לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

כללי הפורום
פותח נושא חדש? שים לב! למען שמירת הסדר הטוב, יש לציין בכותרת הנושא את שם הפרשה או את שם הספר והפרק שבו הדיון עוסק

פותח הנושא
ייעוץ תורני
הודעות: 141
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 09 מאי 2019, 00:20

שמעתי מגאון אחד שהקשה:

דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

אך קשה שניתן ללמוד זאת מ"אחיו" שאף הוא אח רק מכח רוב בעילות
(כי רק אח מאביו נחשב אח).

ערכים:


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 733
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 135 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי יוספזון » 09 מאי 2019, 00:22

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
שמעתי מגאון אחד שהקשה:

דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

אך קשה שניתן ללמוד זאת מ"אחיו" שאף הוא אח רק מכח רוב בעילות
(כי רק אח מאביו נחשב אח).
מהיכי תיתי שרק אח מאב נחשב לאח?
וכי הותרה אחותו מאמו מדין עריות?


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1395
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי האחד בא לגור » 09 מאי 2019, 00:23

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

איפה ידוע ?
אם הוא לא אבא שלו הוא גם לא כהן.

סמל אישי של משתמש

רחמים
משתמש ותיק
הודעות: 414
הצטרף: 29 דצמבר 2015, 23:50
מיקום: ארץ ישראל
נתן תודה: 64 פעמים
קיבל תודה: 107 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי רחמים » 09 מאי 2019, 00:32

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
שמעתי מגאון אחד שהקשה:

דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

אך קשה שניתן ללמוד זאת מ"אחיו" שאף הוא אח רק מכח רוב בעילות
(כי רק אח מאביו נחשב אח).
בראשית רבה (וילנא) פרשת בראשית פרשה א
אר"א ב"ר שמעון אם כדעת אבא, למה פעמים שהוא מקדים ארץ לשמים ופעמים שהוא מקדים שמים לארץ אלא מלמד ששניהן שקולין זה כזה, בכל מקום הוא מקדים אברהם ליצחק ויעקב, ובמקום אחד הוא אומר (ויקרא כו) וזכרתי את בריתי יעקב וגו' מלמד ששלשתן שקולין זה כזה, בכל מקום הוא מקדים משה לאהרן, ובמקום אחד הוא אומר (שמות ו) הוא אהרן ומשה, מלמד ששניהן שקולין זה כזה, בכל מקום הוא מקדים יהושע לכלב, ובמקום אחד הוא אומר (במדבר יד) כי אם כלב בן יפונה הקנזי ויהושע בן נון, מגיד ששניהן שקולין זה כזה, בכל מקום הוא מקדים תורין לבני יונה, ובמקום אחד הוא אומר (ויקרא יב) ובן יונה או תור לחטאת מגיד ששניהם שקולין זה כזה, בכל מקום הוא מקדים כיבוד אב לאם, ובמקום אחד הוא אומר (שם /ויקרא/ יט) איש אמו ואביו תיראו מגיד ששניהן שקולין זה כזה אבל אמרו חכמים האב קודם לאם, מפני שהוא ואמו חייבין בכבוד אביו, בכל מקום הוא מקדים בריאת שמים לארץ, ובמקום אחד הוא אומר ביום עשות ה' אלהים ארץ ושמים, מגיד ששניהם שקולין זה כזה.


פותח הנושא
ייעוץ תורני
הודעות: 141
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 09 מאי 2019, 00:35

האחד בא לגור כתב:
09 מאי 2019, 00:23
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

איפה ידוע ?
אם הוא לא אבא שלו הוא גם לא כהן.
יפה.
שאלתי אותו וענה לי שכל המפרשים שם שואלים זאת ועונים שיתכן שנבעלה לאחד מכמה כהנים כך שאף שהבן ודאי כהן - לא בטוח שזה אביו.


פותח הנושא
ייעוץ תורני
הודעות: 141
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 09 מאי 2019, 00:38

יוספזון כתב:
09 מאי 2019, 00:22
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
שמעתי מגאון אחד שהקשה:

דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

אך קשה שניתן ללמוד זאת מ"אחיו" שאף הוא אח רק מכח רוב בעילות
(כי רק אח מאביו נחשב אח).
מהיכי תיתי שרק אח מאב נחשב לאח?
וכי הותרה אחותו מאמו מדין עריות?
להיתר להיטמא לקרובים זה כך, וכמו גם לירושה.


