האחד בא לגור
משתמש ותיק
כתב הב"י ס"ס תרפח וז"ל:
א. ולכאורה א"כ גם קטן בן עיר שהגדיל בט"ו יצטרך לקרוא שוב בט"ו כיון שבי"ד לא קיים החיוב, (לפחות מגילה דיום שהוא מדברי קבלה), וכמדומה שלא נהגו כן.
ב. יש להסתפק, לפי הצד שבן עיר אינו יכול לקרוא בט"ו האם אדם בן עיר שיודע שבי"ד לא יוכל לקורא משום אונס, האם יהיה מחויב להיות בכרך בט"ו כדי להתחייב או שיכול לומר במקומי אנוס אני.
וכן פסק בשו"ע ס"ח, ונחלקו הפוסקים לענין ברכה.כתב בשבלי הלקט בן עיר שהיה בא בספינה או בדרך ולא היה עימו מגילה, נזדמנה לו בט"ו קורא אותה בט"ו וכו', ואם יש מי שנסתפק בדבר יקרא בלא ברכה.
א. ולכאורה א"כ גם קטן בן עיר שהגדיל בט"ו יצטרך לקרוא שוב בט"ו כיון שבי"ד לא קיים החיוב, (לפחות מגילה דיום שהוא מדברי קבלה), וכמדומה שלא נהגו כן.
ב. יש להסתפק, לפי הצד שבן עיר אינו יכול לקרוא בט"ו האם אדם בן עיר שיודע שבי"ד לא יוכל לקורא משום אונס, האם יהיה מחויב להיות בכרך בט"ו כדי להתחייב או שיכול לומר במקומי אנוס אני.