

נבשר כתב:אשמח לקבל תודות ותמלוגים, כי הדבר היה בדמים מרובים. בדמייך חיי.
תודות ותמלוגים! בדמייך חיי!


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 661
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2019, 02:32

טעיתי בחפזי מה שהבאתי ממתן תורה, שבלא"ה אסור לבוא שלא כדרכה שהיא פולטת ויש לזה דין ש"ז, כמדומה שכן כתב @דרומאי.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:34

נבשר כתב:טעיתי בחפזי מה שהבאתי ממתן תורה, שבלא"ה אסור לבוא שלא כדרכה שהיא פולטת ויש לזה דין ש"ז, כמדומה שכן כתב @דרומאי.
אני כתבתי בדרך ספק אינימא דיש דין פולטת בשלא כדרכה, ובפשוטו אין שייך פולטת כי אין שם מקור, ויפה הביא @האחד בא לגור ראיה מסוגיא דנדה דף מ''ב דדוקא ש''ז היוצא מן המקור מטמא.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 02:34

דרומאי כתב: לא הבנתי מה כוונתך מאבן עזרא, הרי ביאה שלא כדרכה מותר אפילו בהוצאת זרע אם הוא דרך אקראי.
אמת שהוא מותר מן הדין אבל יש בזה מאיסות גדולה ולכן אין בזה נפק"מ שהיה קודם מתן תורה
ןלשון האב"ע "וחלילה וחלילה לזרע הקודש להתגאל בטנוף הטנוף"


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:35

האחד בא לגור כתב:
דרומאי כתב: לא הבנתי מה כוונתך מאבן עזרא, הרי ביאה שלא כדרכה מותר אפילו בהוצאת זרע אם הוא דרך אקראי.
אמת שהוא מותר מן הדין אבל יש בזה מאיסות גדולה ולכן אין בזה נפק"מ שהיה קודם מתן תורה
ןלשון האב"ע "וחלילה וחלילה לזרע הקודש להתגאל בטנוף הטנוף"
אבל למה אסר להם את המותר ואמר להם אל תגשו אל אשה, הלא מותר הוא שלא כדרכה.
ובאמת קשה עוד לדעת הדרישה אה''ע סי' י''ז דגם ביאה דרך איברים מותר באקראי למלאות תאותו ואפי' בהוצאת ש''ז, א''כ אמאי אמר להם אל תגשו אל אשה הא מותרת דרך איברים.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 02:38

דרומאי כתב:
האחד בא לגור כתב:
דרומאי כתב: לא הבנתי מה כוונתך מאבן עזרא, הרי ביאה שלא כדרכה מותר אפילו בהוצאת זרע אם הוא דרך אקראי.
אמת שהוא מותר מן הדין אבל יש בזה מאיסות גדולה ולכן אין בזה נפק"מ שהיה קודם מתן תורה
ןלשון האב"ע "וחלילה וחלילה לזרע הקודש להתגאל בטנוף הטנוף"
אבל למה אסר להם את המותר ואמר להם אל תגשו אל אשה, הלא מותר הוא שלא כדרכה.
אה"נ לא התכוונתי לומר שאסר להם, רק כיון ש@נבשר כתב שיכלו לבא שלא כדרכה, ציינתי שלא היה צריך לאוסרם מכיון שבלאו הכי לא נחשדו על כך.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 02:39

ובאמת קשה עוד לדעת הדרישה אה''ע סי' י''ז דגם ביאה דרך איברים מותר באקראי למלאות תאותו ואפי' בהוצאת ש''ז, א''כ אמאי אמר להם אל תגשו אל אשה הא מותרת דרך איברים.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 661
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2019, 03:53

דרומאי כתב:נשאלתי היום, לפי דעת הרמ''א בסי' ע''ו דשכבת זרע דינה כצואה ואסור לקרות ק''ש כשהיא על בשרו, א''כ למאי דקי''ל דש''ז כל ג' ימים ראויה להזריע, תיאסר אשה בדברים שבקדושה כל ג' ימים לאחר תשמיש שהרי היא פולטת ש''ז. וצ''ע. אשמח לשמוע תירוצים מסברא ומגמרא מן החכמים והרבנים יחיו.
לכאו' אשת כהן ששמשה אחר ג' ימים יהא אסור לה מספק לאכול תרומה וכן שאר דיני טומאה שמא פלטה שכבת זרע, ולכאו' חזקת טהורה ליכא לה שהרי נטמאה בתשמיש, ומה שאח"כ טבלה מי יימר שעלתה לה טבילה שמא פלטה, עכ"פ אם איכא לה חזקה שהיא טהורה עד שיתברר שפלטה, א"כ אמרינן שלא פלטה, ומשום כן משום צואה ליכא למיחש, שהרי איכא לה חזקת טהורה ולא ראתה.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 661
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 109 פעמים
קיבל תודה: 145 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי נבשר » 15 ינואר 2019, 04:02

איכא כמה נפק"מ שנדון ש"ז משום צואה, ש"ז של קטן פחות מבן ט' אע"ג שאינו מטמאה מ"מ הוה צואה, וכן נכרי שבעל ישראלית יהא לזה דין צואה, ויש עוד כמה נפק"מ.


