אני רוצה להסביר מה עלה בעניות דעתי כשראיתי שמתי לב לפסוקים אלו: את עיקר הדברים אמרתי אתמול באיזה שיעור שמסרתי, אני יציג את זה כאן בצורה אחרת קצת:
לא בטוח שאצליח להבהיר את עצמי כמו שצריך אבל אני ינסה.
עד כאן ההקדמה!
ולעניינינו משרע"ה אדון הנביאים וודאי לא היה עובד עבודה זרה עד אותה שעה, שהרי לא מצינו כן אלא אצל אברהם אבינו, משה רבינו גדל עם חינוך יהודי טהור, אחיו של אהרון, בן של עמרם ויוכבד, אח של מרים, משה רבינו ידע שיש מנהיג לעולם, ומסתמא גם עבד אותו, התפלל אליו, קיים את רצונו לפי תפיסתו וכו' וכו'. ואז זה קורה שמשה רבינו הולך ורואה מראה גדול ומוזר 'סנה בוער באש ואיננו אוכל' ומשה אומר לעצמו, רגע יש כאן שינוי הטבע, יש כאן התרחשות!! זה ברור, משה נותן לב להתבונן, בשביל משה ברור הוא שהיה ברור לו שגם הטבע מונהג ומושגח וכו' ע"י בורא העולם הקב"ה, אלא שמשה עדיין לא ראה מעודו מקום שבו זה התגלה למעלה מהטבע! מקום שהקב"ה מגלה לעולם אני כאן, מראה שהוא גדול, שהוא מקיף יותר ממה שנראה בחיי הטבע, מיד משה סר לראות, משה מבין שיש כאן מראה גדול, והוא נותן לב להתבונן על זה, ואז זוכה ומתגלה אליו הקב"ה.
למה???
למה הקב"ה לא נגלה אליו מיד?? למה היה צריך את ההתבוננות של משה, את הסקרנות לדעת וכו'???
כתוב כאן לענ"ד יסוד גדול שנוגע מאד לתקופתינו אנו!!
'לעולם אל תחכה שהקב"ה יתגלה אליך- תפנה אתה אליו'!!!
או במילים אחרות, 'גילוי אליהו' לא מגיע פתאום סתם כך, ביום בהיר, את הגילוי אליהו אתה יוצר!! אתה צריך להתבונן להתקרב ואז תוכל לראות.
וזה לא רק גילוי אליהו אלא כל גילוי בחיים, אדם יש לו איזה קושי בחיים לא הולך לו עם הילדים, לא עם הפרנסה, לא עם הכולל, לא ולא ולא ולא, והוא יושב ומחכה שהמצב ישתפר,,, מתי כבר זה יקרה, התשובה היא תחכה עד מחר כמו שאומרים שום דבר לא יזוז לבד, אם אתה לא תזיז את עצמך תקרב את עצמך לגילוי, הדברים לא יתגלו.
בעולם הבאבות וגזלני הכספים היום הדברים האלו הם ממש מופרכים, אנשים רגילים לבא לבבא לקבל ברכה מקסימום להדליק נר שעווה או לצעוף צעיף כל שהוא, והדברים כבר מסתדרים, זה לא אלוקי!!! זה לא רוחני!!! זו הראיה שהדברים האלו שקר אין בהם ממש. אין דבר כזה לקבל התגלות רוחנית כל שהיא ללא 'אסורה נא'!!!!!
ומי שיתבונן ברש"י על המקום יראה דבר נפלא!!!! אסורה נא- מפרש רש"י אני יעקור את רגלי מכאן ללכת לשם [זה לא הלשון אלא התוכן] מה רש"י רוצה????
את זה!!!!! אם לא תעקור רגליך מהמקום בו אתה נמצא, שום דבר לא יזוז לך, שום התגלות לא תאיר לך! תשאר תקוע מכאן ועד מאה ועשרים- התגלות לא באה ללא התבוננות ללא אסורה נא ואראה, ללא עקירת המקום בו אתה נמצא כעת. וגם פילוסופית זה נכון, כי אם תשאר באותו מקום אז כמו שהיא לא באה לפני כן למה שתגיע עכשיו??? משה רבינו ידע את הסוד שאם רואים מראה גדול- צריך להתבונן בו, צריך לעקור את ההבנה שהייתה עד היום של הסתכלות מבחוץ בשביל לזכות להבין מבפנים.
[ועכשיו נוסיף עוד נקודה ברורה בעניין זה- תראה מה כתוב כאן, משה רבינו רואה את הסנה שאיננו אוכל, ואומר לעצמו אסורה נא ואראה וכו', אולי תסביר לי מה לא ראית טוב עד עכשיו? הרי התורה אומרת שראית אז מה יש לך להתקרב??? התשובה כנ"ל כתובה ברש"י הוא לא התקרב הוא הסיר את רגליו מהמקום בו הוא נמצא!!! כי הוא הבין שיש כאן התגלות לא את הסנה את הפלא הוא הלך לראות אלא הלך לקראת ההתגלות האלוקית שמתגלית כאן]