טומאת נדה

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
יוספי
הודעות: 34
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

טומאת נדה

שליחה על ידי יוספי » 24 מרץ 2019, 20:07

מה ההלכה בנדה ששופעת ברצף מתוך ימי נידתה לאחריו האם נהיית זבה או לא.
בעיקר מ"מ. (מה שאני יודע זה שפתי חכמים בסוף פרשת מצורע שרק אי פסקה. ולא נראה לי דבריו)


יושבי יעבץ
הודעות: 72
הצטרף: 28 ינואר 2018, 09:02
נתן תודה: 7 פעמים
קיבל תודה: 35 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי יושבי יעבץ » 24 מרץ 2019, 20:30

פשוט שהיא זה
מה שכתוב שם בעיקר שפתי חכמים הוא תמוה
ובאמת בשפתי חכמים מבואר קצת אחרת ואין מוכרח כ"כ שזו כוונתו.
איך שלא יהיה פשוט וברור שהיא זבה ואין כאן מקום ספק כלל!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11


פותח הנושא
יוספי
הודעות: 34
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי יוספי » 24 מרץ 2019, 20:41

מראה מקומות אם אפשר


פותח הנושא
יוספי
הודעות: 34
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי יוספי » 24 מרץ 2019, 20:41

המקור שיש ל הוא ממה שלא מצאנו לנדה הפסק טהרה


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1395
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 24 מרץ 2019, 20:50

הרבה יותר מזה
הרי אם לא בדקה עד שהגיעה יא יום ואז בדקה ומצאה דם,נחלקו רב ולוי האם היא זבה ודאי או ספק.


פותח הנושא
יוספי
הודעות: 34
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי יוספי » 24 מרץ 2019, 20:55

האחד בא לגור כתב:
24 מרץ 2019, 20:50
הרבה יותר מזה
הרי אם לא בדקה עד שהגיעה יא יום ואז בדקה ומצאה דם,נחלקו רב ולוי האם היא זבה ודאי או ספק.
לא הבנתי.
יכול להיות מחוסר ידיעה מספקת. אשמח אם תבאר.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1395
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 24 מרץ 2019, 21:03

הכוונה היא כך : העיקר שפתי חכמים יוצא מנקודת הנחה, שאם לא פסקה אחרי ימי נידתה בטהרה אז כל דם שתראה אפילו שלשה ימים הרי זה דם נידה וסגי לה בהפסק ויכולה לטבול מיד, ואילו בגמרא מוכח הפוך בדיוק ,שאם לא בדקה בסוף ימי נידתה ולאחר מכן כגון אם בדקה ביום השלישי של יא ימים, אז לפי רב אנו תולים שראתה כל שלשת הימים וממילא היא זבה ודאי, ואילו ללוי אנו מסתפקים האם ראתה כל שלשת הימים ואז היא זבה גדולה או שאנו תולים שראתה רק עכשיו ,אבל עכ"פ מפורש שאם אנו תולים שלא פסקה הרי היא זבה .


פותח הנושא
יוספי
הודעות: 34
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי יוספי » 24 מרץ 2019, 21:08

האחד בא לגור כתב:
24 מרץ 2019, 21:03
הכוונה היא כך : העיקר שפתי חכמים יוצא מנקודת הנחה, שאם לא פסקה אחרי ימי נידתה בטהרה אז כל דם שתראה אפילו שלשה ימים הרי זה דם נידה וסגי לה בהפסק ויכולה לטבול מיד, ואילו בגמרא מוכח הפוך בדיוק ,שאם לא בדקה בסוף ימי נידתה ולאחר מכן כגון אם בדקה ביום השלישי של יא ימים, אז לפי רב אנו תולים שראתה כל שלשת הימים וממילא היא זבה ודאי, ואילו ללוי אנו מסתפקים האם ראתה כל שלשת הימים ואז היא זבה גדולה או שאנו תולים שראתה רק עכשיו ,אבל עכ"פ מפורש אם אנו תולים שלא פסקה הרי היא זבה .
ומה נעשה לעיקר שפתי חכמים.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1395
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי האחד בא לגור » 24 מרץ 2019, 21:15

אינני יודע כלל לפרש דבריו, זולת אם נאמר שכוונתו שבכה"ג יש לה יותר מאשר יא יום דהיינו שלחומרא מתחילים לספור מאז שהיא פוסקת, וגם זה חידוש עצום ,אבל לפחות לא נסתר מדברי הגמרא.


פותח הנושא
יוספי
הודעות: 34
הצטרף: 21 ינואר 2019, 23:00
נתן תודה: 2 פעמים
קיבל תודה: 3 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: טומאת נדה

שליחה על ידי יוספי » 24 מרץ 2019, 21:33

מקור השפתי חכמים.
הבעיה שיש בפירוש רש"י היא שכתיב ב' אופנים. א. בלא עת נידתה. ב. תזוב על נידתה.
ובגמרא אמרו על פי גירסת הראש והריף ותו"כ דעל נידתה פירושו סמוך ומנין אפי' מופלג ת"ל בלא עת נידתה.
אמנם גיר' רשי על החומש ובגמ' (עיי' רש"א) דמופלג ילפינן מעל נידתה. ולכאו' תמוה דאי בעי למימר דאפי' מופלג הרי הוא כתיב יותר בבלא עת נידתה. (ועיי' מהרש"א בנדה )
ונראה מרש"י דאפי' על נידתה שפירושו המשך מנידתה (ולא שהוא בכלל לא עת נידתה ) בעינן מופלג. וא"כ הוי ראיה לשפתי חכמים.
אך טעות הוא דבר זה דהרי גירסת רשי הוא כן גם בגמרא ושם איתא להדיא ומנין אפי' מופלג.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: ayedavid, יוסף ה' | 2 אורחים