פותח הנושא
דרומאי
משתמש ותיק
הודעות: 1340
הצטרף: 09 יולי 2018, 01:54
מיקום: ירושלים עיר הקודש והמקדש
נתן תודה: 366 פעמים
קיבל תודה: 220 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי דרומאי » 15 ינואר 2019, 08:26

נבשר כתב:
דרומאי כתב:נשאלתי היום, לפי דעת הרמ''א בסי' ע''ו דשכבת זרע דינה כצואה ואסור לקרות ק''ש כשהיא על בשרו, א''כ למאי דקי''ל דש''ז כל ג' ימים ראויה להזריע, תיאסר אשה בדברים שבקדושה כל ג' ימים לאחר תשמיש שהרי היא פולטת ש''ז. וצ''ע. אשמח לשמוע תירוצים מסברא ומגמרא מן החכמים והרבנים יחיו.
לכאו' אשת כהן ששמשה אחר ג' ימים יהא אסור לה מספק לאכול תרומה וכן שאר דיני טומאה שמא פלטה שכבת זרע, ולכאו' חזקת טהורה ליכא לה שהרי נטמאה בתשמיש, ומה שאח"כ טבלה מי יימר שעלתה לה טבילה שמא פלטה, עכ"פ אם איכא לה חזקה שהיא טהורה עד שיתברר שפלטה, א"כ אמרינן שלא פלטה, ומשום כן משום צואה ליכא למיחש, שהרי איכא לה חזקת טהורה ולא ראתה.
אה''נ שאסורה בתרומה כל ג' ימים, אא''כ כיבדה ביתה בחמין.


במבי
משתמש ותיק
הודעות: 499
הצטרף: 10 דצמבר 2018, 22:49
נתן תודה: 270 פעמים
קיבל תודה: 155 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי במבי » 15 ינואר 2019, 13:44

אולי רק אצל האיש הוא בגדר של "צואה במקומה" משא"כ אצל האשה, וא"כ אכן ראוי שתנקה אך אין זה מעכב.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 14:24

במבי כתב:אולי רק אצל האיש הוא בגדר של "צואה במקומה" משא"כ אצל האשה, וא"כ אכן ראוי שתנקה אך אין זה מעכב.
צואה על בשרו מחמירים כמו השיטות שלא מועיל מכוסה בבגדיו, ולא משום צואה במקומה (שאסורה אף כשגופו מכסה).


אור זרוע
משתמש ותיק
הודעות: 700
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 212 פעמים
קיבל תודה: 279 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי אור זרוע » 15 ינואר 2019, 14:35

בתשובת שאלה מאת רבי אליעזר ב"ר יוסף בנימין ברגמן כאן התייחס לענין:
אין לך את ההרשאות המתאימות על מנת לצפות בקבצים המצורפים להודעה זאת.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 14:44

אור זרוע כתב:בתשובת שאלה מאת רבי אליעזר ב"ר יוסף בנימין ברגמן כאן התייחס לענין:
מי זה ?
ומה סמכותו לחלוק על הרמ"א?


אור זרוע
משתמש ותיק
הודעות: 700
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 212 פעמים
קיבל תודה: 279 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי אור זרוע » 15 ינואר 2019, 15:02

האחד בא לגור כתב:
אור זרוע כתב:בתשובת שאלה מאת רבי אליעזר ב"ר יוסף בנימין ברגמן כאן התייחס לענין:
מי זה ?
ומה סמכותו לחלוק על הרמ"א?
ת"ח לפני כמאתיים שנה (נולד בשנת תקכ"ט), אבל אני לא יודע עליו פרטים.
מלבד הספר הנוכחי, יצא עליו ספר "ישאו הרים שלום", יומן ומכתבים.
מצאתי דבר מעניין, ותו לא.

בנוגע לטענתו על "בית הכסא" ראיתי בספר עמודי אש שהביא בשם ספר זכרון משה וז"ל: וראיתי בספר זכרון למשה [דף ה ע"א] שכתב על מה דאיתא בברכות [דף כה ע"א] דלא אסרה תורה אלא כנגד העמוד בלבד. וזה לשונו: ומכאן יש לדון דאין צריך להרחיק כלל משכבת זרע, דלא כתיב ביה לא 'וכסית' ולא 'יד מחוץ למחנה', ומהי תיתי כלל לאסרו. ועוד, הרי היו ישראל משמשין תוך המחנה, אלמא דלאו כצואה היא ולא כקילוח מי רגלים שהצריכו להרחיקו מתוך המחנה הקדוש, ותימה על מה שכתב רמ"א בשם מהרי"ל דשכבת זרע דינו כצואה להרחקה.

