חולין קיד-קטו

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם המסכת והדף המדויק עליו נסוב הדיון

פותח הנושא
שמואל דוד
הודעות: 180
הצטרף: 15 אפריל 2016, 15:01
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 20 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

חולין קיד-קטו

שליחה על ידי שמואל דוד » 24 מרץ 2019, 05:14

א) חולין קיד:

רש״י ד״ה כלאי זרעים - חטין עם עדשין שאסור לזרוע זה עם זה

ק׳ מדוע לא כתב ״שעורין״ וכמוש״כ הגמרא ״חטי ושערי״ וצ״ע



ב) חולין קטו:

נאמר כאן כי עם קדוש כו׳ ונאמר להלן ולא יהיה קדש כו׳

יש לעיין מדוע לא הביא תחילת הפסוק ״לא תהיה קדשה״


יצחק
משתמש ותיק
הודעות: 948
הצטרף: 07 דצמבר 2017, 23:49
נתן תודה: 294 פעמים
קיבל תודה: 297 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חולין קיד-קטו

שליחה על ידי יצחק » 24 מרץ 2019, 22:58

שמואל דוד כתב:
24 מרץ 2019, 05:14
ב) חולין קטו:

נאמר כאן כי עם קדוש כו׳ ונאמר להלן ולא יהיה קדש כו׳

יש לעיין מדוע לא הביא תחילת הפסוק ״לא תהיה קדשה״
י"ל משום שהיא אסורה אפילו בלי הנאה כגון שלא כדרכה לכן הביא רק מה שנאסר האיש.
ובאמת יש לדון דהא דאמרינן "יציאתו הנאה לו כביאתו" כלומר שההנאה היא הגדרה במעשה וכמו כן "מתעסק בחלבים ועריות חייב שכן נהנה", אם זה נאמר דווקא באיש או גם באשה, כי הרי האשה לא נהנית בשלא כדרכה ואיך אפשר לומר שההנאה היא גדר האיסור גם אצל האשה.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1394
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חולין קיד-קטו

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 מרץ 2019, 03:34

..


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1394
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חולין קיד-קטו

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 מרץ 2019, 03:47

יצחק כתב:
24 מרץ 2019, 22:58
י"ל משום שהיא אסורה אפילו בלי הנאה כגון שלא כדרכה לכן הביא רק מה שנאסר האיש.
לא הבנתי מה זה משנה מה הלאו, בשניהם יש כאן בועל ונבעלת,(או נרבע) ומה זה משנה מאיזה סיבה מגיע האיסור.
כי הרי האשה לא נהנית בשלא כדרכה ואיך אפשר לומר שההנאה היא גדר האיסור גם אצל האשה.
דבר זה לא ברור כלל עיין קידושין כב: מאן לימא דלאו הנאה אית להו לתרוויהו וב"ק לב. הנאה לתרוויהו אית להו ובתוס' שם ד"ה איהו
ומאידך רש"י סנהדרין נח: ד"ה שלא כדרכה, ותוס' יומא פב : ד"ה מה רוצח , כתבו דלית לה הנאה בביאה שלא כדרכה.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1394
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חולין קיד-קטו

שליחה על ידי האחד בא לגור » 25 מרץ 2019, 03:57

שמואל דוד כתב:
24 מרץ 2019, 05:14


ב) חולין קטו:

נאמר כאן כי עם קדוש כו׳ ונאמר להלן ולא יהיה קדש כו׳

יש לעיין מדוע לא הביא תחילת הפסוק ״לא תהיה קדשה״
יתכן שלא תהיה קדישה המשמעות כפשוטו שהיא מיוחדת לזנות, (או ע"י שהיא שפחה )וא"כ אין כאן מקור למשמעות של איסור הנאה.
אבל בלא יהיה קדש, בין אם זה לאיסור עבד ובין אם זה למשכב זכור, אבל מ"מ באיש לא שייך ענין מיוחד לזנות, ובהכרח ש"קדש " מתפרש כהנאה.


