שמיטה במציאות ימינו

הנופל

משתמש ותיק
מצוות רבות מתייחסות למציאות של עם עובד אדמה
תרומות מעשרות חגים וכו'
לרובם ניתן למצוא אפשרות קיום גם בימינו
גם אם לא באופן המושלם לפחות קיום רוח המצוה
וכגון מעשר כספים במקום מעשר של הפירות וכו'
אבקש ממי שיש לו רעיון כיצד מתקיימת מצות שמיטה
באנשים שאינם חקלאים 
אשר כל מהותה הפקרת השדה
ואכילת הבעלים משדהו יחד עם העני והגר באותה דרגה
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
ספו תמו מצוות קיומיות בעניני שמיטה, שנחפש לרכוש קרקע (אף שזה הידור)?
ביעור, איסור סחורה, קדושת פירות ועוד.
 

הנופל

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
ספו תמו מצוות קיומיות בעניני שמיטה, שנחפש לרכוש קרקע (אף שזה הידור)?
ביעור, איסור שחורה, קדושת פירות ועוד.
לא הבנתי כוונתו.
אני מבקש את תוכן המצוה
באדם שאינו מחזיק בקרקע.
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
אסור לזרוע בחצר הבית המשותף -שביתת קרקע.
עם הכוונה שאין לנו הזכות להיות גיבורי כח? נעזור להם...
גם פעם לא לכל אחד היה שדה בדוקא, היו מחכירים וסוחרים בדברים אחרים כמו היום. עולם כמנהגו נוהג.
 

הנופל

משתמש ותיק
פותח הנושא
בסדר.
אני מבקש לקיים את תוכן הענין.
תחשוב על מציאות של חקלאים,
המכוון במצוה הוא ביטול מוחלט של הבעלות שלי.
אני והעני שווים!
איפה זה אצלי כיום?
 

שאר לעמו

משתמש ותיק
תוכן הענין הוא מצוות שבת לה' בפרטיה ודקדוקיה.
מי שיש לו קרקע יש לו שיווי עם העני, ומי שלא לא. וזה פרט אחד במצוות שבת לה'.
 

הנופל

משתמש ותיק
פותח הנושא
אני לא נכנס לויכוח.
אני חושב שיש מקום לרוח המצוה. (מלבד פרטיה ודקדוקיה)
אם לא אהבת את הגישה זכותך.
אני מקוה שיהיו כאלה שיסכימו איתי
ויעזרו לי למצוא אותה במציאות שלנו.
 

הנופל

משתמש ותיק
פותח הנושא
שאר לעמו אמר:
גם פעם לא לכל אחד היה שדה בדוקא, היו מחכירים וסוחרים בדברים אחרים כמו היום. עולם כמנהגו נוהג.
זה לא נכון.
התורה ניתנה למציאות של עם שיושב בארצו.
וכל אחד עובד את אדמתו ונחלתו.
זו היתה המציאות בימיהם.
 

בן של רב

משתמש ותיק
היום אנחנו שבט לוי שגם הוא מעולם לא קיים שמיטה שכזו.
כל הרעיון הוא כי לי הארץ - ושבט לוי מעולם לא הרגיש שתלטנות אלא היה ברור לו שיש בוס.

אגב: אם תרצה קיבלת עכשיו בחינם פירוש על כל הפרשה איך הכל אותו ענין!
מגוון תזכורות מי כאן הבוס!
 

טעם ודעת

משתמש ותיק
הדבר הכי מוצלח זה לקחת את הילדים בשנת שמיטה למושבים כגון קוממיות בית חלקיה ולהפגיש את החקלאים עם הילדים וישמעו מכלי ראשון את המסירות נפש ואת ההלכות של שנה זו ואת ההתמודדות שיש וכן את הניסים הגדולים שקראו להם שהתקיים בהם וצוותי את ברכתי.
 

יעקב שלם

משתמש ותיק
אציין ששמעתי כמדומני מר' עזריאל אויערבך שכדאי להחמיר כחזוא בשמיטה אחרת הילדים לא ירגישו את שנת שמיטה
 

מאן דהו

משתמש ותיק
יעקב שלם אמר:
אציין ששמעתי כמדומני מר' עזריאל אויערבך שכדאי להחמיר כחזוא בשמיטה אחרת הילדים לא ירגישו את שנת שמיטה

זו סיבה להחמיר?
מסתבר שלא זו הסיבה להחמיר!
 
חלק עליון תַחתִית