וכתב על כך המחבר בעל עמודי אש:
ומה שכתב דהרי היו ישראל משמשין במחנה כו', לא קשיא מידי, דיש לומר דבשעה שמשמש מטתו אינו נחשב כצואה כלל, דאדרבה הוא מקיים בזה מצות עשה דפריה ורביה, וכשהוא בקדושה וטהרה הוא מאד נעלה, ומה דמות תערוך לו לצואה, ועיין ט"ז באורח חיים סימן ג. וכוונת המהרי"ל והרמ"א הוא אחר התשמיש כשנשאר שכבת זרע על בשרו שאז דינו כצואה.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1380
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 190 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 15 ינואר 2019, 15:15

אור זרוע כתב:
האחד בא לגור כתב:
אור זרוע כתב:בתשובת שאלה מאת רבי אליעזר ב"ר יוסף בנימין ברגמן כאן התייחס לענין:
מי זה ?
ומה סמכותו לחלוק על הרמ"א?
ת"ח לפני כמאתיים שנה (נולד בשנת תקכ"ט), אבל אני לא יודע עליו פרטים.
מלבד הספר הנוכחי, יצא עליו ספר "ישאו הרים שלום", יומן ומכתבים.
מצאתי דבר מעניין, ותו לא.
לא באתי אליך בטענות, אבל הפריע לי שדבר שקיבלהו כל רבותינו הרמ"א והלבוש ומ"א כדברים בשם מהרי"ל, לפטור את כל הענין בכך שהספר מלא עירבובי דברים ,
ועוד להוכיח מזה עצמו, שהספר מלא עירבובי דברים......


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 541
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 169 פעמים
קיבל תודה: 181 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי הכהן » 15 ינואר 2019, 16:10

אור זרוע כתב:
האחד בא לגור כתב:
אור זרוע כתב:בתשובת שאלה מאת רבי אליעזר ב"ר יוסף בנימין ברגמן כאן התייחס לענין:
מי זה ?
ומה סמכותו לחלוק על הרמ"א?
ת"ח לפני כמאתיים שנה (נולד בשנת תקכ"ט), אבל אני לא יודע עליו פרטים.
מלבד הספר הנוכחי, יצא עליו ספר "ישאו הרים שלום", יומן ומכתבים.
מצאתי דבר מעניין, ותו לא.

בנוגע לטענתו על "בית הכסא" ראיתי בספר עמודי אש שהביא בשם ספר זכרון משה וז"ל: וראיתי בספר זכרון למשה [דף ה ע"א] שכתב על מה דאיתא בברכות [דף כה ע"א] דלא אסרה תורה אלא כנגד העמוד בלבד. וזה לשונו: ומכאן יש לדון דאין צריך להרחיק כלל משכבת זרע, דלא כתיב ביה לא 'וכסית' ולא 'יד מחוץ למחנה', ומהי תיתי כלל לאסרו. ועוד, הרי היו ישראל משמשין תוך המחנה, אלמא דלאו כצואה היא ולא כקילוח מי רגלים שהצריכו להרחיקו מתוך המחנה הקדוש, ותימה על מה שכתב רמ"א בשם מהרי"ל דשכבת זרע דינו כצואה להרחקה.

וכתב על כך המחבר בעל עמודי אש:
ומה שכתב דהרי היו ישראל משמשין במחנה כו', לא קשיא מידי, דיש לומר דבשעה שמשמש מטתו אינו נחשב כצואה כלל, דאדרבה הוא מקיים בזה מצות עשה דפריה ורביה, וכשהוא בקדושה וטהרה הוא מאד נעלה, ומה דמות תערוך לו לצואה, ועיין ט"ז באורח חיים סימן ג. וכוונת המהרי"ל והרמ"א הוא אחר התשמיש כשנשאר שכבת זרע על בשרו שאז דינו כצואה.
אי משום תשמיש, איך שמשו הלווים במחנה לויה, ששם זה לא רק מדין צואה אלא שכב"ז גופה?


אור זרוע
משתמש ותיק
הודעות: 700
הצטרף: 09 יולי 2017, 16:43
נתן תודה: 212 פעמים
קיבל תודה: 279 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: שכבת זרע כצואה

שליחה על ידי אור זרוע » 15 ינואר 2019, 16:49

הכהן כתב:אי משום תשמיש, איך שמשו הלווים במחנה לויה, ששם זה לא רק מדין צואה אלא שכב"ז גופה?
הם אכן לא שמשו במחנה לויה, וכן כתב במשך חכמה במדבר א, נ-נג.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 1 אורח