נדיב לב
משתמש ותיק
הודעות: 1005
הצטרף: 27 אוגוסט 2018, 15:46
נתן תודה: 81 פעמים
קיבל תודה: 188 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי נדיב לב » 09 מאי 2019, 00:43

מעונין לשמוע תירוץ על שאלתך


יוספזון
משתמש ותיק
הודעות: 733
הצטרף: 28 אוגוסט 2017, 22:09
נתן תודה: 60 פעמים
קיבל תודה: 135 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי יוספזון » 09 מאי 2019, 00:46

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:35
יפה.
שאלתי אותו וענה לי שכל המפרשים שם שואלים זאת ועונים שיתכן שנבעלה לאחד מכמה כהנים כך שאף שהבן ודאי כהן - לא בטוח שזה אביו.
אם נבעלה מאחרים, הרי זה 'חלל' שממילא לא חל עליו קדושת כהונה, אז בכל מקרה הוא יכול להטמאות, אם לא זהו אביו, הרי שאין לו דין כהן, ואם כן, הרי מותר לו להטמאות.


הכהן
משתמש ותיק
הודעות: 542
הצטרף: 28 דצמבר 2015, 03:16
נתן תודה: 169 פעמים
קיבל תודה: 181 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי הכהן » 09 מאי 2019, 00:50

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).
התשובה היא שאין כזו גמרא!


ayedavid
הודעות: 98
הצטרף: 14 אפריל 2019, 22:27
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ayedavid » 09 מאי 2019, 00:54

זה מדרש בסיפרא (גוגל..) , והראשונים מקשים את הקושיא הזו


משה נפתלי
משתמש ותיק
הודעות: 247
הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי משה נפתלי » 09 מאי 2019, 00:55

האחד בא לגור כתב:
09 מאי 2019, 00:23
איפה ידוע?
כן הוא ב'דעת זקנים' וב'חזקוני'.


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1395
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי האחד בא לגור » 09 מאי 2019, 01:03

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:35
האחד בא לגור כתב:
09 מאי 2019, 00:23
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

איפה ידוע ?
אם הוא לא אבא שלו הוא גם לא כהן.
יפה.
שאלתי אותו וענה לי שכל המפרשים שם שואלים זאת ועונים שיתכן שנבעלה לאחד מכמה כהנים כך שאף שהבן ודאי כהן - לא בטוח שזה אביו.
איפה זה שם, ומי הם כל המפרשים ששואלים? ולמה לחשוש שנבעלה לכהנים אחרים?
ayedavid כתב:
09 מאי 2019, 00:54
זה מדרש בסיפרא (גוגל..) , והראשונים מקשים את הקושיא הזו
איפה הסיפרא ומי שואל?
משה נפתלי כתב:
09 מאי 2019, 00:55
האחד בא לגור כתב:
09 מאי 2019, 00:23
איפה ידוע?
כן הוא ב'דעת זקנים' וב'חזקוני'.
מה הם אומרים ?


משה נפתלי
משתמש ותיק
הודעות: 247
הצטרף: 02 ינואר 2019, 10:42
נתן תודה: 14 פעמים
קיבל תודה: 84 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי משה נפתלי » 09 מאי 2019, 01:07

יוספזון כתב:
09 מאי 2019, 00:46
אם נבעלה מאחרים, הרי זה 'חלל' שממילא לא חל עליו קדושת כהונה.
טעות! כהן הבא על אשת איש – הולד ממזר ולא חלל, ויתכן שהוא קדוש בקדושת כהונה.


ayedavid
הודעות: 98
הצטרף: 14 אפריל 2019, 22:27
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ayedavid » 09 מאי 2019, 01:16

כנראה שזה המקור - סיפרא פרשת אמור (מאתר sefaria):

"או אילו נאמר 'לאביו' ולא נאמר "לאמו" הייתי אומר מה אביו --שהוא חזקה-- הרי הוא מטמא לו, אמו ודאי אינו דין שיטמא לה?! אילו כן הייתי אומר מה אביו שאינו מתחלל אף אמו שאינה מתחללת. אמו שנתחללה מנין? תלמוד לומר "לאמו". "


האחד בא לגור
משתמש ותיק
הודעות: 1395
הצטרף: 18 אוקטובר 2018, 14:09
נתן תודה: 82 פעמים
קיבל תודה: 192 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי האחד בא לגור » 09 מאי 2019, 01:17

עיינתי בדעת זקנים ובחזקוני שציין הרב @משה נפתלי, והם אכן מביאים דרשא שהיה ס"ד באב שלא הותר.
אבל נראה פשוט שאין כוונת המדרש שהוא משום לתא דחשש טומאת כהן שלא לצורך, וכמו שהתבאר לעיל שהוא ממ"נ . אלא כוונתו שיחס האב לבן בכלל הוא פחות מוחלט ולכן ס"ד שלא הותר .(והרי כבר שמעינן בהרבה מקומות אחרים שהולכים אחר הרוב).

