יהודי אמר:
בעיר בא אני מתגורר, החליט יהודי אחד לפני מספר שנים להנעים את זמן כניסת השבת, וכך ע"י רמקולי ענק שומעים כל תושבי עירנו נעימות חסידיות (אם הוא באמת מנעים הוא מחריש אזנים ומציק ללא היתר לתושבים זה ענין לאשכול נוסף). בימי הספירה החליט הלה להנעים (שוב לשיטתו) עם שירים ווקאלים. האם יש היתר להשמיע ווקאלי כאשר ישנם ודאי כאלו המחמירים בזה?
חבל הנושא הוא נידון חשוב לגופו של ענין גם אם לא היית מקדים את מה שהקדמת
חבל שתתייצב בצד אחד עם שונאי הדת הגדולים שהמציאו את הטענה הנוראה
(כאשר עוד לא אפילו ראו לנכון להסביר למה הצפירה בימי אבלם לא מפריע לציבור, בפרט כאשר מדובר בתקופה מתוחה)
בכל אופן אני מתגורר בקומה עליונה, ובשכונה שלי הרמקולים ממוקמים ממש מול וצמוד למרפסת שלי ולחלונות שלי
כאשר נכנסתי לדירה אף נבהלתי כהוגן בפעם הראשונה מהווליום שהחריש את אוזני, וגם הילדים ברחו מהמרפסת מבהלה, אך מעולם לא עלה על דעתי לקטרג על יהודי שכל כולו זיכוי הרבים (למרות שאינני מכיר אותו אישי) ועשה דבר שכמה וכמה מגדולי ישראל ברכו על הדבר הזה, שגרם להרבה יהודים למנוע חילולי שבת של הדקה האחרונה, מעבר לכך שזה רוח אחרת כאשר השבת נכנסת מתוך שירה וזמרה
בכל אופן כהיום ילדי כבר מחכים מדי ערב שבת למנגינה הערבה, ושמחים ונהנים, ותשוחח"ל לאותו מזכה הרבים
לגופו של ענין, צריך להבין שכל הענין של המוזיקה בימי הספירה הוא נושא שנתעורר רק בעשורים האחרונים
על פי ההלכה, אסור בכל השנה לשמוע כלי נגינה בכל השנה, ובדורינו התירו הרבה משום חולשת העצבים שקיימת היום, ולכן הותר הדבר
לגבי דיני אבלות הוא ענין אחר, מה שכתוב בהלכות אבלות זה לגבי לשמוח ולרקוד
לדאבוני כבר נאלצתי ללמוד הרבה מהלכות אבלות, הן בשנת אבלי לימי אבי והן בשנת אבלי לימי אמי, ומה שיצא לי שמה שאמרו הפוסקים האחרונים שלא לשמוע מוזיקה בימי הספירה ושלושת השבועות (ובשנת האבל ל"ע) הוא מהענין שזה מביא לידי שמחה ולידי ריקודין
אני בעצמי שאלתי אז לכמה מגדולי מורי ההוראה בענין להשתתף במעמדים שונים (בסעודת מצוה, כי לכתחילה אסור משום סעודת מרעים) בכל אופן התירו לי ואמרו לי שכאשר מתחיל הריקודים שאצא משם, כמו כן שלא אשתתף בעת ששרים ניגונים שמחים, כאשר הבנתי מהם שניגוני דביקות או ניגונים איטיים וכדו' לכאורה אין בו בעיה כי הוא אינו מביא לידי שמחה וריקודין, לכאורה גם כאשר הוא מלווה בכלי נגינה.
ולענינינו נראה כי אם כן אם מדובר בניגוני שמחה, לכאורה אין שום הבדל בין מוזיקה רגילה לוואקאלי לענין האיסור (וכך גם שמעתי מכמה וכמה תלמודי חכמים ביניהם גדולי ישראל מפורסמים) (נדמה לי שלפני כמה שנים התפרסם גם איסור מהגאון ר' שמעון בעדני שליט"א) ובעוד בניגונים שאינם של שמחה לכאורה גם שם אין הבדל בין וואקאלי למוזיקה רגילה