http://kavhahalacha.co.il/index.php/halachahyomit/halacha-yomit-maagar-read/103-2016-09-13-20-47-51/2103-32016-07-10-19-14-83
מצוה לאכול בערב יום הכיפורים ולהרבות בסעודה, וכן דרשו חז"ל (ברכות ח: ור"ה ט.) ועיניתם את נפשותיכם בתשעה לחודש בערב, וכי בתשעה לחודש מתענים והלא בעשירי מתענים, אלא לומר שכל האוכל ושותה בתשיעי מעלה עליו הכתוב כאילו התענה תשיעי ועשירי, ועיקר מצות האכילה ושתיה היא ביום של ערב יום הכפורים ולא בלילה. כן איתא בטור (סי' תרד) ונפסק בשו"ע (שם) וכתבו האחרונים שהמצוה באכילה בערב יוה"כ היא רק ביום, ולא בליל ערב יום הכפורים, ועי' ביד אפרים (סי' תרד) שהביא ראיה לזה מהגמ' פ"ק דכתובות (ה.) גבי הא דקתני ולא יבעול במוצאי שבת, מ"ט? אמר ר' זירא גזירה שמא ישחוט בן עוף, (ופירש"י שמא ישכח שהוא שבת וישחט בן עוף לצורך מוצאי שבת), א"ל אביי אלא מעתה יום הכפורים שחל להיות בשני בשבת ידחה, גזרה שמא ישחט בן עוף, (ופירש"י שהרי צריכים להרבות בסעודה ביום ראשון בשבת שהוא ערב יוה"כ) ומשני התם אית ליה רווחא (לשחוט בלילה כי הסעודה אינה אלא למחר). ע"כ הגמ'. ומבואר שאין חיוב סעודה בליל ערב יום הכפורים וכן הביא הגאון מוילנא בביאור הגר"א (סוף סי' תרד) וז"ל "והעיקר שאין המצוה להרבות באכילה אלא ביום, וגמ' ערוכה היא בכתובות (ה.) עי' ברש"י שם". וכ"פ הגרע"י בחזו"ע (ימים נוראים עמ' רלא בהערות).