אדרבה יזכנו הרב @ייעוץ תורני בראשונים ששאלו את השאלה ותירצו כדבריו.


פותח הנושא
ייעוץ תורני
הודעות: 141
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 09 מאי 2019, 01:53

משה נפתלי כתב:
09 מאי 2019, 01:07
יוספזון כתב:
09 מאי 2019, 00:46
אם נבעלה מאחרים, הרי זה 'חלל' שממילא לא חל עליו קדושת כהונה.
טעות! כהן הבא על אשת איש – הולד ממזר ולא חלל, ויתכן שהוא קדוש בקדושת כהונה.
חלל - כשבאיסור חתנות. ממזר (וגם מחולל כמו חלל) - בחייבי כריתות.
וכהן כשר - כשמאחרים והיא פנויה, וזה המקרה שלנו.


פותח הנושא
ייעוץ תורני
הודעות: 141
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 09 מאי 2019, 01:56

נדיב לב כתב:
09 מאי 2019, 00:43
מעונין לשמוע תירוץ על שאלתך
הגאון הנ"ל השיב בתירוץ פשוט שאם יהיה כתוב רק אחיו - אין ראיה שגם אביו כי אולי דוקא אח 'על בטוח' גם מאבא.
הכיצד: שהאח הזה תאום שלו. :lol:


ayedavid
הודעות: 98
הצטרף: 14 אפריל 2019, 22:27
נתן תודה: 20 פעמים
קיבל תודה: 21 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ayedavid » 09 מאי 2019, 02:05

יפה. ולהשלים דבריך - מדובר שהוא בכור, ושמא זנתה עם כהן בסמוך לחופה, ועל זה נאמר רוב ביאות אחר הבעל

(ובכותרת רק לתקן ולמחוק את המילים 'לא יטמא' , והכל בא על מקומו)


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 912
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 09 מאי 2019, 09:29

יוספזון כתב:
09 מאי 2019, 00:22
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
שמעתי מגאון אחד שהקשה:

דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

אך קשה שניתן ללמוד זאת מ"אחיו" שאף הוא אח רק מכח רוב בעילות
(כי רק אח מאביו נחשב אח).
מהיכי תיתי שרק אח מאב נחשב לאח?
וכי הותרה אחותו מאמו מדין עריות?
טומאת קרובים שהותרה לכהן זה רק באחיו ואחותו מאביו.


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 912
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 09 מאי 2019, 09:33

ayedavid כתב:
09 מאי 2019, 00:54
זה מדרש בסיפרא (גוגל..) , והראשונים מקשים את הקושיא הזו
ידוע שהקושיה כבר נמצאת בתש' הרשב"א


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 912
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 09 מאי 2019, 13:24

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:35
האחד בא לגור כתב:
09 מאי 2019, 00:23
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 00:20
דהנה ידוע שאמו מוזכרת לפני אביו כי היא ודאי אמו
וקמ"ל שאף לאביו יכול הכהן להיטמא דסמכינן שרוב בעילות אחר הבעל
(כמבואר בגמ' חולין פרק קמא).

איפה ידוע ?
אם הוא לא אבא שלו הוא גם לא כהן.
יפה.
שאלתי אותו וענה לי שכל המפרשים שם שואלים זאת ועונים שיתכן שנבעלה לאחד מכמה כהנים כך שאף שהבן ודאי כהן - לא בטוח שזה אביו.
לא מספיק לומר שיתכן שנבעלה לאחד מכמה כהנים, אלא צריך לומר שמדובר במקום שכולו כהנים ואם זינתה זינתה ודאי עם כהן, ונמצא שהוולד ממנ"פ כהן והספק הוא רק מי אביו.


