האם יש קשר בין לחוקק חוק, לחקוק חור, חיק המזבח, וחקיין.
הנה החוק הוא מלשון קביעות ותדירות. וכן הוא בתהלים (פרק קמח' ו') "וַיַּעֲמִידֵ֣ם לָעַ֣ד לְעוֹלָ֑ם חָק־נָ֝תַ֗ן וְלֹ֣א יַעֲבֽוֹר".
וכמו כן ענין חקיקת החורים יתבאר על דרך זה, וכן מבואר בתרגום יונתן על הפסוק בישעיהו (פרק מט פסוק טז) "הֵ֥ן עַל־כַּפַּ֖יִם חַקֹּתִ֑יךְ" - "אַתְּ צַיְרָא קֳדָמָי שׁוּרָךְ לְקִבְלִי תְּדִירָא". וכן כתב רש"י "על כפי רואה אני כאילו את חקוקה על כפי לראותך ולזכרך תמיד".
וכן חיק המזבח הובא בגמ' (מסכת עירובין דף ד.) "חיק האמה זה יסוד", וכ' רש"י "חיק על שם שהוא חיקויו ותיקונו/ ותיקועו של מזבח מלמטה." וגם כאן פירשו מלשון קביעות.
וכן לגבי החקיין יש לפרשו עד"ז דאיתא בגמ' (חולין דף מא:) "ובשוק לא יעשה כן שלא יחקה את הצדוקים" וכ' רש"י "יחזיק ידיהם בחוקותיהם, יחקה לשון חוק." מבואר שגם החקיין הוא זה העושה לו לחוק מעשיהם של אחרים.
הנה החוק הוא מלשון קביעות ותדירות. וכן הוא בתהלים (פרק קמח' ו') "וַיַּעֲמִידֵ֣ם לָעַ֣ד לְעוֹלָ֑ם חָק־נָ֝תַ֗ן וְלֹ֣א יַעֲבֽוֹר".
וכמו כן ענין חקיקת החורים יתבאר על דרך זה, וכן מבואר בתרגום יונתן על הפסוק בישעיהו (פרק מט פסוק טז) "הֵ֥ן עַל־כַּפַּ֖יִם חַקֹּתִ֑יךְ" - "אַתְּ צַיְרָא קֳדָמָי שׁוּרָךְ לְקִבְלִי תְּדִירָא". וכן כתב רש"י "על כפי רואה אני כאילו את חקוקה על כפי לראותך ולזכרך תמיד".
וכן חיק המזבח הובא בגמ' (מסכת עירובין דף ד.) "חיק האמה זה יסוד", וכ' רש"י "חיק על שם שהוא חיקויו ותיקונו/ ותיקועו של מזבח מלמטה." וגם כאן פירשו מלשון קביעות.
וכן לגבי החקיין יש לפרשו עד"ז דאיתא בגמ' (חולין דף מא:) "ובשוק לא יעשה כן שלא יחקה את הצדוקים" וכ' רש"י "יחזיק ידיהם בחוקותיהם, יחקה לשון חוק." מבואר שגם החקיין הוא זה העושה לו לחוק מעשיהם של אחרים.