פותח הנושא
שמואל דוד
הודעות: 180
הצטרף: 15 אפריל 2016, 15:01
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 20 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חולין קיד-קטו

שליחה על ידי שמואל דוד » 25 מרץ 2019, 07:39

יצחק כתב:
24 מרץ 2019, 22:58
שמואל דוד כתב:
24 מרץ 2019, 05:14
ב) חולין קטו:

נאמר כאן כי עם קדוש כו׳ ונאמר להלן ולא יהיה קדש כו׳

יש לעיין מדוע לא הביא תחילת הפסוק ״לא תהיה קדשה״
י"ל משום שהיא אסורה אפילו בלי הנאה כגון שלא כדרכה לכן הביא רק מה שנאסר האיש.
ובאמת יש לדון דהא דאמרינן "יציאתו הנאה לו כביאתו" כלומר שההנאה היא הגדרה במעשה וכמו כן "מתעסק בחלבים ועריות חייב שכן נהנה", אם זה נאמר דווקא באיש או גם באשה, כי הרי האשה לא נהנית בשלא כדרכה ואיך אפשר לומר שההנאה היא גדר האיסור גם אצל האשה.
יישר כח גדול. באמת גם אני חשבתי לתרץ כן. וכמדומני שראיתי שאף כשיש לה צער מ״מ יש קצת הנאה...


פותח הנושא
שמואל דוד
הודעות: 180
הצטרף: 15 אפריל 2016, 15:01
נתן תודה: 10 פעמים
קיבל תודה: 20 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: חולין קיד-קטו

שליחה על ידי שמואל דוד » 25 מרץ 2019, 07:40

האחד בא לגור כתב:
25 מרץ 2019, 03:57
שמואל דוד כתב:
24 מרץ 2019, 05:14


ב) חולין קטו:

נאמר כאן כי עם קדוש כו׳ ונאמר להלן ולא יהיה קדש כו׳

יש לעיין מדוע לא הביא תחילת הפסוק ״לא תהיה קדשה״
יתכן שלא תהיה קדישה המשמעות כפשוטו שהיא מיוחדת לזנות, (או ע"י שהיא שפחה )וא"כ אין כאן מקור למשמעות של איסור הנאה.
אבל בלא יהיה קדש, בין אם זה לאיסור עבד ובין אם זה למשכב זכור, אבל מ"מ באיש לא שייך ענין מיוחד לזנות, ובהכרח ש"קדש " מתפרש כהנאה.
יישר כח גדול על הכל

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה
  • בבא מציעא דף קטו. ובלבד שלא יהו מסירות את לבו
    על ידי יצחק » 26 נובמבר 2018, 21:41 » ב ש"ס ודף היומי
    5 תגובות
    106 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי חוות דעת
    11 ינואר 2019, 09:06
  • מסכת חולין כז:
    על ידי ראובן » 26 יולי 2018, 12:26 » ב בית המדרש
    1 תגובות
    116 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי ראובן
    30 יולי 2018, 09:56
  • אברהם אוכל חולין בטהרה
    על ידי אברך כולל » 22 אוקטובר 2018, 21:00 » ב תנ"ך ופרשת שבוע
    2 תגובות
    63 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי יצחק
    22 אוקטובר 2018, 23:15
  • רוב בעילות אחר הבעל חולין יא
    על ידי האחד בא לגור » 09 נובמבר 2018, 01:29 » ב ש"ס ודף היומי
    61 תגובות
    627 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי האחד בא לגור
    20 נובמבר 2018, 02:12
  • שחיטת חולין
    על ידי יוסף יוסף » 16 ינואר 2019, 00:19 » ב ש"ס ודף היומי
    2 תגובות
    103 צפיות
    הודעה אחרונה על ידי אאא
    16 ינואר 2019, 03:17

מי מחובר

משתמש הגולש בפורום זה: אמת מארץ תצמח | 1 אורח