זקן ויושב בישיבה
משתמש ותיק
הודעות: 912
הצטרף: 15 אוקטובר 2018, 21:40
נתן תודה: 58 פעמים
קיבל תודה: 85 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי זקן ויושב בישיבה » 09 מאי 2019, 13:33

דרך אגב, יש להוסיף עוד דבר מחודד כמדומה שהוא מהאמרי אמת.
באבן עזרא תירץ דהא דקתני קודם לאמו ואח"כ אביו משום דדרך הוא שהזכרים חיים יותר מן הנקבות וא"כ קודם אמו מתה ואחר כך אביו. והקשו על זה דלגבי כהן גדול כתוב בתורה קודם לאביו ולאמו לא יטמא ומאי שנא.
ותירץ בזה כי כהן גדול הוא עובר בירושה וא"כ על כרחך אביו מת קודם ואז נעשה כהן גדול ואסור לו להיטמא אבל אי אפשר להקדים את האם ועדיין אביו קיים דאם כן אין הוא כהן גדול עדיין.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 666
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי נבשר » 09 מאי 2019, 14:36

ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 01:56
נדיב לב כתב:
09 מאי 2019, 00:43
מעונין לשמוע תירוץ על שאלתך
הגאון הנ"ל השיב בתירוץ פשוט שאם יהיה כתוב רק אחיו - אין ראיה שגם אביו כי אולי דוקא אח 'על בטוח' גם מאבא.
הכיצד: שהאח הזה תאום שלו. :lol:
צ"ע שיעויין בחזקוני אח"כ שכתב למה כתב אחיו ואחותו, שאי כתב אחיו הייינו בין גדול בין קטן, לכך נקט אחותו בתולה שהיא קטנה, ואי רק אחותו לא ידעינן אחיו בין גדול בין קטן, א"כ מבואר שיש הבדל בגיל האח, שעליו דיבר הקרא וא"כ אחיו בכל מצב הוא בגילו.


פותח הנושא
ייעוץ תורני
הודעות: 141
הצטרף: 27 אפריל 2019, 23:40
נתן תודה: 48 פעמים
קיבל תודה: 31 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: לא מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי ייעוץ תורני » 10 מאי 2019, 00:44

נבשר כתב:
09 מאי 2019, 14:36
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 01:56
נדיב לב כתב:
09 מאי 2019, 00:43
מעונין לשמוע תירוץ על שאלתך
הגאון הנ"ל השיב בתירוץ פשוט שאם יהיה כתוב רק אחיו - אין ראיה שגם אביו כי אולי דוקא אח 'על בטוח' גם מאבא.
הכיצד: שהאח הזה תאום שלו. :lol:
צ"ע שיעויין בחזקוני אח"כ שכתב למה כתב אחיו ואחותו, שאי כתב אחיו הייינו בין גדול בין קטן, לכך נקט אחותו בתולה שהיא קטנה, ואי רק אחותו לא ידעינן אחיו בין גדול בין קטן, א"כ מבואר שיש הבדל בגיל האח, שעליו דיבר הקרא וא"כ אחיו בכל מצב הוא בגילו.
ודאי שכעת באמת גם אח קטן.
אלא שאם לא היה כתוב אבא - היה הו"א שרק אח תאום כי הוא בטוח.


נבשר
משתמש ותיק
הודעות: 666
הצטרף: 28 אוגוסט 2018, 00:55
נתן תודה: 110 פעמים
קיבל תודה: 146 פעמים
יצירת קשר:
סטטוס: מחובר

Re: לאמו ולאביו לא יטמא - למה האמא קודמת?

שליחה על ידי נבשר » 10 מאי 2019, 00:55

ייעוץ תורני כתב:
10 מאי 2019, 00:44
נבשר כתב:
09 מאי 2019, 14:36
ייעוץ תורני כתב:
09 מאי 2019, 01:56

הגאון הנ"ל השיב בתירוץ פשוט שאם יהיה כתוב רק אחיו - אין ראיה שגם אביו כי אולי דוקא אח 'על בטוח' גם מאבא.
הכיצד: שהאח הזה תאום שלו. :lol:
צ"ע שיעויין בחזקוני אח"כ שכתב למה כתב אחיו ואחותו, שאי כתב אחיו הייינו בין גדול בין קטן, לכך נקט אחותו בתולה שהיא קטנה, ואי רק אחותו לא ידעינן אחיו בין גדול בין קטן, א"כ מבואר שיש הבדל בגיל האח, שעליו דיבר הקרא וא"כ אחיו בכל מצב הוא בגילו.
ודאי שכעת באמת גם אח קטן.
אלא שאם לא היה כתוב אבא - היה הו"א שרק אח תאום כי הוא בטוח.
לא הוה ס"ד שרק אחיו שהוא תאום, שהרי בקרא כתוב נמי אחותו, והיינו אפי' אחיו קטן, א"כ ע"כ שהקרא לא איירי באח תאום, אלא באח סתום, והדרא הקושיא א"כ כבר איכא למילף מאחיו שאזלינן בתר רוב בעילות אחר הבעל.

שלח תגובה הנושא הקודםהנושא הבא
  • נושאים דומים
    תגובות
    צפיות
    הודעה אחרונה

מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים | 2 אורחים