הקבצו ושמעו בני יעקב ושמעו אל ישראל אביכם
לכאורה יש כאן ייתור לשון, ולא היה לו לומר אלא הקבצו ושמעו בני יעקב אל אביכם, או אל יעקב אביכם, ומפני מה אמר פעמיים "ושמעו".
גם צריך להבין מפני מה פתח ביעקב וסיים בישראל [ובאמת לאורך כל הפרשה מצוי ששמות יעקב וישראל מתחלפים. האוה"ח הק' בתחילת הפרשה כותב מהלך נפלא בזה, אך כאן לכאו' הוא צ"ב במיוחד לפי שבאותו הפסוק עצמו ובאותו הנושא השמות מתחלפים].
לכאורה יש כאן ייתור לשון, ולא היה לו לומר אלא הקבצו ושמעו בני יעקב אל אביכם, או אל יעקב אביכם, ומפני מה אמר פעמיים "ושמעו".
גם צריך להבין מפני מה פתח ביעקב וסיים בישראל [ובאמת לאורך כל הפרשה מצוי ששמות יעקב וישראל מתחלפים. האוה"ח הק' בתחילת הפרשה כותב מהלך נפלא בזה, אך כאן לכאו' הוא צ"ב במיוחד לפי שבאותו הפסוק עצמו ובאותו הנושא השמות מתחלפים].